1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Cliff017

Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wifi problemen- internet valt steeds weg, maar verbinding blijft

Hallo allemaal,

Wij hebben sindskort wifi van Ziggo. Onze situatie:
De router, met UTP aangesloten naar de Wifi Booster en via Coaxkabel naar de Mediabox XL. Op zowel de router als op de Wifibooster heb ik een APART 2,4 en 5 ghz kanaal.

Tv kijken met Mediabox gaat prima overigens.

Maar met de Wifi heb ik de grootste problemen, zowel direct met de router, als met de Wifibooster exact hetzelfde probleem. De verbinding is steeds prima (3/4 streepjes op de iPhone bijv.), maar om de 10 min. valt het internet gewoon weg, kan zelfs niet meer Whatsappen dan. 2 min later doet die het weer. En zo gaat dit de hele dag door. Ik heb de PS4 bedraad en daar heb ik geen problemen mee. Het LIJKT alsof het vooral zo gaat op mijn Apple apparaten (iPhone, iPad, Macbook en iMac). Netflix kijken via wifi op de Samsung TV gaat prima.

Wat heb ik nu allemaal al gedaan:
- Gekeken welke wifi kanalen er in de buurt veel worden gebruikt en deze vermijd ik uiteraard. Al meerdere keren gewisseld, met beide apparaten en beide ghz-kanalen
- "gespeeld" met de bandbreedte van alle vier de kanalen (2 routers en 2 ghz-kanalen) en ook dit zonder effect.
- Heb 3 kanalen eens uitgezet, waardoor er nog maar 1 overbleef om evt. storingen te voorkomen, maar ook dit had geen effect.
- Vaker gereset.
- Vaker gereboot.
- Contact gehad met Ziggo en aan de verbinding ligt het niet zeggen ze.

Zijn er nog mensen met tips of idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk echt zeer irritant.

Alvast heel erg bedankt
31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee de speedtest is bekabeld gedaan.
Het gaat om een Cisco modem EPC 3928
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
Helder, welke speedtest heb je gebruikt? Zelf gebruik ik http://dslreports.com/speedtest vaak, deze is erg betrouwbaar.
Verder lijkt het erop dat er iets is dat een maximale snelheid heeft van 100 mbit/s, bijvoorbeeld de internetkabel of netwerkkaart. Heb je een Cat 5e kabel gebruikt of hoger? En welk type netwerkkaart zit er in je laptop/pc?
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Met jouw aangegeven test kom ik op 98 mbit, dat is nog steeds niet de helft waar ik voor betaal. Bekabeld heb ik geen wegval problemen, met de wifi is het om de paar minuten een tel weg en dan is die er weer. Resetten heeft geen zin. Dat heeft niets te maken met de netwerk kaart in de bekabelde pc. Ik gebruik smartphone en tablet met de wifi.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
Noortje007 ik heb jou ook niet geadviseerd om te resetten 🙂
Wil je de vragen die ik in m'n vorige berichtje gesteld heb, beantwoorden? 🙂 Want zonder duidelijkheid is het lastig de oorzaak te pakken te krijgen.
Over de wifi, met welke frequentie heb je deze uitval? Als de 2.4 Ghz en 5Ghz nog dezelfde namen hebben, maak ze dan eens verschillend zodat duidelijk wordt op welke frequentie het probleem zich voor doet.
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb in twee pc's een netwerkkaart zitten van 1 Gbit maar op de pc geeft hij bij de verbinding maar 100Mbit aan.
Er zit een CAT5e kabel aan de modem, aangelegd door Ziggo.
Wifi valt zowel op 5Ghz als op 2,4Ghz weg dat maakt geen verschil.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
En als je een andere netwerkkabel gebruikt, blijft het dan hetzelfde?

Heb je al andere wifi kanalen ingesteld? Kies voor de 2.4Ghz uit kanaal 1,6 of 11 en voor de 5Ghz een kanaal tussen 36 en 48.
Als je een telefoon verbindt met de 5Ghz en dan een speedtest doet terwijl je praktisch naast het modem staat, welke snelheid krijg je dan?
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Andere netwerkkabel nog niet geprobeerd.
Vanaf het begin heb ik andere kanalen gezocht omdat de wifi slecht bereik had. Dat is heel lang goed gegaan, maar wat ik nu ook doe of probeer ...het is iets van de laatste maanden.
Heb nu net met de telefoon geprobeerd...let op:
5 Ghz ping 54 ms / 21,6 down / 15,1 up
2,4 Ghz ping 366 ms / 10,8 down / 10,2 up en dan sta ik naast de modem
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
En toen werd het hier wel erg stil.......
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
Oeps, ik heb je berichtje over het hoofd gezien, sorry!
Tegelijkertijd wil ik aangeven dat wij als medeklanten dit vrijwillig doen, omdat we het leuk vinden, ik ben dus in die zin helemaal niets verplicht 😉

Kun je een screenshot posten van de up- en downstreamwaardes? Waar je die kunt vinden, wordt hier uitgelegd.
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ziggo stuurt een monteur met een nieuw modem, hopen dat het nu opgelost word.
Bedankt voor het meedenken
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6918Posts
  • 788Oplossingen
  • 2015Likes
Ik hoop het ook! 🙂
Wil je de afloop ook laten weten? 🙂
Noortje007

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nieuw modem, nieuwe coaxkabel en na een aantal dagen internet en geen internet is alles opgelost door de monteur.