1
Vraag
2
Reacties
voyager4000

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wifi rookmelders: "Slechte netwerkomstandigheden"

k heb sinds deze week wifi rookmelders van Nedis. Ik krijg ze netjes in de smartlife app aangemeld. In deze app kan ik het netwerk controleren waar betreffende melder aan hangt. De uitkomst van de drie aangemelde rookmelders geeft in de app aan: Slechte netwerkomstandigheden, Het te detecteren apparaat is niet in de buurt. Melders hangen niet verder dan 5m verwijderd van de boosters. In de Deco app kan ik betreffende melders ook nergens terug vinden. Ik heb de 5.8 uitgezet omdat de melders alleen met 2.4ghz werken maar dat is helaas niet de oplossing. Heb een gastnetwerk met alleen 2.4Ghz aangemaakt maar ook dat werkt niet. Het vreemde is dat als ik de test knop indruk ik wel een melding via de smartlife app krijg. Ik snap niet wat er aan de hand is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
voyager4000
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De support van Nedis heeft opheldering gegeven. De melders gaan in een soort van slaap om batterij te sparen. Bij detectie of test ontwaken de melders en wordt er contact met het wifi netwerk gemaakt. Opgelost dus.

Bekijk in context

1 Reactie 1
voyager4000
Topicstarter
Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De support van Nedis heeft opheldering gegeven. De melders gaan in een soort van slaap om batterij te sparen. Bij detectie of test ontwaken de melders en wordt er contact met het wifi netwerk gemaakt. Opgelost dus.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic