Thuisnetwerk met boosters werkte prima tot afgelopen zondag. 1 van de tablets kan ineens niet meer connecten (kan verbinding niet verifiëren). Alles geprobeerd (updates, resetten, instellingen controleren, deco's resetten)
De tablet verbindt met netwerken elders uitstekend en andere tablets verbinden uitstekend met thuisnetwerk.
Wat kan hier aan de hand zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Inmiddels heeft een reset naar fabrieksinstellingen het gewenste resultaat gegeven. Uiteraard had ik van tevoren een goede backup gemaakt, dus gelukkig niets kwijtgeraakt. Meteen erna was het netwerk weer koppelbaar aan de tablet.
Dank jullie wel voor het meedenken en alle suggesties!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke tablet is dit?
Kan die alleen met de 2,4 GHz?
@TB1 Is het netwerk bij de bewuste tablet al eens bij de "bekende netwerken" verwijderd en daarna opnieuw verbonden? Ik verwacht dat als de rest weer gewoon werkt na een reset van de Deco's. En is de tablet al een keer volledig uit geweest of opnieuw opgestart.
T is een Samsung tablet, geen idee met hoeveel GHz die kan. Hij heeft t tot afgelopen zondag 20.45 uur uitstekend met dit netwerk kunnen vinden.
Een andere samsung tablet hier in huis verbindt nog steeds normaal en 2 Apple tablets ook
Ja, ja en ja
Meerdere keren zelfs
@TB1 welk type samsung tablet is het? Als het berichtje met de "ja" 's voor mijn eerdere bericht bedoelt is.
De deco's waren gereset. Misschien zeer onwaarschijnlijk, maar niet per ongeluk een typefout in de sleutel gemaakt in die ene tablet?
T is een galaxy tab a
Model SM-T510
Wachtwoord al 1000 x gecheckt en hertypt. Was t dat maar
Mogelijk is dit de oplossing?
Deze instelling in je modem en de Wijzigingen toepassen en dan proberen de tablet proberen te verbinden.
Dit gaat mijn kop werkelijk te boven, ik zou niet weten waar ik moet beginnen om deze instellingen te wijzigen.
Ik geef mijn tablet zo een harde reset (naar fabrieksinstellingen). Heb uiteraard wel eerst een backup gemaakt. Ik laat wel weten of dat geholpen heeft
Dan wat uitgebreider uitgelegd om het modem op Stateless te zetten, als dit op je modem aanwezig is:
Problemen met je verbinding op Android met IPv6? F... - Ziggo Community
1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'
Inmiddels heeft een reset naar fabrieksinstellingen het gewenste resultaat gegeven. Uiteraard had ik van tevoren een goede backup gemaakt, dus gelukkig niets kwijtgeraakt. Meteen erna was het netwerk weer koppelbaar aan de tablet.
Dank jullie wel voor het meedenken en alle suggesties!
@TB1 Fijn dat het opgelost is, maar apart dat er zo'n middel voor nodig is om het weer werkend te krijgen. In ieder geval veel gebruiksplezier er weer mee.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.