1
Vraag
2
Reacties
Zichoist

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Wifi "Nieuwe modem Wit" valt regelmatig uit

Na de nieuwe toegestuurde witte modem in gebruik, valt regelmatig wifi weg en de verbinding is traag. De oude modem werkte prima. Volgens Ziggo info zou het netwerk sneller worden en wordt het abo met € 3.50 verhoogd maar in de praktijk is het dus duurder en slechter geworden. Good Job Ziggo 😏

 

Dit bericht is via mn smartphone verzonden omdat wifi het op dit moment dus weer niet doet.

33 Reacties 33
Zichoist
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Monteur is langs geweest met dit als resultaat en uiteraard de verbinding met ZigGo waardige stabiliteit en snelheid 👍

 

Nu nog een bijpassend behangetje 😜

 

2D212BF2-0DB9-4184-8FB6-8C95EBD8A291.jpeg

De monteur vertelde ook dat het verouderde UPC Horizon Media Box ook vervangen kon worden.

 

Ziggo gebeld en ook die wordt vervangen door de Media Box Next, krijg deze toegestuurd.

 

Ben helemaal blij en kan nu weer jaren vooruit met deze upgrades 🥳

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat alles naar behoren is verlopen, de installatie is nu volledig up-to-date.

 

Zou je de downstream/upstream-gegevens nog eens willen plaatsen voor de laatste controle? Dan controleer ik of de eerder aanwezige instraling volledig opgelost is.

Zichoist
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

EB3EF707-7EBD-41AA-B963-A89018D4A11D.jpegE2ABCBBF-EA54-4F84-AAD2-C70E157116C0.jpeg1572A768-7745-40DD-86E3-DF06D912F733.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het vermogen is significant verbeterd in zowel DS als US en is nu nagenoeg perfect, ook de DS MER is nu goed.

 

Wel zie ik nog grote aantallen RS errors op een aantal kanalen a.g.v. instraling van 4G en 5G. Mogelijk zijn deze RS errors afkomstig van het monteursbezoek, de (actuele) MER is namelijk goed en consistent met de andere kanalen.

 

Kun je het modem opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de DS-gegevens plaatsen? De US-gegevens heb ik niet meer nodig.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Zichoist Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat de installatie weer helemaal up to date is. 😉 Wat betreft het signaal zie ik hetzelfde als expert @tobiastheebe. Als ik naar het signaal zelf kijk, dan ziet dit er momenteel goed uit. Ik vermoed dus dat er nog wat oude data in het log van he modem staat. Kun je het modem een herstarten door de stroom gedurende 30 seconden van het modem af te halen en daarna weer in te schakelen?

Zichoist
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Modem opnieuw opgestart, zal dan vanavond weer een DS update plaatsen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Zichoist Top, we houden dan even de vinger aan de pols en wachten jouw berichtgeving eventjes af. 

Zichoist
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

8A65EA3E-04FC-4A4E-A996-844CA84463EB.jpeg40C7306B-5184-4A3A-AE59-F1CB23A27B96.jpeg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dit ziet er prima uit, geen instraling c.q. CER meer zichtbaar.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Zichoist Dat ziet er zoals expert @tobiastheebe ook al aangeeft prima uit. Ik heb ook nog even naar het signaal gekeken en ook daar zie ik geen vuiltje aan de lucht. 😉 Laat je het weten als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen?

Zichoist
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja, beide bedankt voor de ondersteuning, van de week wordt de Media Box Next geleverd en als het goed gaat, hoef ik die alleen maar in te stellen met behoudt van m’n huidige Complete abonnement.

Heb ook een Wifi pod erbij besteld voor stabiele wifi op de bovenverdieping. 👍


Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Zichoist Helemaal goed! Je bent zo te zien qua apparatuur weer helemaal up to date. Op deze pagina lees je alvast hoe je de Mediabox Next installeert. Als je nog vragen hebt, dan weer je ons hier voortaan te vinden. 😉 Alvast veel plezier gewenst met de Mediabox Next.

Zichoist
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Inmiddels is de “Media Box Next” en “Wifipod” ook geïnstalleerd, de set is nu compleet en geüpgrade naar “SmartWifi” 👍

De stabiliteit en snelheid is zoals het wordt aangegeven en daar komt dan in juli nog eens bij dat het “Complete abonnement” download van 300 naar 350 Mbit/s gaat en de upload van 30 naar 35 Mbit/s. 🤗

 

De nieuwe Media Box NextDe nieuwe Media Box NextWifipod voor de bovenverdiepingWifipod voor de bovenverdieping

 

En dan binnenkort toch ook een nieuw behangetje 🤲

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Zichoist Kijk aan! Helemaal tip-top en klaar voor de toekomst. Dat heb je netjes allemaal netjes aangesloten. En we zien binnenkort wel een foto voorbij komen met je nieuw gekozen behangetje 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic