Vraag
Reacties
Oplossing
Pjritskes
Level 1

Wifi pods: Knop 'van start gaan' doet niets

Ik heb de wifipods ontvangen maar bij de installatie kom ik niet verder dan netwerk optimalisatie. De knop “van start gaan” kan ik zo vaak indrukken als ik wil, maar er gebeurt niets.
 
Daarbij maak ik al gebruik van de wifiboosters.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De pods en de Deco's werken niet samen.

Voor de 3 Deco's moet de wifi van het modem uitstaan om het eigen mesh systeem goed te laten werken en voor de zeshoekige SmartWifi pods moet de wifi van het modem aanstaan waar deze pods mee samenwerken, de wifi van het modem is het fundament van het eigen mesh systeem van Ziggo.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, vaak werkt de app daarna wel.

 

Welke pods heb je ontvangen?

De Deco of de zeshoekige pods?

 

Welke wifiboosters heb je in gebruik?

0 Kudos
Pjritskes
Level 1
Topicstarter

Dank je Bert. De pods zijn de zeshoekige en de boosters zin de TP Link Deco. 30 sec, 1 min, 5 min...het mocht allemaal niet baten. Lijkt me meer aan de app te liggen. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De pods en de Deco's werken niet samen.

Voor de 3 Deco's moet de wifi van het modem uitstaan om het eigen mesh systeem goed te laten werken en voor de zeshoekige SmartWifi pods moet de wifi van het modem aanstaan waar deze pods mee samenwerken, de wifi van het modem is het fundament van het eigen mesh systeem van Ziggo.

Pjritskes
Level 1
Topicstarter

Oh nou dan zijn we snel klaar en gaan de pods weer retour. Of zijn de pods sterker/beter dan de boosters? Dank je Bert.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik ervaar de zeshoekige pods als heel goed en stabiel met hun wifi verbinding en ze hebben betere specificaties.

Maar als je de Deco's ook gebruikt om netwerkkabels aan te sluiten, dan zijn die daar weer beter geschikt voor.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Pjritskes!


Welkom op de Ziggo Community! Fijn dat @Bert je al van een antwoord heeft voorzien 🙂 Kan ik je ergens mee helpen, opzeggen van een van beide? Of is alles al geregeld?