Hallo allemaal,
Wij hebben sindskort wifi van Ziggo. Onze situatie:
De router, met UTP aangesloten naar de Wifi Booster en via Coaxkabel naar de Mediabox XL. Op zowel de router als op de Wifibooster heb ik een APART 2,4 en 5 ghz kanaal.
Tv kijken met Mediabox gaat prima overigens.
Maar met de Wifi heb ik de grootste problemen, zowel direct met de router, als met de Wifibooster exact hetzelfde probleem. De verbinding is steeds prima (3/4 streepjes op de iPhone bijv.), maar om de 10 min. valt het internet gewoon weg, kan zelfs niet meer Whatsappen dan. 2 min later doet die het weer. En zo gaat dit de hele dag door. Ik heb de PS4 bedraad en daar heb ik geen problemen mee. Het LIJKT alsof het vooral zo gaat op mijn Apple apparaten (iPhone, iPad, Macbook en iMac). Netflix kijken via wifi op de Samsung TV gaat prima.
Wat heb ik nu allemaal al gedaan:
- Gekeken welke wifi kanalen er in de buurt veel worden gebruikt en deze vermijd ik uiteraard. Al meerdere keren gewisseld, met beide apparaten en beide ghz-kanalen
- "gespeeld" met de bandbreedte van alle vier de kanalen (2 routers en 2 ghz-kanalen) en ook dit zonder effect.
- Heb 3 kanalen eens uitgezet, waardoor er nog maar 1 overbleef om evt. storingen te voorkomen, maar ook dit had geen effect.
- Vaker gereset.
- Vaker gereboot.
- Contact gehad met Ziggo en aan de verbinding ligt het niet zeggen ze.
Zijn er nog mensen met tips of idee waar dit aan kan liggen? Het is namelijk echt zeer irritant.
Alvast heel erg bedankt