Mier1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi pods: Ben 2.4ghz netwerk kwijt

Goedemiddag,

 

Heb zojuist 2 smartwifi pods geïnstalleerd, had twee netwerken, 2,4 en 5 ghz, ben er nu een kwijt, alleen 5 ghz.

Begreep nu dat via de wifipods echter 1 netwerk kan worden doorgegeven, wil graag weten hoe de pods te verwijderen zodat ik weer beide netwerken heb?

 

Hoor of zie graag.

 

Met vr.gr.

Miranda Pieterson

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Santing

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
14 Reacties 14
Santing

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Lees hier maar even mee ik had het zelfde probleem met de pods 

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Wifi-problemen-Hoe-krijg-ik-2-4Ghz-en-5Ghz-weer-los/m-p/87178...

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Mier1! Welkom op de Ziggo Community! 

Het klopt inderdaad dat je geen verschillende netwerken kunt instellen, je kunt dan kiezen voor 2.4 Ghz of 5 Ghz Je krijgt één netwerk dat altijd zowel 2.4Ghz als 5Ghz uitzendt.

Is dat gelukt? Je kunt inderdaad nog voor tips kijken in het topic wat Santing heeft gedeeld. 

 

**Bericht aangepast met verbeterde informatie**

Gijsenjeannette

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goedenavond,

hoe kan ik de pods van 5ghz naar 2,4ghz zetten?

 

Santing

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dat kan je dus niet met de pods

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Gijsenjeannette ook voor jullie, welkom.

En ook het vriendelijke verzoek de tips en adviezen van @Santing eens door te nemen. 

Mier1
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jullie reactie's, heb de pods inmiddels teruggezonden.

 

M.vr.gr.

Miranda

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik lees hierboven klinkklare onzin over de mogelijkheden van de pods.

 

De SmartWifi pods leveren de verbinding 2,4 en 5 GHz tegelijkertijd, die kun je niet uitzetten of kiezen voor de één of de andere.

Deze 2,4 en 5 GHz hebben beiden dezelfde SSID / wifinaam.

 

Hier in huis maken een aantal apparaten die alleen met 2,4 GHz kunnen verbinden, verbinding met de SmartWifi pods en tegelijkertijd een aantal apparaten die via 5 GHz verbinding hebben.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

Ik lees hierboven klinkklare onzin over de mogelijkheden van de pods.

 

Deze 2,4 en 5 GHz hebben beiden dezelfde SSID / wifinaam.

 


Daar komt de verwarring vandaan, wij met iets meer kennis over de werking, mogen dat geen klinklare onzin noemen.

 

Voor het oog verdwijnt er een wifi netwerk omdat er maar 1 SSiD/wifinaam is. Het is geen overbodige luxe als de smart wifi app meer functionaliteit krijgt zoals het tijdelijk uitschakelen van 5 ghz om oudere wifi apparatuur te kunnen verbinden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Het gaat me vooral om deze zin:

 

"Het klopt inderdaad dat je geen verschillende netwerken kunt instellen, je kunt dan kiezen voor 2.4 Ghz of 5 Ghz. Is dat gelukt?"

 

Met de pods kun je helemaal niets kiezen, je kunt beide netwerken tegelijkertijd gebruiken.

Santing

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Idd die functie mis ik. Wat dus de deco's wel hebben. En de pods kunnen geen onderscheid maken tussen welke netwerk bij welke apparatuur moet . Ik heb de pods getest met 2 smartcamera's meerde smartplugs en lampen maar allemaal het zelfde resultaat met dat het niet wil verbinden. Daarom heb ik ze ook terug gestuurd de pods kunnen geen onderscheid maken voor welke apparaat welke netwerk nodig heeft. En aangezien de netwerken 1 naam krijgt loop je daar door tegen de probleem aan. want je moet het netwerk optimaliseren via de app.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Het gaat me vooral om deze zin:

 

"Het klopt inderdaad dat je geen verschillende netwerken kunt instellen, je kunt dan kiezen voor 2.4 Ghz of 5 Ghz. Is dat gelukt?"

 

Met de pods kun je helemaal niets kiezen, je kunt beide netwerken tegelijkertijd gebruiken.


Dan ben ik het met je eens er valt inderdaad niks te kiezen. We zullen het degeen die dat schreef maar vergeven. 

Blijf ik wel bij mijn standpunt dat de app, en het hele smart wifi gebeuren wel wat verbeteringen kan gebruiken.

Santing

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dan ben jij de enigste hoe heb je de 2.4ghz netwerk aan het werk gekregen dan ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Santing  schreef:

Dan ben jij de enigste hoe heb je de 2.4ghz netwerk aan het werk gekregen dan ?


@Santing jouw probleem zit in die aparaten de 2,4 ghz werkt wel het probleem is dat bepaalde pruts apparaten eisen dat beide devices tijdens het opnieuw instellen alleen via 2,4 ghz verbonden mogen zijn.

Ik schrijf bewust pruts apparaten omdat dit wel heel streng is.

Een apparaat die alleen via 2,4 ghz kan verbinden zal ook met de Pods kunnen verbinden, het zit echt in de manier hoe dit kan en mag. Daarom mijn advies naar Ziggo maakt het uitzetten mogelijk.

In feite als wij in de Connectbox 5 ghz tijdelijk uitzetten zou dat ook door moeten werken naar de Pods dan is het pas één geheel, dat kan ik er nu helaas niet van zeggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Santing  schreef:

Dan ben jij de enigste hoe heb je de 2.4ghz netwerk aan het werk gekregen dan ?


@Santing De 2,4 GHz en de 5 GHz staan beide altijd aan in het modem en op de pods en alle 2,4 GHz apparaten hier konden verbinding maken met de 2,4 GHz en de 5 GHz apparaten verbinden met de 5 GHz.

Een enkele keer maakt een 5 GHz apparaat verbinding met de 2,4 GHz als die verder van 1 van de wifipunten is.

 

Bert_0-1641317923674.png

Bert_1-1641317969296.png

Uitgelicht topic