Vraag
Reacties
Oplossing
BeetjeDigi
Level 1

Wifi ontvangst steeds weg, ondanks verbinding

Ook sinds plaatsen nieuwe booster van ziggo steeds nog melding op telefoon en tablet, iphone en ipad: verbonden zonder internet.

Al een jaren bestaand fenomeen blijkt uit deze zoektocht . Iemand met een echte oplossing al opgestaan, terwijl ik dat heb gemist? 

Help!!

BeetjeDigi

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
105 Reacties 105
Tom.
Level 18

Graag gedaan!

Ik ben erg benieuwd?

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Om 19.39 weer draaiend ""wieltje" op Iphone , lang zoeken naar site. Wel snel mailadres gevonden, maar lang naar mail zoeken. Na vliegtuigmodus gelijk weer alles gevonden. Samsung (tot op heden) stabiel. 

Groet

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Tom en andere hulptroopers,

Zag op ander geval hier in de community meer over de problemen van de Iphone 8 en Ziggo wifi,

Daarin wordt gerept over het ip adres van de Iphone dat tussen de 0 en 24 zou moeten liggen bij 192.168.178.

Het adres van de Probleemphone eindigt op 234.

Zou dat de oorzaak kunnen zijn van de nog steeds draaiende en zoekende internet "wieltjes" op de Iphone? 

En zo, ja.......is dit zelf aan te passen? 

Heb het met handmatig instellen geprobeerd,  maar dan maakt-ie geen wifi contact. 

Nog steeds BeetjeDigi dus..?.beetje veul zelfs

Ik hoor graag jullie expertise in deze.

Groet, bD

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Maandag 12.22 u. Eerste (opgemerkte) storing van Samsung telefoon en tablet. Verbonden zonder internet. Wifi uit en aan , opgelost. 

Jammergenoeg toch weer probleem,maaaaarrrrrr.....optimistisch blijft deze beet.…

Voor antwoord op Iphone en Ipad probleem houden we ons aanbevolen. 

Groet en hopelijk tot snel weer.....(voor oplossingen graag) 😉

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Met behulp van je voorbeelden en uitleg wat er precies gebeurt kan ik in ieder geval zeggen dat het probleem in het thuisnetwerk zit, in de verbinding tussen het Connectbox (+ Wifibooster) en de tablet/smartphones. De verbinding tussen de Connectbox en onze centrale is helemaal in orde.

Even wat opheldering over je thuisnetwerk, je hebt een Compal Connectbox en een Wifibooster van hetzelfde merk die er nagenoeg hetzelfde uitziet (deze). Heb je verder nog netwerkapparatuur (switches, extenders, boosters, etc.)?

Al je mobiele apparaten maken verbinding via wifi, maar met welk wifi netwerk zijn ze verbonden? Je modem + wifibooster zenden al 4 verschillende netwerken uit, heb je de naam daarvan overal hetzelfde ingesteld of hebben alle netwerken een aparte naam?

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Mark, heb een TPLink extender voor goede wifi op ons balkon met een andere naam dan het gewone netwerk (met de netwerknaam met toevoeging EXT. Zelfde wachtwoord voor alle netweken. De wifi van de modem is uitgeschakeld, dus die kan niet in de weg zitten. (Dachten wij, althans). We hebben eerst geprobeerd alle netwerken (booster, 2.4 2n 5 en extender 2.4 en 5) dezelfde naam te geven, maar dat is niet gelukt, waarom weet ik niet (meer). Digi he!

Bedankt voor je bijdrage weer, we komen vast dichterbij weer!

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Je hebt op het modem de 2.4GHz uitgezet, maar 5GHz staat nog aan (maar niets mee verbonden). Daarnaast heb je dus de Ziggo Wifibooster via een internetkabel en een TP-link extender, wat is die laatste precies? Hoe maakt die extender verbinding met het thuisnetwerk?

Heb je nu voor alle netwerken verschillende namen? Dus:

• Extender 2.4
  • Extender 5.0
  • Booster 2.4
  • Booster 5.0
  • (en Modem 5.0, ook al gebruik je die niet)

Dat zou handig zijn, want op die manier kun je op je apparaat zien met welk netwerk hij verbinding heeft. Heb je er ook op gelet met welk wifi netwerk je apparaat verbonden is op het moment dat je problemen ervaart? Is dat bijvoorbeeld elke keer hetzelfde netwerk of elke keer een netwerk van de Extender? Zo kun je de oorzaak misschien terugleiden naar één netwerk of één apparaat.

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Mark, inderdaad hebben we de 4 verschillende netwerken ook verschillende namen gegeven. 

Is het aan te raden van het modem ook de 5 uit te schakelen?

Soms merk ik dat mijn foon of tablet 2.4 kiest , terwijl het 5 netwerk (van de booster) een veel sterker signaal  geeft. 

Zal vanaf nu noteren en doorgeven welk netwerk de storing, waarvan je wist dat-ie zou komen, veroorzaakt.

Fijn weekend, Hulptroepers 

Groet, BeetjeDigi 

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

9.10 u storing op booster 5. Verbonden zonder internet. Wifi uit, wiifi aan. Opgelost.

Wordt vervolgd. 

Groet,  BeetjeDigi 

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Goededonderdagmorgen, Mark, Tom, Henno en andere helpers/meedenkers, 

Vanmorgen 8.30 u en daarna nog een keer problemen met netwerkverbinding.  Op Apple EN op Samsung. Heel vreemd,  pakte signaal van extender op en gaf aan boosternetwerk heeft geen internet.

Terwijl de extender toch ook zijn wifi signaal van de booster pakt?

Heb ondertussen de 5 draadloos ook van de modem uitgeschakeld.  

Nog steeds vreemde ervaringen dus.

Is wel minder, maar helaas niet geheel opgelost.

Zijn er nog nieuwe ideeen en oplossingen binnen de experts-groep wellicht? Houden ons zeer zeker aanbevolen. 

Groet van BeetjeDigi,  fijn weekend alvast en blijft gezond allemaal!

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dus dat is nu 2x het wifi netwerk van de booster die problemen geeft. (2 is misschien toeval, liefst nog meer voorbeelden)

Maar de extender is echt een wifi-extender begrijp ik, hij steekt ergens in het stopcontact, maakt via wifi verbinding (met de booster) en zendt zelf een wifi-netwerk uit waarmee je apparaten verbinding kunnen maken. Dat is niet de meest betrouwbare verbinding… zou ik altijd afraden tenzij je echt geen andere mogelijkheid hebt.

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Mark e.v.a., de booster is bekabeld met de modem verbonden. De extender pikt zelf het signaal van de booster op, versterkt dat en maakt er onder de naam .....EXT een eigen signaal van, dat voor die gedeelten van het huis en het balkon, veel sterker is dan het wifi signaal van de booster. 

De storingsmeldingen tot nu toe hebben nog nooit voor de extender aangegeven : verbonden zonder internet. Wel steeds voor het "gewone" boosternetwerk dus.

En als de extender ook draadloos het signaal van de booster haalt, waarom zou die extender dan nooit "verbonden zonder internet" aangeven? Voor mij een grooooooot raadsel! ( maar ja.....Digibeet ben je of niet)

Fijn weekend, Hulptroepers 

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

14.00u net thuis, eerste wifigebruik netwerk booster 5, verbonden geen internet. Opnieuw opstarten, in orde. 15.03u , booster 5 , verbonden zonder internet. Normaal geeft Samsung tablet waarde tot wel 234 Mbps aan, nu met moeite 54.

Raadselachtig blijft het hele verhaal wel, vind u niet, aandachtige mee-lezers?

Groet, beetjeD 

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

20.04u booster5 netwerk,  verbonden zonder internet. Zowel iphone als Samsung. 

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Steeds booster5 dus, als de extender met booster4 verbonden is verklaart dat waarom die wel goed blijft werken (is dat ook zo?).

Wat zijn de instellingen van het booster5 netwerk? Ik zou beginnen met een ander kanaal te kiezen.

