1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
IlkoWiersma

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi printer toevoegen icm tp-link wifi boosters

@Ziggo Community Ik heb sinds een paar weken de wifi boosters van TP-link. De laatste stap van de installatie is het uitzetten van  WPS. Echter nu weet ik niet hoe ik mijn HP2600 wifi printer opnieuw aan moet sluiten. De instructie is nl dat je de printer moet laten 'zoeken'  naar een wifi signaal en dat je de WPS knop van de router in moet drukken. Maar die is uitgezet! Een andere instructie (vanuit HP) is om een WPS code te printen die 5 minuten geldig is en dat je die invoert in het beheerprogramma van de router. Als ik vervolgens in de ziggo omgeving inlog van de router zie ik ergens wel iets staan met WPS, echter kan ik de knop " toevoegen nieuw apparaat"  niet inklikken (staat op grijs). Wie kan mij helpen? Dank, Ilko

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Goedemorgen @IlkoWiersma,

Ik lees gelukkig in dit topic dat je al hierbij bent geholpen.
In de deco app zit namelijk de WPS functie, fijn dat je printer nu hiermee is verbonden 🙂

Verzoek.JPG

Bekijk in context

8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 770Likes

Goedemorgen @IlkoWiersma,

Ik lees gelukkig in dit topic dat je al hierbij bent geholpen.
In de deco app zit namelijk de WPS functie, fijn dat je printer nu hiermee is verbonden 🙂

Verzoek.JPG

RdHrkns

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In mijn TP link app zie ik deze WPS functie niet.

Ik heb recent een apparaat dat enkel middels WPS in mijn draadloos netwerk kan komen. Iemand een idee ?

IMG_7B1110F2A3F6-1.jpeg

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4585Posts
  • 603Oplossingen
  • 2321Likes

@RdHrkns Welkom op de Communtiy! Vreemd dat de WPS knop ontbreekt. Heb je de Deco's in bridge of in routermode ingesteld? Welke Deco App versie is geïnstalleerd? Dit vind je onder de 3 horizontale streepjes links bovenin en vervolgens onder de regel 'over'. Verwijderd en installeer de App ook eens opnieuw, wellicht heeft dat nog effect. Laat ons vooral weten wat het heeft opgeleverd :-)!

RdHrkns

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bridge of routermode...

Ik heb destijds het installatie blad gevolgd. Op de modem staat WiFi uit op d eerste (hoofd) Deco is de Wifi geconfigureerd. Ik vermoed dat dat dan de routermode is ?
De app heeft in het verleden altijd alle configuratie opties getoond. Verwijderen en herinstalleren van laatste Versie 2.14.15 maakt geen verschil.

Pasi

Level 19
  • 10552Posts
  • 507Oplossingen
  • 5932Likes

Bij mij staan de Deco's in AccessPoint mode en zo ziet de app er bij mij uit. Ik verwacht dat het voor de WPS-functie geen verschilt maakt, in welke mode de Deco's staan.

WhatsApp Image 2022-09-13 at 22.10.44.jpeg

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar alles heeft z'n eerste keer. Als u de app al hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd, dan misschien de Deco set opnieuw installeren. En aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats en sluit eventueel de netwerkkabel aan. Zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk direct duidelijk of er problemen zijn. Ziggo adviseert dan wel “…sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1…”, maar bedoelt daar beslist niet mee, om de set naast elkaar op ( b.v. ) de keukentafel te configureren.
Dus plaats de Deco stations daar waar ze komen te staan en dan pas toevoegen aan het Deco netwerk.

U kan ook de m.b.v. de HP software proberen de printer te verbinden met wifi, zie support.hp.com.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 419Likes

Hi @RdHrkns, ik zie dat je een hoop (nuttige?) tips hebt gehad van @Pasi! Is het inmiddels gelukt allemaal? Of kunnen we je nog helpen? 😄 

RdHrkns

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het verwijderen van de deco's in de app., of überhaupt uit mijn TP account wilde niet geschieden zoals beschreven in diverse online tutorials of door @Pasi hierboven. Na veel gedoe en hulp van TP is het gelukt het complete account te resetten.Ondertussen hadden de Deco's een factory reset gekregen.

Vervolgens alles met mijn hernieuwde TP account via de web interface alle Deco's opnieuw moeten configureren tot een WiFi-Mesh. Middels de webinterface was ik ook weer in staat de firmware te updaten. Waarna in de App ook alle functies weer beschikbaar zijn. 

Het heeft er alle schijn van dat de de auto-update functie in de App niet 100% zuiver gefunctioneerd heeft. Gezien de hoeveelheid tijd en de complexiteit vraag me af hoe minder tech-minded gebruikers dergelijke problemen tackelen... 

Pasi

Level 19
  • 10552Posts
  • 507Oplossingen
  • 5932Likes

@RdHrkns  schreef:

....Het heeft er alle schijn van dat de de auto-update functie in de App niet 100% zuiver gefunctioneerd heeft. Gezien de hoeveelheid tijd en de complexiteit vraag me af hoe minder tech-minded gebruikers dergelijke problemen tackelen... 

Gelukkig zijn er maar heel weinig meldingen bekend, van ernstige problemen met de Deco M4.

Helaas voor u, bent u één van de weinigen die dit wel treft. Persoonlijk denk ik dat uw TP-account een probleem had, waardoor e.e.a. niet goed functioneerde en daarna alles bergaf ging.

Maar gelukkig is e.e.a. uiteindelijk toch opgelost !