Vanavond kwam ik erachter dat de Wifi niet meer beveiligd was. (de verbinding was traag, zodat ik opnieuw wilde verbinden; toen merkte ik het)
Overigens waren er eerder op de avond wat tijdelijke verbindingsproblemen op meerdere apparaten.
Op advies van Ziggo heb ik de router gereset naar fabrieksinstellingen; daarop was de beveiliging weer terug.
Ik heb gevraagd hoe dit kon, het antwoord was dat iemand ingelogd is in de router en de beveiliging had uitgezet; een andere verklaring hadden ze niet. Ik weet zeker dat niemand in huis dit gedaan heeft. In theorie is het natuurlijk mogelijk dat iemand van buitenaf dat gedaan heeft, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, we zijn niet scheutig met het delen van het wachtwoord.
Heeft iemand een idee hoe de beveiliging uitgezet kan zijn?
Moet ik me zorgen maken of iemand ons gehackt heeft?
Tx, Arend-Jan.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo,
Alles kan en het is soms moeilijk om de reden te vinden, wat ik je als eerste aanraad is om de standaard wachtwoorden van de router/modem te veranderen.
Dat is het wachtwoord om in te loggen in je router/modem en daarna het wifi wachtwoord.
Hierna kan je alle pc's die verbonden zijn met de router/modem eens scannen met de virusscanner die erop zit.
Daarna kan je ter controle die pc's die zijn verbonden scannen met het programma Malwarebytes.
De gratis versie is daar al goed voor om te gebruiken: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Alles kan en het is soms moeilijk om de reden te vinden, wat ik je als eerste aanraad is om de standaard wachtwoorden van de router/modem te veranderen.
Dat is het wachtwoord om in te loggen in je router/modem en daarna het wifi wachtwoord.
Hierna kan je alle pc's die verbonden zijn met de router/modem eens scannen met de virusscanner die erop zit.
Daarna kan je ter controle die pc's die zijn verbonden scannen met het programma Malwarebytes.
De gratis versie is daar al goed voor om te gebruiken: https://nl.malwarebytes.com/mwb-download/
heeft misschien iemand uit je gezin dat gedaan?
en waar kreeg je die melding? in ios ?
een virus op de connectbox lijkt mijn sterk
het zou wel kunnen dat je wifi netwerk gehackt is en die hackers ook de modem login hebben gehackt
Dank voor jullie reacties.
Het blijft een raadsel.
Ik heb het wachtwoord aangepast en Malwarebytes gedraaid.
Arend-Jan.
Goedemiddag @Arend-Jan en welkom op de Community,
Fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is om het probleem op te lossen en het wifi netwerk opnieuw te beveiligen.
Het punt @anoniemforum wat @anoniemforum & @abbs12 aandragen zou een mogelijke verklaring zijn voor het voorval. Malware, spyware en virussen die onbewust zijn binnengehaald op
een van de apparaten op het thuisnetwerk zou voor een dergelijk voorval kunnen zorgen.
We zijn in ieder geval blij dat het probleem is opgelost. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.
Een hele fijne avond en alvast een prettig weekend!
Groeten,
Paul
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.