Maarten Kardina

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi pods achter eigen router

Van de week heeft een monteur de connect box geïnstalleerd. Ik gebruik het alleen als modem met de wifi uitgeschakeld. Ik gebruik een netgear router voor de wifi. Een paar dagen later de wifi pods ontvangen maar de app kan ze niet vinden.

 

Twee vraagjes

 

1. Zijn de wifi pods alleen mogelijk in combinatie met de wifi van de connect box omdat ik ze niet kan vinden op de app? 

 

2. Kun je wifi van router en connect box tegelijk gebruiken, dus dat ze allebei aan staan?

 

Alvast bedankt

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

Koop of leen SmartWifi pods
Je kunt als je dat nodig hebt een tot 3 SmartWifi pods kopen of lenen. Dat zijn slimme wifi-versterkers die zorgen dat je overal en altijd in huis perfecte wifi hebt.

Let op: ze werken alleen samen met je witte SmartWifi modem.

Bekijk in context

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

2. Ja dat kan de eigen router dient dan te worden ingesteld als wifi accespunt, en de DHCP uit. Dan hoeft er met de Connectbox niks te gebeuren. Een router als accespunt gebruiken is eigenlijk zonde van het apparaat daarom wat al is genoemd de Connectbox in bridge. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

Koop of leen SmartWifi pods
Je kunt als je dat nodig hebt een tot 3 SmartWifi pods kopen of lenen. Dat zijn slimme wifi-versterkers die zorgen dat je overal en altijd in huis perfecte wifi hebt.

Let op: ze werken alleen samen met je witte SmartWifi modem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

als je een wifi pod wilt gebruiken in combinatie met een eigen router dan heb je een ander sort wifi booster nodig https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi-deco/pods/bestel-set

 

staat het modem in router of bridge mode ?

in geval van een eigen router is het aanbevolen om de connectbox in bridge mode te zetten

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Maarten Kardina

Ik zie dat @Steefb en @anoniemforum al even zijn gegaan op je vragen. Zou jij ook weer antwoord willen geven op hun vragen, dan gaan we verder!

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

2. Ja dat kan de eigen router dient dan te worden ingesteld als wifi accespunt, en de DHCP uit. Dan hoeft er met de Connectbox niks te gebeuren. Een router als accespunt gebruiken is eigenlijk zonde van het apparaat daarom wat al is genoemd de Connectbox in bridge. 

Maarten Kardina
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor alle tips. Ik ga hier mee verder. Eerst uitzoeken hoe bridge/router modus in elkaar zit en de andere boosters bekijken

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Je kan Maximaal 5 Pods Kopen

Je kan Maximaal 9 Pods Huren

Via het menu van de 3e foto te regelen.

 

 

5 Pods Kopen5 Pods Kopen9 Pods Huren9 Pods HurenVia Menu kan je aangevenVia Menu kan je aangeven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Schermafbeelding 2021-11-25 om 20.45.12.png

Uitgelicht topic