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Mark,  booster 5 is deziggo booster, bekabeld vanuit de meterkast met de ziggo modem, op het 5 netwerk . Ook het 2.4 netwerk van de booster is in gebruik, met dezelfde naam, echter met toevoeging 2.4. De extender heeft 2.4 EN 5 netwerkje, aparte naam ook. Voor alle 4 netwerken hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

Automatisch kiest Samsung meestal zelf het sterkste signaal ( altijd booster 5).

Nu bijv. op Samsung tablet op 5 netwerk 150 Mbps en op 2.4 72 Mbps. Toch had tablet het 2.4 netwerk gekozen, ondanks het zwakkere wifisignaal.

Zal bij volgende signalering van " verbonden zonder internet" eens kijken of de extender dan eenzelfde signalering geeft. Zou logischerwijs wel moeten, anders zou het grootste probleem in 4 toestellen zitten!?

Wordt er niet veul helderderder op voor een rasechte Digibeet. 

Fijne avond, Helpers

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Dinsdag 9.03u. Op Samsung tablet gecontroleerd booster 5 netwerk: achtereenvolgens 72, 26 en 135 Mbps . En echt achter elkaar gemeten.

Wat zegt dit over het wifi netwerk?

Of is het het verhaal van de 2 boeren, die aan de rand van het land van een van hen staan, waarop de eigenaar zegt: ik stap in mijn auto en ben 's avonds nog niet aan het eind van mijn land! Waarop de andere boer zegt : zo'n auto heb ik ook gehad..…

Hoor jullie graag weer. 

Groet, beetjeDigi 

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
BeetjeDigi wrote:

Dinsdag 9.03u. Op Samsung tablet gecontroleerd booster 5 netwerk: achtereenvolgens 72, 26 en 135 Mbps . En echt achter elkaar gemeten.

Wat zegt dit over het wifi netwerk?

Dat zegt niet zo veel, je kunt met die snelheden alles doen op internet met je tablet.

Je recente voorbeelden zijn allemaal van het booster5 netwerk dat aangeeft dat er geen internetverbinding is, daarom zou ik daarvan de instellingen aanpassen als ik jou was.

Je geeft ook aan dat je via de extender dan nog wel verbinding hebt en houdt, terwijl de extender via de booster met internet verbonden is. Dus de booster blijft wel een verbinding doorgeven naar de extender, terwijl de verbinding naar de tablet/smartphone blijkbaar niet goed gaat. Daarmee kun je ook de verbinding tussen het modem en de booster wegstrepen als mogelijk probleem, we weten zeker dat die wel blijft werken.

De extender maakt verbinding met een wifi netwerk van de booster, is dat booster2.4, booster5 of beide? (Ik vermoed booster2.4 of beide, want booster5 geeft af en toe problemen.)

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Vanmorgen ligt netwerk booster 5Ghz eruit, dus hebben de 2 Samsungs voor netwerk booster2.4 gekozen. Dat is vaker voorgekomen,  terwijl ik dacht met het 5Ghz netwerk het sterkste signaal te hebben gekozen, ook omdat "de omgeving" meest op 2.4 zit. 

Is het nog steeds terugkerend probleem wel definitief op te lossen met de 3 " nieuwe" mesh boosters van Ziggo aan te schaffen, denkt de Ziggo denktank, die steeds met me mee denkt??

Graag tot snel, beetjeDigi

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Je gaat voorbij aan mijn advies en vervolgvraag, heb je hier al naar kunnen kijken?

Mark Ziggo wrote:

Je recente voorbeelden zijn allemaal van het booster5 netwerk dat aangeeft dat er geen internetverbinding is, daarom zou ik daarvan de instellingen aanpassen als ik jou was.

De extender maakt verbinding met een wifi netwerk van de booster, is dat booster2.4, booster5 of beide? (Ik vermoed booster2.4 of beide, want booster5 geeft af en toe problemen.)

Of wifi met een ander apparaat stabieler zal zijn dan met de huidige setup kan ik niet voorspellen, misschien, misschien niet. Mesh heeft wel het voordeel van actieve overdracht tussen de access-points, m.a.w.: als jouw apparaat geen goed signaal ontvangt van het AP waarmee hij verbonden is en een ander AP een beter signaal geeft, dan zet de smart-wifi techniek jouw apparaat over naar het andere AP met het betere signaal.

0 Kudos