Beste forumleden,
Een vraag: ik heb een Tecnicolor 7200 router en problemen met de wifi. Vaak als er iemand in huis inlogt op de wifi dan word bijvoorbeeld de wifi verbinding van een ander apparaat verbroken (bijvoorbeeld de pc waar op ik op dat moment aan het werk ben). Ook heb ik problemen met mijn Google Chromecast die niet meer vindbaar is via het wifi netwerk. De chromecast moet ik dan herstarten en daarna kan ik pas weer casten. Het zelfde probleem heb ik met mijn soundbar.
Hoe kan ik voorkomen dat De verbinding met mijn pc word verbroken? Hoe houd ik verbinding met de chromecast en soundbar? Zijn er dan misschien te veel apparaten verbonden met de wifi? Ik hoor het graag? Wellicht de Technicolor router vervangen door een nieuwere router?
groet,
Michel
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Michel751, prima! Nieuwe modem is onderweg. Je mag het nieuwe modem zelf installeren. Het is relatief simpel, je kunt de kabels van je oude modem loshalen en die direct in het nieuwe modem doen. Uitgezonderd de stroomtoevoer natuurlijk, het nieuwe modem komt met een eigen stroomtoevoer.
En ik zou inderdaad ook op de tip van Bert ingaan. Alhoewel het signaal er vandaag goed uit ziet, zijn de andere connectoren/stekkers toekomstbestendig.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dit topic is reeds vermeld door een mede lid en als je gegevens compleet in het profiel staan,
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
dan komt er een Ziggo medewerker binnen paar dagen het topic in en helpt je verder. Hiervoor hoef je niks te doen, dan alleen de Ziggo medewerker afwachten.
Het is vrij druk en kan zijn dat het even duurt, maar de vermelding is er.
Dit is een afbeelding van de aansluiting zoals die mijn huis binnenkomt
Die UPC kasten kunnen gratis vervangen worden door een Ziggo monteur.
Deze stekkers moeten ook vervangen worden, die zijn niet afgeschermd tegen zenders als 4G 5G Digitenne enz.
Dat valt onder je eigen coax netwerk, maar als een monteur er toch is, dan kan die dat ook tegen kostprijs uitvoeren.
Bedenk erbij dat die stekkers overal in huis vervangen moeten worden, anders gaan ze gegarandeerd een keer storingen opleveren met TV en/of internet.
Goedemorgen @Michel751 en welkom op de Ziggo Community. Vervelend dat je deze aparte problemen ervaart, goed dat je aan de bel trekt. Ik kijk graag wat ik voor je kan doen zodat je weer kan genieten van de internetverbinding op elk apparaat. Ik heb zonet het signaal naar je modem gecontroleerd, dat ziet er goed uit. De eerste stap die we kunnen ondernemen is simpel en stel je zelf ook al voor, ik wil graag je modem omwisselen. Zal ik dat voor je regelen? Na jouw akkoord stuur ik een nieuw modem op (uiteraard kosteloos).
Beste Anne,
Ja ik zou graag een nieuw modem toegestuurd krijgen.
Moet ik die zelf instaleren of komt er ook nog een monteur langs?
Groet,
Michel
Beste Bert,
de bestaande stekkers vervangen door onderstaande stekkers?
Hoi @Michel751, prima! Nieuwe modem is onderweg. Je mag het nieuwe modem zelf installeren. Het is relatief simpel, je kunt de kabels van je oude modem loshalen en die direct in het nieuwe modem doen. Uitgezonderd de stroomtoevoer natuurlijk, het nieuwe modem komt met een eigen stroomtoevoer.
En ik zou inderdaad ook op de tip van Bert ingaan. Alhoewel het signaal er vandaag goed uit ziet, zijn de andere connectoren/stekkers toekomstbestendig.
@Michel751 Kijk ook even in de webshop van Ziggo, daar zijn de aansluitmaterialen tegen kostprijs:
Bedankt voor jullie hulp. De modem is binnen en ik ga hem snel installeren.
Ik houd jullie op de hoogte of de problemen verholpen zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.