BeetjeDigi
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Wifi ontvangst steeds weg, ondanks verbinding

Ook sinds plaatsen nieuwe booster van ziggo steeds nog melding op telefoon en tablet, iphone en ipad: verbonden zonder internet.

Al een jaren bestaand fenomeen blijkt uit deze zoektocht . Iemand met een echte oplossing al opgestaan, terwijl ik dat heb gemist? 

Help!!

BeetjeDigi

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dit is het recente scherm van de modem, RoWi

 

Bekijk in context

105 Reacties 105
Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 726Likes

@BeetjeDigi wat vragen van deze kant uit:

 

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2414Posts
  • 378Oplossingen
  • 387Likes

Goedemiddag @BeetjeDigi ,

Welkom op de Community!
Logisch dat je na al die jaren op zoek bent naar een oplossing!

Om je een goed advies te kunnen geven, is een analyse van het probleem wel belangrijk.
Daarom ook bedankt voor de vragen @Henno.

Kun je hier antwoorden op geven, @BeetjeDigi ?
Als ik vanuit hier het signaal op het modem uitlees, dan zie ik dat deze niet optimaal is.
Zelf ben ik daarom vooral benieuwd naar het antwoord op de eerste en 2 laatste vragen.

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Beste hulptroepen, heel graag kom ik maandagmorgen op de gestelde vragen terug. Ben er nu even tussenuit. (Heb thuis toch slecht internet !:-))

Het klopt in ieder geval dat het signaal dat in de modem binnenkomt niet optimaal is? 

Vriendelijke groet en alvast grote dank, BeetjeDigi

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

En, Henno, we hebben met opzet de Ziggo Booster aangeschaft om de al bestaande problemen te verhelpen. Daarvoor TPLink router. De andere antwoorden en plaatjes volgen maandag. Fijn weekend. Groet, bDigi

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2414Posts
  • 378Oplossingen
  • 387Likes
BeetjeDigi wrote:

Beste hulptroepen, heel graag kom ik maandagmorgen op de gestelde vragen terug. Ben er nu even tussenuit. (Heb thuis toch slecht internet !:-))

Het klopt in ieder geval dat het signaal dat in de modem binnenkomt niet optimaal is? 

Vriendelijke groet en alvast grote dank, BeetjeDigi

Helemaal goed, we horen maandag graag!
Dat het signaal op het modem nu niet goed is, kan meerdere oorzaken hebben.
Een foto van de aansluiting zegt vaak al veel gelukkig 🙂
Fijne zondag!

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

 

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Er zitten 2 ethernet kabels in de modem, waarvan de ene naar de muurdoos van de tv gaat en de andere hebben we gebruikt voor de Ziggo Booster, die we onlangs hebben besteld en in een andere ruimte staat, plm. 10 /12 meter van de tv en oeroude UPC box.De groene kabel wordt naar de splitser geleid en daar gedeeld. De een gaat naar de modem en de andere (zonder rode markering) naar niet gebruikte tv doos een andere kamer.

De gevraagde waarden van de voorlaatste vraag zoek ik vanmiddag op, met hulp, want voor mij ziet dat eruit als Bulgaars met Japanse tekens en een vriendelijke Swahili aanvulling.

Alvast weer duizendmaal dank....

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hierbij screenshot voorlaatste vraag. Alweer en alvast dankdankdank

 

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Ter aanvulling: de wifi van het modem is door ons met opzet uitgeschakeld, zodat het signaal niet in conflict kan komen met het signaal van de Ziggo Booster. En daarnaast gebruiken we, vooral voor ontvangst op balkon en in verst gelegen kamer een extender in het stopcontact, die goed werkt (vooral op 5 Ghz).

Tot zover alle (hopelijk niet al te nutteloze) toevoegingen van deze zijde.

Tot snel, helpers weg.....ronde 2

🙂

Henno
Expert
Expert
  • 2613Posts
  • 79Oplossingen
  • 726Likes

@BeetjeDigi met de up- en downstream en netwerk log wordt bedoelt alles wat er in die tabbladen staat… 

Hierboven heb je alleen maar het eerst blad, de status, gepost.

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Henno, als er meer op mijn scherm was verschenen, had ik daar ook vast een screenshot vsn gemaakt. Maar dit was echt alles. Wat heeft't Beetje gemist of ( vanzelfsprekend, overigens) fout gedaan? 

Groet, BeetjeDigi

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

En opeens, nu, staan ze er wel. Vanmiddag eg nie, zoooooo digi ben ik tog nie??? Helpppp......

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Posts
  • 204Oplossingen
  • 1227Likes

Zou u de volledige upstream pagina en netwerkhistorie pagina nog met ons kunnen delen ??

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

 

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Straks moet ik mijn naam nog aanpassen, met al die kwaliteitsverhogende adviezen en vragen! Beetjeminder of zo.....

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

En dooorrrrrŕrr?.....

Tom.
Expert
Expert
  • 5441Posts
  • 204Oplossingen
  • 1227Likes

Het gaat hartstikke goed.

We komen er met zijn allen wel uit

 

Je hebt vreselijk veel t3 errors.

Het lijkt me verstandig als 'n moderator naar je signaal kijkt.

Die zal waarschijnlijk een monteur voor je regelen die zowel binnen als buiten metingen zal verrichten.

Zet hiervoor je postcode en huisnummer in je profiel:

https://community.ziggo.nl/settings/profile 

 

Zou je daarnaast deze modem instellingen kunnen toepassen:

Als alle instellingen zijn toegepast dan moet je even je modem opnieuw opstarten.

(1 minuut van stroom halen)

 

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Dat ga ik morgenochtend zeker zo aanpakken (onder begeleiding vanzelfsprekend)

Voor nu alle troepen: At ease, take five, fijne avond.

Groet, BeetjeDigimaartwordtbeterhoordeik...

BeetjeDigi
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 17Likes

Kon het niet laten: heb alleen firewall instellingen van 6, niet van 4.

Gek he?

 

Uitgelicht topic