ronniev

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wifi pod ontkoppelen

Hallo,

ik heb een smart wifi pod die ik graag wil laten ontkoppelen en vrijgeven.
s/n: XAAK12571A92.

Ik heb deze gekocht van een mevrouw maar die weet er zelf niets van.
Deze had ze eens gekregen en nooit gebruikt. Maar als ik hem wil installeren dan gaat dat niet helaas.

 

mvg. Ron

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @ronniev, goedemorgen!

Ik heb helaas slecht nieuws. Je hebt een spreekwoordelijke kat in de zak gekocht. De betreffende SmartWifi Pod wordt momenteel in bruikleen (huur) afgenomen en mag dus niet verkocht worden. Ik kan om deze reden de SmartWifi Pod ook niet vrijgeven. Sorry! Ik wil je dan ook aanraden om contact op te nemen met de verkoper om samen tot een oplossing te komen. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Als deze mevrouw hem ooit heeft gekregen van Ziggo en niet gekocht van Ziggo, dan is die pod in bruikleen of gehuurd van Ziggo en dan wordt hij niet vrijgegeven door Ziggo, maar moet hij retour naar Ziggo, als die na opzegging van het abonnement niet retour gaat, dan komt er een rekening voor diegene die de pod in bruikleen heeft of gehuurd heeft.

ronniev
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hij schijnt niet gehuurd te zijn. Het is een gekochte pod.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

Hi @ronniev, goedemorgen!

Ik heb helaas slecht nieuws. Je hebt een spreekwoordelijke kat in de zak gekocht. De betreffende SmartWifi Pod wordt momenteel in bruikleen (huur) afgenomen en mag dus niet verkocht worden. Ik kan om deze reden de SmartWifi Pod ook niet vrijgeven. Sorry! Ik wil je dan ook aanraden om contact op te nemen met de verkoper om samen tot een oplossing te komen. 

ronniev
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

aaaggrrr **bleep**! Bedankt voor het bericht Cecilia. Ik ga dit aan haar terugkoppelen. Ze leek me echt oprecht en heb de indruk dat ze dit niet wist. Maargoed, ik zal het wel merken aan de reactie. En anders heb ik 20 euro weggegooid. Ook niet het einde van de wereld en tevens weer een goede les. Misschien dan toch maar een extra pod gaan huren. Wat kan ik doen met de pod als ze niet meer thuis geeft? Naar Ziggo terugsturen?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

@ronniev Ik had je graag ook ander nieuws gebracht! De eigenaar neemt deze SmartWifi Pod af bij ons in bruikleen (huur). Wanneer zij het abonnement bij ons opzegt moet deze SmartWifi Pod dus naar ons retour. Wanneer deze niet wordt geretourneerd wordt er een bedrag aan restwaarde aan haar doorberekend. Het is dus ook in haar eigen belang om dit netjes met jou op te lossen. 

In de ideale situatie ontvang jij je geld terug en zegt zij het abonnement op de SmartWifi Pod bij ons op als zij deze niet meer wenst te gebruiken en kan zij zelf (of jij in overleg met de verkoper) de SmartWifi Pod naar ons terugsturen

Mocht je een extra SmartWifi Pod willen huren, dan kan ik deze altijd ook voor je bestellen. Dan geef je maar een gil 🙂 
 

ronniev
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi, ik heb vanmorgen al een extra pod bestelt om te huren.
Dan ben ik van het geklooi af 😉

 

Ik heb de eigenaar geconfronteerd en deze kwam terug met het volgende:
ik las in dat bericht van ziggo iets van bruikleen. Maar dit is niet het geval. Deze heb ik niet in bruikleen gekregen, maar dit was een actie dat je ze cadeau kreeg. Dus dat is dan wel raar. Hij is ontkoppeld van het netwerk. Dus ik begrijp niet waarom u hem nu niet gekoppelt krijgt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

@ronniev Jammer dat je deze reactie terug hebt ontvangen. Ik heb het nogmaals gecontroleerd, maar deze SmartWifi Pod wordt bij ons in bruikleen afgenomen. Iedere maand wordt hiervoor € 1,25 berekend op de factuur. Het betreft hier dus dan ook geen cadeau waarbij de  SmartWifi Pod gratis in bruikleen wordt gegeven. En al was dit laatste wel het geval, dan betreft het dus alsnog bruikleen en kunnen wij deze niet vrijgeven. 

Gio2903

Level 17
  • 3111Posts
  • 160Oplossingen
  • 2213Likes

de actie was "wifi pod in bruikleen zolang je een abo hebt". als je er geen bedrag voor hebt betaald, heb je iets niet gekocht. ze zal je dus het geld terug moeten storten en jij kunt de pod vervolgens naar haar of naar ziggo terug sturen

ronniev
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Cecilia, kun je eens kijken of deze pod wel aan het adres hangt waar ik hem heb gekocht? 
Dat adres heb ik voor nu even ingevuld achter mijn huisnummer in mijn profiel.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8045Posts
  • 2389Oplossingen
  • 3920Likes

@ronniev Yes, onder dit adres hangt inderdaad de betreffende SmartWifi Pod. Zo te zien heeft de eigenaar gisteren ook zelf contact opgenomen om de SmartWifi Pod los te koppelen. Er is toen ook aangegeven dat dit niet mogelijk is, tenzij de SmartWifi Pod wordt opgezegd. 
 

ronniev
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De verkoper wist niet dat deze pod aan een abonnement vast hing en heeft beloofd om de pod terug te nemen. Ik denk dat dit inderdaad de enige juiste oplossing is.
De verkoper kan dan ook het abonnement voor deze pod opzeggen en hem weer inleveren bij Ziggo.
Zo heeft niemand meer een probleem.

ronniev
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Helaas na maanden mailen en smoesjes van de verkoper geen oplossing.
Ik had aangeboden de schade te delen en dan zou ik hem terugbrengen en zij zou me dan een tientje terug geven. Maar telkens het ene smoesje na het andere. En op gegeven moment geen contact meer.
Die 20 euro neem ik dan maar als mijn verlies. Ik kan er eigenlijk wel om lachen als je de onnozelheid ziet van deze mevrouw. Maar goed......
Wat moet ik doen met die Wifi pod? Willen jullie hem terug hebben?

Gio2903

Level 17
  • 3111Posts
  • 160Oplossingen
  • 2213Likes

ze heeft zichzelf ermee, als ze weg gaat bij ziggo krijgt ze een rekening als ze de pod niet terugstuurt. de pod dus zeker niet terugsturen, anders krijgt zij die rekening nooit 😉

Uitgelicht topic