1
Vraag
2
Reageer en help mee
BoertjeA

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi op de Connectbox valt weg op alle apparaten

Hoi,

al geruime tijd valt de wifi verbinding van onze connectbox uit. Als ik dan de wifi van de laptop/smartphone uit en aanzet, werkt het weer. Alleen thuis heb ik dit probleem met de apparaten.Is dit een bekend verschijnsel.

Ik zit max. 8m van het modem en heb met een wifi-analyser gekeken of het signaal voldoende sterk is en hetr antwoord is ja.

Overigens lukt het niet om een samung tablet 10.1 te verbinden. Met andere modems werkt deze wel.
2 Reacties 2
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Heb je met de Wifi analyzer ook gekeken of er nog andere netwerken in de buurt zitten die het signaal kunnen verstoren?
Je kan even kijken of een ander kanaal helpt. En een vast kanaal kiezen kan ook helpen. Soms staan de modems standaard op zoeken naar het beste kanaal, wat vaak niet goed werkt.
Verder heb je 2 verschillende Wifi-netwerken, eentje op 2.4Ghz en eentje op 5Ghz. Kijk goed naar welke je connect.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo BoertjeA, welkom op onze Community.

Ik ben het met je eens dat het best een vreemd verschijnsel is. Heb je nog andere wifi apparten of routers in je netwerk zitten? We lezen graag meer details over je verbinding.

Ik nodig je uit om bij wijze van EHBO eerst eens het volgende topic door te nemen: Valt je wifi weg? Lees dit topic! Volgens mij ben je dan al een heel eind op weg 🙂 Laat ons maar weten of je er wat mee kan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic