Met mijn Connectbox heb ik een gewoon en een gastnetwerk. Mijn telefoon (iPhone) en enkele andere apparaten heb ik ingesteld op het gewone netwerk, dus bijvoorbeeld Ziggo1234567. Dat lukt wel, maar regelmatig zie ik dat mijn telefoon toch liever het gastnetwerk kiest, bv Ziggo-gast1234567. Als ik dan toch het netwerk weer wil terugzetten naar Ziggo1234567 doet hij daar best wel lang over, soms lukt het helemaal niet.
Hoe kan ik dit goed krijgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De telefoon de wifi verbinding: Ziggo-gast1234567 laten vergeten / niet onthouden in de instellingen van de wifi, dan kan de telefoon ook geen verbinding meer maken met het gast netwerk.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De telefoon de wifi verbinding: Ziggo-gast1234567 laten vergeten / niet onthouden in de instellingen van de wifi, dan kan de telefoon ook geen verbinding meer maken met het gast netwerk.
Bedankt. Had ik al een paar keer gedaan. De telefoon kiest dan inderdaad voor Ziggo1234567, ofschoon dat niet zo heel snel gaat, hij zoekt een tijdje (het kiezen van het gastnetwerk gaat een stuk sneller).
Maar het kan zo maar zijn, dat over een paar uur of morgen opeens weer Ziggo-gast1234567 vanzelf is gekozen door mijn telefoon... 😞
Zojuist nog een nieuw apparaat aangesloten (camera), en ook die kiest Ziggo-gast1234567. Het gewone Ziggo1234567 netwerk 'pakt' hij niet: het wachtwoord daarvoor accepteert hij niet, ofschoon het echt het juiste wachtwoord is (zojuist nog vastgesteld in de Connectbox instellingen).
Als ik het samenvat zou je kunnen zeggen dat Ziggo1234567 slecht of niet gevonden wordt,
en Ziggo-gast1234567 juist prima.
@vriesela schreef:
Maar het kan zo maar zijn, dat over een paar uur of morgen opeens weer Ziggo-gast1234567 vanzelf is gekozen door mijn telefoon... 😞
Nee dat zou niet zomaar kunnen; als u uw telefoon een netwerk laat vergeten zoals @Bert aangaf, dan is uw telefoon óók het wachtwoord vergeten en kan dus niet zomaar inloggen.
Bedankt voor de antwoorden. Ik hoop dat jullie gelijk hebben (ik laat het weten).
Overigens las ik elders op het forum over een soortgelijk probleem iets over aan- of uitzetten van Mac-filtering (???) in de instellingen van Connectbox. Kan dat nog iets zijn?
@vriesela Met MAC filtering kun je apparaten voor het internet blokkeren en dat lijkt me niet de bedoeling 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.