1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ton Bertels

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wifi pods aangesloten. Permanente bromtoon

Heb sinds gisteren twee wifi pods. Een daarvan in slaapkamer. Bromtoon is zo hinderlijk dat dit slapen hindert. Is dit bekend probleem of uitzondering?

9 Reacties 9
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Nou ik denk een uitzondering, wij hebben er ook 1 die hoor je absoluut niet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ook hier geen brom op de slaapkamer en in de keuken.

 

Heeft die pod een wifi verbinding of zit er een netwerkkabel in voor de verbinding met het modem?

Is die pod heel ver van het modem verwijderd?

Of zit er een zilverfolie laag in het plafond of onder laminaat of vloerbedekking?

Of betonijzer in de betonvloer?

 

Zo ja, dan kan het voorkomen dat die continu blijft zoeken naar een goede verbinding en dat geeft nogal wat activiteit en dus warmte en dan slaat de fan aan.

 

Zo nee, laat het weten.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @Ton Bertels


Ik kan mij voorstellen dat dit de slaap niet bevorderd, wanneer je de hele tijd een irritante bromtoon hoort. @Bert heeft je hier een aantal vragen over gesteld. Heb je hier al naar gekeken?

robinhey

Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Als er een fan in zit lijkt het mij niet handig om zo'n apparaat in de slaapkamer te hangen. Ik ben sowieso geen voorstander van elektrische apparaten die constant aan staan in de slaapkamer. Ik behoor zelf ook tot de minderheidsgroep die snel last heeft van geluiden en andere zaken en merk dat elk actief apparaat in de slaapkamer mijn slaap beïnvloed. Zo hoor ik veel apparaten als ze aan of in standby staan zacht fluiten/piepen.

 

Kun je de WiFi pod niet ergens anders plaatsen? Zoals in de hal of een studeerkamer?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Als er een fan in zit lijkt het mij niet handig om zo'n apparaat in de slaapkamer te hangen."

 

De fan is vrijwel geruisloos, ik hoor hem nooit in de slaapkamer en keuken.

Heel soms is er een pod die meer geluid maakt, maar die wordt dan omgewisseld.

robinhey

Level 8
  • 242Posts
  • 1Oplossingen
  • 69Likes

Ja, maar ik heb wel vaker "vrijwel geruisloze" apparaten gehad die ik toch kon horen en mijn slaap negatief beinvloeden. Ik kon ook altijd de adapters in wekkers horen zoemen. En misschien maakt deze meer geluid.

 

Maar het makkelijkste lijkt mij het apparaat buiten de slaapkamers te plaatsen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"En misschien maakt deze meer geluid." of misschien niet, uitproberen is het beste wat je kunt doen.

Ton Bertels
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de vele aanwijzingen. Heb inmiddels de Pod verplaatst buiten de slaapkamer. Experimenteer om de beste verdeling te vinden. Ga daarna opnieuw bromgeluid beoordelen bij gebruik en in rust.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Top, houd ons op de hoogte 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic