Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Na de nieuwe toegestuurde witte modem in gebruik, valt regelmatig wifi weg en de verbinding is traag. De oude modem werkte prima. Volgens Ziggo info zou het netwerk sneller worden en wordt het abo met € 3.50 verhoogd maar in de praktijk is het dus duurder en slechter geworden. Good Job Ziggo 😏
Dit bericht is via mn smartphone verzonden omdat wifi het op dit moment dus weer niet doet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit ziet er prima uit, geen instraling c.q. CER meer zichtbaar.
@Zichoist Dat ziet er zoals expert @tobiastheebe ook al aangeeft prima uit. Ik heb ook nog even naar het signaal gekeken en ook daar zie ik geen vuiltje aan de lucht. 😉 Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?
Precies dit dus.
Gister de nieuwe modem aangesloten, en sindsdien is wifi zeker wel 60 keer uitgevallen, terwijl dit met de Cisco modem misschien 2 keer is gebeurd in de afgelopen 2 jaar.
Wat een belachelijk product die prut connect box.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
@Jeetje2 'Uitval' heeft verschillende mogelijke oorzaken, zou je een eigen topic willen aanmaken en bovenstaande foto's en gegevens willen plaatsen?
Hopelijk tricker ik Ziggo om het probleem op te lossen, maak dan ook daadwerkelijk het netwerk sneller en goed werkend. We krijgen regelmatig mailjes dat er weer werkzaamheden en onderhoud worden uitgevoerd, in de nachtelijke uren, om het netwerk dus beter, sneller en stabieler te houden.
Ik had hoge verwachtingen van het nieuwe modem, dus Ziggo voeg de daad bij het woord en niet alleen de prijs verhogen maar dus ook onze verwachtingen over jullie beloftes. Als je de beste provider wilt worden, wordt dat dan ook naar je abonnees toe.
Volgens de smartwifi app werkt het modem goed is het signaal perfect en zijn er geen storingen.
Wil ik graag geloven en geef het dus nog wat tijd, op dit moment werkt wifi weer. Aan Ziggo de taak om dit dan ook zo te houden.
De SmartWifi app toont alleen beperkte informatie over Wi-Fi, niet over het inkomende en uitgaande signaal op het modem, vandaar mijn eerdere vragen.
Heb ik inmiddels ook gevonden
Let niet op de achtergrond, moet nog behangetje op 😉
De bovenste kabel gaat naar modem en de onderste naar de Horizon.
De downstream vertoont overduidelijk instraling van 4G en 5G. Het upstream-vermogen is te laag, dit is idealiter 42~44 dBmV en moet minimaal 36 dBmV zijn.
Het AOP is verouderd en moet vervangen worden door een btv 01-SET, hiervoor is een monteursafspraak noodzakelijk. De aansluitwijze modem op versterker is niet meer hedendaags, de verouderde opdrukversterker BDA-01 moet vervangen worden door een splitter POA-01-B met nieuwe IEC/F-kabel (groene en rode stekker) voor het modem.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic, er kan dan een monteursafspraak ingepland worden en nieuw aansluitmateriaal toegestuurd worden.
Oke, dat ook alles vervangen moet worden, stond niet in de bijgeleverde aansluit instructie, wel dat je het modem op dezelfde wijze als het oude modem kon aansluiten.
Kunnen de vervangende onderdelen en aansluitmateriaal ook opgestuurd worden en zelf worden aangesloten, zonder monteur ?
Helaas houdt Ziggo weinig tot geen rekening met verouderde installaties bij het toesturen van nieuwe modems, met alle gevolgen van dien, zoals aan de downstream/upstream-gegevens zichtbaar.
Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en moet door een monteur vervangen worden. Het aansluitmateriaal (splitter + kabel) kun je zelf vervangen.
Ook de TV-kabel moet vervangen worden, wat is hiervan de lengte? Een kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd, 7,5/10 meter kun je via Ziggo Randapparatuur bestellen.
Oke, dan vervanging door de monteur, lengte tv kabel zal 7.5 m worden, kan de monteur dan ook mij een email sturen voor afspraak of kan dat alleen via dit forum ?
Een monteur neemt gebruikelijk niet persoonlijk contact op met klanten voorafgaand aan een afspraak.
Een moderator verzorgt het inplannen van een monteursafspraak, je kunt vervolgens de afspraak inzien en eventueel aanpassen naar een ander(e) dag/tijdstip via Mijn Ziggo.
De monteur kan ook een nieuwe TV-kabel van 7,5 meter plaatsen voor 6,95 euro.
Ik zal dan wachten tot de moderator zich hier vertoond voor een afspraak (Mijn Ziggo)
Bedankt tot zo ver 👍
Ik heb de aansluitingen nog eens bekeken en denk dat ik het zelf kan aansluiten.
Als de onderdelen toegestuurd kunnen worden. Ik zie alleen niet de POA-01-B splitter bij de Ziggo producten staan en ook niet de coaxkabel met groene en rode stekker voor het modem. Het vervangen van de wand contact doos lukt ook wel.
Omdat Ziggo een moderner (gratis toegestuurd) modem in gebruik neemt is prima maar daar zouden dan ook een nieuwe spitter en kabels bij geleverd moeten worden.
Bij het oude modem zaten de spitter en kabels er wel bij, kon alles toen ook zelf aansluiten.
Een langere coaxkabel voor de Horizon heb ik toen zelf gekocht.
Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en moet door een monteur vervangen worden. Een nieuwe contactdoos wordt dan ook niet toegestuurd.
Bij een vervangend modem is het gebruikelijk dat er geen aansluitmateriaal (behalve uiteraard de voedingsadapter) wordt meegestuurd.
Goedemiddag @Zichoist en een warm welkom op de Community,
Onzettend balen dat de internetverbinding op dit moment niet lekker werkt! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik zie dat onze expert @tobiastheeb al druk met je aan het analyseren is geslagen om mogelijke oorzaak in de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Als ik een blik werp op je verbinding, dan zie ik dat de downstream kanalen verstoord zijn. Dit lijkt specifiek op jouw aansluiting het geval. Gezien de zaken die inmiddels zijn nagelopen in de binnenhuisinstallatie lijkt het mij verstandig dat er een storingsmonteur langskomt. Een netwerkmonteur zal de oorzaak v.d. ruis op het signaal verhelpen en ook kosteloos een nieuw AOP plaatsen. Indien nodig zal het modem omgewisseld worden.
Ik heb een afspraak ingepland op maandag 30 mei 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afpsraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken.
Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?
Ja, heb de afspraak kunnen verzetten naar morgen, 24 mei. Ik sta er positief tegenover dat het goed komt als het AOP, splitter en kabels vervangen zijn...en de stabiliteit en snelheid weer...zigGO is 👍
@Zichoist Top! We wachten je bevindingen even af. 😉
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...