Vraag
Reacties
Oplossing
Brumahlewang
Level 1

Wifi op zolder

Goedemorgen,

Ik heb een vraag met betrekking tot en het volgende.

Ik heb op de begane grond een Connectbox die zorgt voor Wifi in huis.

Omdat mijn zoon voor school overdag op teams zit en hij ook gamed heb ik een wifi booster met kabel op de 1e verdieping neergezet. Sinds kort heb ik een werkplek op zolder maar merk ik dat de wifi verbinding soms weg valt en helemaal als mijn zoon op Microsoft Teams lessen zit te volgen.

Welke mogelijkheden heb ik om toch een goede wifi ontvangst te hebben?

Is een wifi booster zonder kabel een oplossing?

Ik hoor graag van u een advies, alvast dank.

Met vriendelijke groet,

Benny Rumahlewang

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

voor een snelle en stabiele verbinding is het aanbevolen om een utp kabel naar zolder te trekken daar een wifi booster op aan te sluiten

het is ook aanbevolen om de playstation xbox of game pc bekabeld op de wifibooster aan te sluiten

is rechtstreeks een kabel naar zolder niet mogelijk dan zou je een smart wifibooster set kunnen proberen maar dat is voor online game niet aanbevolen

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
DennyW
Level 17

@Brumahlewang 

Hoi Benny,

Bedenk wel dat als je die extra booster op zolder zet dan zal deze (draadloos)  hetzelfde matige Wifi-signaal ontvangen als jouw computer nu. Het resultaat is dan dat je op zolder een heel sterk verstoort / matig signaal ontvangt (van de booster).

Oplossingen zijn dan:

booster bedraad aansluiten

of

de booster op een plek zetten waar het signaal nog perfect is.

Groet,
DennyW

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

voor een snelle en stabiele verbinding is het aanbevolen om een utp kabel naar zolder te trekken daar een wifi booster op aan te sluiten

het is ook aanbevolen om de playstation xbox of game pc bekabeld op de wifibooster aan te sluiten

is rechtstreeks een kabel naar zolder niet mogelijk dan zou je een smart wifibooster set kunnen proberen maar dat is voor online game niet aanbevolen

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

Brumahlewang
Level 1
Topicstarter

Hallo,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het is mij nu duidelijk dat ik een wifi-booster op zolder moet plaatsen met internetkabel.

Op de eerste verdieping heb ik in verband met gaming al een wifi-booster met kabel.

Wanneer ik de 2e wifi-booster op zolder plaats, kan ik dan de 1e wifi-booster doorlussen naar de 2e met een kabel? Of dient er een directe verbinding tussen 2e wifi booster en modem (op de begane grond) te komen met een internetkabel?

Ik kijk met belangstelling uit naar uw reactie.

Benny Rumahlewang

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi @Brumahlewang! Welkom op de Ziggo Community! Fijn dat je al veel handige tips hebt ontvangen 🙂 

Je kunt de wifibooster het beste aansluiten via een internet kabel inderdaad. Zodat je zeker weet dat er een stabiele internet verbinding is. Je kunt hem wel door lussen, maar dan heb je wel kans op demping va het signaal. 

Je kunt ook onze nieuwe wifibooster set aanschaffen. Hier lees je er meer over. Deze heeft 3 units, zodat je in je hele huis een goede verbinding kunt creëren. 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

aansluiten via utp op de andere wifi booster is prima haperingen kunnen alleen optreden als je te veel wifi boosters door lus waardoor er te veel apparaten van de zelfde lan poort gebruik maken en tegelijk veel downloaden

0 Kudos