Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Na het doorlezen van verschillende topics is het mij niet duidelijk wat nu de beste keuze is.
Ik heb op het ogenblik een Ziggo modem met daarop aangesloten een Netgear Orbi en nog een satelliet. Het grote voordeel is dat ik niet continu hoef over te schakelen van netwerk. Dit wil ik ook graag zo houden. Het nadeel is dat ik niet overal even sterke wifi heb op alle verdiepingen.
In al mijn kamers heb ik ook een internet kabel.
Nu lees ik dat ik gebruik kan maken van wifi pods of de deco's van TP-link. Maar wat is nu de beste keuze?
Graag jullie advies/ervaring.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik neem nu even aan dat de Netgear een mesh systeem is.
Die gaat niet samenwerken met het mesh systeem van de pods of de Deco's.
Dus het is 1 van de 3 als je alles in 1 mesh systeem wilt hebben:
De Deco's moeten op één of andere manier vanuit de 1e Deco met elkaar verbonden worden en de wifi van het modem moet uit: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Een bedrade pod geeft hier via wifi een download van 725 Mbit/s download.
Een veel verder op afstand via wifi verbonden pod met een andere bedrade pod geeft hier 350 Mbit/s download.
En dan zit de snelheid beperking in mijn laptop met maar 2 Wifi6 antennes, dus dat wordt wachten op wifi6.
De SmartWifi pods kunnen allemaal bedraad op het modem en het modem werkt mee met het mesh systeem, ook via wifi kunnen ze verbinding maken met een bedrade pod of een andere pod die via wifi is aangesloten.
Te huur voor € 1,25 per maand per stuk: SmartWifi pods (ziggo.nl)
Of je breid de Netgear Orbi met satelliet verder uit.
Ik neem nu even aan dat de Netgear een mesh systeem is.
Die gaat niet samenwerken met het mesh systeem van de pods of de Deco's.
Dus het is 1 van de 3 als je alles in 1 mesh systeem wilt hebben:
De Deco's moeten op één of andere manier vanuit de 1e Deco met elkaar verbonden worden en de wifi van het modem moet uit: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Een bedrade pod geeft hier via wifi een download van 725 Mbit/s download.
Een veel verder op afstand via wifi verbonden pod met een andere bedrade pod geeft hier 350 Mbit/s download.
En dan zit de snelheid beperking in mijn laptop met maar 2 Wifi6 antennes, dus dat wordt wachten op wifi6.
De SmartWifi pods kunnen allemaal bedraad op het modem en het modem werkt mee met het mesh systeem, ook via wifi kunnen ze verbinding maken met een bedrade pod of een andere pod die via wifi is aangesloten.
Te huur voor € 1,25 per maand per stuk: SmartWifi pods (ziggo.nl)
Of je breid de Netgear Orbi met satelliet verder uit.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...