1
Vraag
2
Reacties
A3-jan

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wifi pods: Regelmatig traag & problemen met slimme lampen

Ik heb sinds een aantal weken, nadat ik bericht kreeg dat mijn modem was geüpdatet naar een smart modem, wifipods in huis.

Geïnstalleerd middels de smartwifi app. Dus zo ook mijn modem is geüpdatet naar 1 netwerk en een gast-netwerk.

Nu heb ik regelmatig dat mijn slimme lampen in de tuin niet reageren en zie ik dat ze vaak niet bij de dichtstbijzijnde pods hun signaal zoeken maar verder.

Ok ervaar ik regelmatig dat het internet ontzettend traag is wanneer ik van beneden naar boven ga.

Ik heb de pods hangen op de overloop van de 1e verdieping en overloop van de zolder en een achterin de kamer (voor de tuin lijkt me).

Is he mogelijk om bijv de slimme lampen in de tuin een vast punt te geven (in mijn geval dus de dichtstbijzijnde in de kamer achterin)?

 

Wat zou er kunnen zijn dat ik dus niet overal in huis de snelheid wifi krijg waar Ziggo mee adverteert?

 

thanks alvast

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik heb de Pod die volgens mij slecht werkte beneden in een ander stopcontact gedaan en nu schijnt deze wel te werken. 😁

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Wat zou er kunnen zijn dat ik dus niet overal in huis de snelheid wifi krijg waar Ziggo mee adverteert?"

 

Waar lees je die advertentie?

Want Ziggo garandeert alleen zijn maximale snelheid bedraad.

Wifi is te veel afhankelijk van hoe druk het in je omgeving is en hoe de wifipunten hun verbinding hebben, via een netwerkkabel of via wifi en hoever je van de wifipunten af bent en met welke apparatuur je verbinding maakt, hoe snel de maximale wifiverbinding kan zijn op dat apparaat.

 

Je kunt geen vast punt toewijzen aan een bepaald apparaat.

 

Hoe zijn je pods verbonden met het modem? Via wifi of bedraad?

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Waar lees je die advertentie? 

 

Open https://www.ziggo.nl/internet/smartwifi

 

SmartWifi: perfecte wifi
met slimme wifi-versterkers
Altijd en overal in huis perfecte wifi
 
Wat is SmartWifi?

Je wifi is bij Ziggo slimmer dan ooit. Want je hebt door een software-update van je modem al SmartWifi in huis! En combineer je het SmartWifi modem, de pods (onze slimme wifi-versterkers) en de app, dan kun je nog meer uit je wifi halen. SmartWifi doet namelijk al het regelwerk en zorgt voor perfecte wifi in huis.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Het enige wat ik lees omtrent snelheid in die advertentie is:

 

Verdeling naar gebruik

Het modem verdeelt de wifi slim onder de apparaten. Elk apparaat in huis krijgt de snelheid die het nodig heeft.

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoe kan het dan dat ik, als enige gebruiker, toch niet je juiste wifi krijg wat het slimme modem zou moeten doorzenden? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op welk apparaat verwacht je welke snelheid?

Hoe maakt die pod verbinding met het modem?

Als via wifi, hoe ver is die verwijderd van het modem met hoeveel en wat voor muren of wanden ertussen?

Als via bedraad en wifi, hoever ben je van de pod verwijderd met wat voor muren of wanden ertussen?

 

Dat heeft allemaal invloed op je snelheid, met wifi is het even zoeken wat voor jou het best werkt, geen 1 provider of wifi fabrikant geeft je garantie op een maximale snelheid, het is geheel en al afhankelijk van allerlei omstandigheden en zoeken.

 

Met nieuwe wifi apparatuur ben ik altijd een paar dagen af en toe aan het proberen wat het beste werkt hier in huis, benden en boven en de tuin en dat is niet nieuw, dat is al sinds 17 jaar dat ik wifi gebruik.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @A3-jan

Jammer dat het internet nog niet helemaal naar wens loopt met de pods. Ik zie dat @Bert je goede vragen en tips geeft om e.e.a. te optimaliseren. We zien je antwoorden en bevindingen graag tegemoet.

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb eens goed gekeken wat er speelt.

Wanneer ik beneden ben en de Smart app gebruik, zie ik dat de tuinlamp welke niet reageert gekoppeld is aan de Pod op de overloop. De rest aan het modem.

Wanneer ik dus mijn telefoon gebruik beneden, geen probleem.

Maar ben ik boven, kreeg ik gisteren zelfs: wifi maar geen internet. En dan staat mijn telefoon ook boven gekoppeld aan de Pod op de overloop.

Het kan dus liggen aan die pod wellicht?

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Druk aan het onderzoeken dus! Wil je eens de locatie van deze pod verwisselen met een andere om te kijken wat er dan gebeurt?

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat zal ik eens gaan doen.

Ik heb er drie dus probeer ik de andere twee.

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de Pod van boven met die in de keuken verwisseld en werkt het boven goed maar in de tuin niet meer. En een lamp gebruikt deze Pod. Ik denk dat er iets mis is met deze Pod?

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag A3-jan! Dankjewel voor de terugkoppeling hier en goed dat je één en ander hebt verwisseld. Begrijp ik het goed dat er steeds één Pod is welke probleem geeft? Heb je de uitgebreide installatie- en plaatsingstips op deze pagina (helemaal onderaan bij de veelgestelde vragen) ook goed bekeken? De plaatsing van de Pods is enorm belangrijk en misschien is de plaatsing van de Pod achterin de kamer t.b.v. je slimme tuinlampen simpelweg niet goed. Mijn advies zou dan ook zijn om die betreffende Pod nog eens elders te plaatsen om te kijken of dat verschil maakt.

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het elders plaatsen heb ik dus gedaan:

Eerst boven (slechte wifi daar) en daarna beneden (slechte wifi daar)

Degene waarmee ik heb verwisseld, had bij beide plaatsen geen slechte wifi!

Ik denk dus echt dat het te maken heeft met de pod zelf.

Ik kan deze nog verwisselen met die van zolder, maar denk hetzelfde probleem te krijgen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@A3-jan Je bent er maar druk mee! Is het mogelijk om hem toch even om te wisselen met degene op zolder? Dan hebben we alles uitgesloten. 

 

 

Als dit ook niet werkt dan moeten we gaan kijken naar een andere oplossing! 

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Lotte, dat ga ik ook nog proberen idd!

Ik laat het weten, hoe de POD dan werkt....of niet.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

We zijn inmiddels een paar weken verder zie ik. Ben je in de tussentijd in de gelegenheid geweest om bovenstaande te proberen? We zijn benieuwd 🙂 

A3-jan
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik heb de Pod die volgens mij slecht werkte beneden in een ander stopcontact gedaan en nu schijnt deze wel te werken. 😁

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Kijk eens aan, dat is heel fijn 🙂 Super dat deze pod nu wel schijnt te werken, thnx voor je snelle terugkoppeling! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic