Vraag
Reacties
Oplossing
TB1
Level 2

Wifi onvindbaar op 1 device

Thuisnetwerk met boosters werkte prima tot afgelopen zondag. 1 van de tablets kan ineens niet meer connecten (kan verbinding niet verifiëren). Alles geprobeerd (updates, resetten, instellingen controleren, deco's resetten)

De tablet verbindt met netwerken elders uitstekend en andere tablets verbinden uitstekend met thuisnetwerk.

Wat kan hier aan de hand zijn?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
TB1
Level 2
Topicstarter

Inmiddels heeft een reset naar fabrieksinstellingen het gewenste resultaat gegeven. Uiteraard had ik van tevoren een goede backup gemaakt, dus gelukkig niets kwijtgeraakt. Meteen erna was het netwerk weer koppelbaar aan de tablet. 

Dank jullie wel voor het meedenken en alle suggesties!

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welke tablet is dit?

Kan die alleen met de 2,4 GHz?

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@TB1  Is het netwerk bij de bewuste tablet al eens bij de "bekende netwerken" verwijderd en daarna opnieuw verbonden? Ik verwacht dat als de rest weer gewoon werkt na een reset van de Deco's. En is de tablet al een keer volledig uit geweest of opnieuw opgestart. 

TB1
Level 2
Topicstarter

T is een Samsung tablet, geen idee met hoeveel GHz die kan. Hij heeft t tot afgelopen zondag 20.45 uur uitstekend met dit netwerk kunnen vinden.

Een andere samsung tablet hier in huis verbindt nog steeds normaal en 2 Apple tablets ook

0 Kudos
TB1
Level 2
Topicstarter

Ja, ja en ja

Meerdere keren zelfs

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@TB1  welk type samsung tablet is het? Als het berichtje met de "ja" 's voor mijn eerdere bericht bedoelt is. 
De deco's waren gereset. Misschien zeer onwaarschijnlijk, maar niet per ongeluk een typefout in de sleutel gemaakt in die ene tablet?

0 Kudos
TB1
Level 2
Topicstarter

T is een galaxy tab a

Model SM-T510

Wachtwoord al 1000 x gecheckt en hertypt. Was t dat maar 

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

@TB1  helaas, jammer dat het niet zo eenvoudig is/was.
@Bert  hier zijn de specs van de bewuste tablet. Is er een mogelijkheid deze te dwingen deze met een bepaalde frequentieband te laten verbinden?

jansmarcel_0-1645135359378.png

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijk is dit de oplossing?

Deze instelling in je modem en de Wijzigingen toepassen en dan proberen de tablet proberen te verbinden.

 

Bert_0-1645137225105.png

 

0 Kudos
TB1
Level 2
Topicstarter

Dit gaat mijn kop werkelijk te boven, ik zou niet weten waar ik moet beginnen om deze instellingen te wijzigen.

Ik geef mijn tablet zo een harde reset (naar fabrieksinstellingen). Heb uiteraard wel eerst een backup gemaakt. Ik laat wel weten of dat geholpen heeft

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan wat uitgebreider uitgelegd om het modem op Stateless te zetten, als dit op je modem aanwezig is:

 

Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community

 

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

Bert_0-1645198583868.png

0 Kudos
TB1
Level 2
Topicstarter

Inmiddels heeft een reset naar fabrieksinstellingen het gewenste resultaat gegeven. Uiteraard had ik van tevoren een goede backup gemaakt, dus gelukkig niets kwijtgeraakt. Meteen erna was het netwerk weer koppelbaar aan de tablet. 

Dank jullie wel voor het meedenken en alle suggesties!

jansmarcel
Level 16

@TB1  Fijn dat het opgelost is, maar apart dat er zo'n middel voor nodig is om het weer werkend te krijgen. In ieder geval veel gebruiksplezier er weer mee.

0 Kudos