Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
formadvies
Level 4

Wifi-ontvangst

Ik heb een Ziggo Connect box. Op het terras van mijn appartement is de WIFI-ontvangst matig. Kan ik de verbinding met een of meer Ziggo wifi boosters verbeteren met, zeer belangrijk, dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi,

Aangezien de WiFi booster een extra wifipunt is, heeft deze een eigen Netwerknaam en eigen wachtwoord. Echter, die naam en het wachtwoord kun je wijzigen, zo kun je dus wel gewoon dezelfde naam instellen als die van je modem en ook hetzelfde wachtwoord.

Let erop dat niet alle apparaten goed overweg kunnen met dezelfde namen. Soms blijven ze te lang hangen aan het verkeerde wifipunt. Maar dat blijkt als het ingesteld is. Gaat het toch niet vloeiend, dan kun je uiteindelijk gewoon toch verschillende namen instellen.

Groet,
Evert

Bekijk in context

6 Reacties 6
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Hoi,

Aangezien de WiFi booster een extra wifipunt is, heeft deze een eigen Netwerknaam en eigen wachtwoord. Echter, die naam en het wachtwoord kun je wijzigen, zo kun je dus wel gewoon dezelfde naam instellen als die van je modem en ook hetzelfde wachtwoord.

Let erop dat niet alle apparaten goed overweg kunnen met dezelfde namen. Soms blijven ze te lang hangen aan het verkeerde wifipunt. Maar dat blijkt als het ingesteld is. Gaat het toch niet vloeiend, dan kun je uiteindelijk gewoon toch verschillende namen instellen.

Groet,
Evert
Rphslh
Level 2
Ik heb hier een vraagje over als ik voor boven een wifi booster aanschaf en hier de printer op aansluit, en ik beneden de laptop gewoon is verbonden met de Ziggo router kan ik dan printen of gaat dit niet lukken in verband met twee verschillende netwerken?
Alvast bedankt voor jullie reacties
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Het mooie van de Wifiboosters is dat het Acces Points zijn. Rphslh
Deze krijgen van je modem een IP adres en alles wat erop aangesloten wordt of er via Wifi verbinding mee maakt, krijgen ook allemaal een IP adres van het modem, dus alles zit in hetzelfde netwerk en alle apparaten zijn dan ook direct bereikbaar.

Ik heb hier 1 mode/router, 1 Wifibooster via een netwerkkabel en 2 Wifiboosters via de stroom en alle apparaten, printers, telefoons, laptops, tablets zitten in één netwerk zonder hier iets voor hoeven in te stellen.
Rphslh
Level 2
Bedankt voor je reactie geldt dit dan ook voor boosters Van andere merken of alleen die van ziggo?
Ik las ook iets over het klonen van een netwerk of is dit achterhaald.?
Wederom alvast bedankt voor je reactie.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Rphslh dat is over het algemeen bij typische Acces Points.
Ziggo noemt die Wifiboosters, maar het zijn volwaardige Acces Points.

Wat in de winkels vaak een booster heet kan ook een repeater zijn wat een netwerk "kloont".
Dit is een apparaat wat Wifi opvangt en weer doorzet, dit opvangen en doorzetten, halveert minstens je snelheid en vertraagt mogelijk de verbinding nog verder, dit apparaat herhaalt alleen het Wifisignaal.
Rphslh
Level 2
Ok dank je?
0 Kudos