1
Vraag
2
Reacties
Pjritskes

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi pods: Knop 'van start gaan' doet niets

Ik heb de wifipods ontvangen maar bij de installatie kom ik niet verder dan netwerk optimalisatie. De knop “van start gaan” kan ik zo vaak indrukken als ik wil, maar er gebeurt niets.
 
Daarbij maak ik al gebruik van de wifiboosters.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De pods en de Deco's werken niet samen.

Voor de 3 Deco's moet de wifi van het modem uitstaan om het eigen mesh systeem goed te laten werken en voor de zeshoekige SmartWifi pods moet de wifi van het modem aanstaan waar deze pods mee samenwerken, de wifi van het modem is het fundament van het eigen mesh systeem van Ziggo.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, vaak werkt de app daarna wel.

 

Welke pods heb je ontvangen?

De Deco of de zeshoekige pods?

 

Welke wifiboosters heb je in gebruik?

Pjritskes
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Bert. De pods zijn de zeshoekige en de boosters zin de TP Link Deco. 30 sec, 1 min, 5 min...het mocht allemaal niet baten. Lijkt me meer aan de app te liggen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De pods en de Deco's werken niet samen.

Voor de 3 Deco's moet de wifi van het modem uitstaan om het eigen mesh systeem goed te laten werken en voor de zeshoekige SmartWifi pods moet de wifi van het modem aanstaan waar deze pods mee samenwerken, de wifi van het modem is het fundament van het eigen mesh systeem van Ziggo.

Pjritskes
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oh nou dan zijn we snel klaar en gaan de pods weer retour. Of zijn de pods sterker/beter dan de boosters? Dank je Bert.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik ervaar de zeshoekige pods als heel goed en stabiel met hun wifi verbinding en ze hebben betere specificaties.

Maar als je de Deco's ook gebruikt om netwerkkabels aan te sluiten, dan zijn die daar weer beter geschikt voor.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Pjritskes!


Welkom op de Ziggo Community! Fijn dat @Bert je al van een antwoord heeft voorzien 🙂 Kan ik je ergens mee helpen, opzeggen van een van beide? Of is alles al geregeld? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic