Vraag
Reacties
Oplossing
BeetjeDigi
Level 1

Wifi ontvangst steeds weg, ondanks verbinding

Ook sinds plaatsen nieuwe booster van ziggo steeds nog melding op telefoon en tablet, iphone en ipad: verbonden zonder internet.

Al een jaren bestaand fenomeen blijkt uit deze zoektocht . Iemand met een echte oplossing al opgestaan, terwijl ik dat heb gemist? 

Help!!

BeetjeDigi

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
105 Reacties 105
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Beste Mark, HOE pas ik de instellingen van de booster aan, en WAT verander ik? Waarschijnlijk door in de booster in te loggen, neem ik aan. 

De extender staat EN op het 5 EN op het 2.4 netwerk van de booster en heeft ook 2 aparte namen, EXT 2.4 en EXT 5.

Door droevige familieomstandigheden zijn we niet vaak thuis, dus is dit ook even allemaal minder toegankelijk, sorry daarvoor. Je hulp wordt echter heel erg gewaardeerd en op prijs gesteld. 

Toen je collega-Ziggomomteur hier was om te helpen, gaf hij al aan, dat de mesh booster aanschaffen wellicht een vervolgstap zou kunnen zijn, mocht e.e.e nog niet zijn opfelost.

Vriendelijke groet,  bD

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
BeetjeDigi wrote:

HOE pas ik de instellingen van de booster aan, en WAT verander ik? Waarschijnlijk door in de booster in te loggen, neem ik aan. 

Hoe? Zo: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/kanaal-wijzigen#/

Pas van het 5GHz netwerk op de Wifibooster het kanaal eens aan naar iets anders, maar laat de 2.4GHz instellingen met rust (aangezien je daarmee geen problemen hebt).

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Mark en andere helpers/meedenkers, sorry voor late reactie. Veel vervelende omstandigheden de laatste weken, weinig thuis,  voordeel....... weinig storingen.…

Booster 5 Ghz op ander kanaal vastgezet, gaan nu ondervinden wat gevolgen zijn.

U wordt allen op den hoogte gehouden. Fijn weekend en nogmaals bedankt voor de Ziggo Hulptroepers  ende anderen natuurlijk 

Groet, beetjeD 

BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Beste Mark, nog steeds vallen regelmatig de wifi verbindingen weg. Zoals de monteur maanden terug bij zijn bezoek al aangaf, is overstappen naar de Mesh set van Ziggo wellicht het laatste redmiddel. Hij gaf toen aan, dat, omdat we pas onlangs de Ziggo Booster hadden aangeschaft, Ziggo die zou omruilen voor de Mesh set en we het verschil zouden bijbetalen. 

Eigenlijk zijn we nog steeds verwonderd over het feit, dat zo'n gigant als Ziggo-Vodafone het maar niet voor elkaar krijgt ons een goed,  degelijk werkend wifinetwerk te kunnen leveren. Ook de telefoonontvangst van Vodafone is in ons huis belabberd. Extra ondersteuning in de buurt wellicht?

Hieroveer is ook al uitgebreid contact geweest met de TD van Vodafone,  maar ook zij konden niet beter presteren, dan wat ze ons nu voorschotelen.

Giga prestaties van het Giganet??? WIJ hebben ze (nog?) niet mogen ervaren !

Wellicht is er nog hoop aan de horizon?!

Vriendelijke groet voor alle meedenkers en meehelpers.

Fijne dagen, blijf gezond

BeetjeDigi

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi BeetjeDigi,

Wifi is altijd afhankelijk van de omgeving, we leveren een wifi modem waarmee het overgrote deel van onze klanten een goede wifi verbinding heeft, maar er zijn altijd uitzonderingen en daarvoor bieden we verschillende opties (zoals de Wifibooster en de Smart Wifi set). Blijkbaar is het bij jou nodig om veel extra wifi punten te plaatsen, en dat bieden we je ook aan.

Bij dezen heb ik de Smart Wifi set voor je besteld à €99,95. Daarnaast heb ik een tegoed van €59 op je klantnummer gezet om de Wifibooster die je nu hebt te verrekenen (dit tegoed zie je binnen 24u ook in Mijn Ziggo), daarvoor krijg je een retourdoos zodat je de huidige Wifibooster terug kunt sturen.

Wat betreft je Vodafone bereik weet ik dat je met de Netwerkcheck je probleem aan kunt kaarten, heb je dat in het verleden toevallig ook gedaan? Zo nee, zou ik dat zeker nog proberen.

0 Kudos
BeetjeDigi
Level 1
Topicstarter

Hallo Mark, de netwerkcheck is gedaan, contact met Vodafone is er ook geweest, maar blijkbaar zitten we precies " in een hoekje, waar de klappen vallen" ??? We hebben bericht dat de Ziggo Mesh set onderweg is en zullen alles volgens de aanwijzingen installeren. Daarna hebben we -eindelijk- perfecte wifi........Toch? 

Alle mede-delers, -werkers - en -denkers een heel fijn weekend gewenst. Blijf vooral gezond!