novwnl

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi pod heel veel vragen

(weer kan ik niet posten. Wat is dat toch voor brakke forum software hier? Spam? HTML? Flood? Alles. Behalve een post)

 

Net een aanbieding voor die wifi pods ontvangen. Ik heb enorm veel vragen en nergens kan ik íets ontdekken. Misschien heeft iemand op deze community ideeën? 

 

1-Zijn de pods 2.4Ghz of 5Ghz?

2-Kun je de pods forceren naar 2.4 ivm smart home apparatuur?

3-Ik heb in huis 3 netwerken met 3 verschillende namen. Krijg ik dan nu 1 netwerk met dezelfde naam, of kunnen de pods een andere naam krijgen? - > Dit komt omdat het 2.4Ghz netwerk voldoende snelheid heeft voor smart home, computers en telefoons, maar ik het, snellere, 5Ghz netwerk nodig heb voor de smart TV en streaming diensten. 

4-In(!) de huidige wifi-booster zit een stopcontact. Zodat ik het enige stopcontact dat ik heb niet kwijt ben. Kan ik het stopcontact nog gebruiken als er een pod inzit?

5-Hoe werkt dat met een NIET ziggo modem? Ik heb het ziggo modem in de meterkast liggen en die bekabeld (10m) aan een "echt" modem gehangen (tp link Archer "iets"; in elk geval oud, maar werkend) . Daar hangen vervolgens alle wifi verbindingen aan. - > ja. Raar huis. Meterkast bij de achterdeur. Achterdeur is zo'n 20m bij de voordeur vandaan. Bij de voordeur is 0% ziggo wifi vanuit het ziggo modem. 

6-Als ik die pods bestel en het niet lukt moet ik een monteur betalen. Waarom? Ziggo vervangt iets dat werkt. Ok, *ik* vervang iets, maar toch.

7-Als ik die pods bestel en het niet lukt, kan ik die dingen dan (gratis) terug sturen, en werkt de huidige situatie dan nog gewoon?

 

Dank, dank, dank, dank. 

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75175Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Van welke pods heb je een aanbieding gehad?

 

Als je de zeshoekige pods bedoelt?

 

De Pods zijn 2,4 en 5 GHz en deze hebben in het hele mesh netwerk, modem en de pods, geen mogelijkheid om afwijkende namen te hebben, dus alles dezelfde naam.

Een stopcontact kun je niet meer gebruiken als er een pod inzit, maar een pod kan ook op een verlengsnoer of een stekkerblok.

De pods werken niet met een andere router.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @novwnl

Als je met vragen zit, ben je hier aan het juiste adres! Ik zie dat @Bert al heel wat vragen beantwoord heeft, dank!

 

Volgens mij staan vraag 6 en 7 nog open. Je kunt een monteur inschakelen als je er niet uitkomt met de pods, dit is dan een extra service monteur. Hier zitten wel kosten aan verbonden, kijk op deze pagina voor een overzicht. 

 

Ben je van plan om de pods te huren? Dan kun je dit maandelijks opzeggen hoor. Je abonnement blijft dan verder gewoon in stand. 

Uitgelicht topic