Vraag
Reacties
Naomi8701
Level 2

Wifi pods doen niets meer

Goedemiddag,

Ik heb met spoed hulp nodig in de hoop dat iemand mij kan helpen. 
Boven heb ik 2 wifi pods (eerste verdieping en zolder). Deze hebben het maanden goed gedaan maar ineens vannacht geen internet. De lichtjes blijven maar branden. 
Ik heb al van alles geprobeerd, stekker van modem eruit, wifi pods eruit, alles gereset en dan weer de pods erin maar het blijft branden. Nu heb ik via de wifi smart app de pods verwijderd in de hoop deze opnieuw te kunnen toevoegen maar als ik dat wil doen zegt de app dat de scancode al bekend is. Ook mijn netwerk naam heb ik gewijzigd maar helaas geen succes. 
Lampjes van de pods branden nog steeds en krijg met geen mogelijkheid internet boven. Ziggo stuurt mij nieuwe maar ik heb deze dagen nog internet nodig in mijn kantoor. 

Heeft iemand een idee?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je ook de resetknop van het modem al een keer 30 seconden ingedrukt gehouden?

0 Kudos
Naomi8701
Level 2
Topicstarter

Ja ook al geprobeerd. Met een tandenstokertje gereset. Ben al sinds vanochtend bezig. Net een uur alles uitgezet en weer aangezet maar helaas geen succes. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Naomi8701 en welkom terug op de Community! Wat een domper dat je internet plots verdwenen was. Enorm frustrerend dat je het nog altijd niet aan de praat hebt gekregen. 

Ik ben er gelijk voor je ingedoken en ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice. De wifipods zijn opgezegd en er wordt een nieuwe set Deco M4 geleverd. De bezorgtijd is vandaag tussen 13:35 en 15:35 uur. 

Expert @Pasi heeft een mooi leidraad geschreven over deze set. Lees dit op je gemak door zodat je in 1 keer de Deco set goed installeert. Bij vragen ben je natuurlijk altijd welkom.

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

Had u de Deco stations ook al handmatig gereset ?

Aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is een algehele reset snel gedaan :

-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats en sluit eventueel de netwerkkabel aan. Zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

M.b.t. "...Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo gaat de configuratie vaak wel beter. Dan wordt tijdens de configuratie namelijk direct duidelijk of er problemen zijn. Ziggo adviseert dan wel “…sluit Deco 2 dicht aan bij Deco 1…”, maar bedoelt daar beslist niet mee, om de set naast elkaar op ( b.v. ) de keukentafel te configureren.
Dus plaats de Deco stations daar waar ze komen te staan en dan pas toevoegen aan het Deco netwerk.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

0 Kudos