Ook sinds plaatsen nieuwe booster van ziggo steeds nog melding op telefoon en tablet, iphone en ipad: verbonden zonder internet.
Al een jaren bestaand fenomeen blijkt uit deze zoektocht . Iemand met een echte oplossing al opgestaan, terwijl ik dat heb gemist?
Help!!
BeetjeDigi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@RoWi. “@Henno het accespunt komt via dat gateway toch bij de in de Connectbox vastgelegde DNS servers uit. Hoewel ik daar( het booster scherm) ook een Ziggo DNS verwachten.”
Hier krijgt de AP via DHCP van de Connectbox de CB als DNS / Proxy uitgedeeld. En die heeft alleen maar een shared IPv6 adres, lijkt net of hier getunneld wordt.
RoWi. wrote:
@BeetjeDigi de booster is wel een set van twee adapters hoop ik? 1 bij de connectbox en 1 elders? Of is de booster een kastje dat op de connectbox lijkt?
BeetjeDigi wrote:
Het laatste dus, RoWi.
Dat is goed, althans ik was een klein beetje bang dat je maar één stroomnet adapter had, dan kan je wel een wifi verbinding maken echter je wordt nooit verbonden met het internet.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat het accespunt goed is aangesloten vanaf een lan op de connectbox naar een wan op de "Booster"
Er valt mij iets anders op de aanwezige splitters, zoals op de eerste foto dat lijkt niet conform de huidige richtlijnen. Dit zal los staan van het probleem met de Iphone en Ipad.
Begrijp ik het nu goed dat er in je Connect nergens iets te vinden is wat met IPV4 verband houd? Geen dhcp voor zowel ipv4 als ipv6? Er lijkt wel een IPv4 adres te worden uitgedeeld aan de Booster.
Hallo RoWi,
Al wat op de foto's staat is wat tevoorschijn komt als we inloggen op OF de modem OF de booster van Ziggo via 192.168.178.1 met de desbetreffende inlogcodes.
De aansluiting in de meterkast bij het modem is als volgt: de groene kabel van Ziggo komt binnen in wanddoos. Vandaar kabel met groene ring aan ingangkant naar splitter met rode ring van kabel aan splitterzijde.
Vanaf splitter kabel naar modem, andere kabel naar tweede (niet gebruikte) wandcontactdoos in slaapkamer.
Vanaf modem twee ethernetkabels naar 2 verschillende wanddozen, 1 in woonkamer bij tv , voor ethernet aansluiting smart tv, de tweede naar eetkamer, waar de booster op is aangesloten, in poging om wifi ontvangst in huis te optimaliseren.
Mochten er opnieuw of meer foto's nodig zijn? Roept U maar.…
Hartstikke dank jullie allen,
Groet, b Digi
@BeetjeDigi het enige wat mogelijk nuttig kan zijn is een scherm van de Connectbox.
Geavanceerde instellingen DHCP. Zie je daar hetzelfde als deze afbeelding?
Indien nee blijf ik erbij dat ipv6 DS lite uitmoet. Het is niet ondenkbaar dat jouw devices niet met ipv6 overweg kunnen, dan blijf je gedonder houden, zo simpel is het naar mijn mening. Het lijkt er in ieder geval sterk op dat je toestellenngeen verbinding naar buiten krijgen dat kan ook een vreemde onbekende mac filtering zijn.
De aansluit methode met name de splitter kan verklaren wat @Erik P Ziggo in zijn eerste reactie schrijft.
Beste Ziggo hulptroeper(s),
Kunnen jullie voor monteurbezoek zorgdragen? Een heel goede ( dat zijn ze hopelijk allemaal:-)), die ook alle noodzakelijke metingen kan verrichten. Dat zal ons dan hopelijk op het oplossingsspoor zetten. En dan hebben we echt stabiel internet, ook via wifi.
Groet, BeetjeDigi
Dit is het recente scherm van de modem, RoWi
En de 86400 is een eerder advies en het enige verschil, denk ik, met jouw voorbeeld, RoWi
Hmm dat staat bij jouw inderdaad langer. Ik blijf bij mijn stelling dat het ipv6 ds lite de boosdoener is, of wat ik al schreef een vreemde andere filtering.
Beste Ziggo, @Henno, @Tom,@Erik P en alle andere belangstellenden,
Wat is nu -concreet- de eerstvolgende en beste stap die we kunnen zetten om eindelijk het probleem , wel liefst fysiek , aan te pakken? Kan Ziggo een puike monteur sturen, kunnen we zelf de een of andere instelling aanpassen?
Help deze digi de winter door met een duidelijk, liefst eensluidend ( het is al zo'n abracadabra voor mij !) advies.
Weer en alvast heel hartelijk dank
Kunnen er zo veel t3 errors komen door een ds lite profiel??
Lijkt me meer iets van buitenaf.
Dank @Tom, hulp van Ziggo dus inschakelen die de vele t3 errors wellicht kan traceren of onderzoeken waar ze vandaan komen en hoe ze in de toekomst te vermijden?
Kan ik een moderator via hier inschakelen die de monteur (aan)stuurt?
Wederom stapje voorwaarts, hopelijk, troopers!
Groet, beetje
Tom. wrote:
Kunnen er zo veel t3 errors komen door een ds lite profiel??
Lijkt me meer iets van buitenaf.
Nee.
T3's komen door corruptie in de Docsis datastroom tussen modem terug naar CMTS.
En die kan veroorzaakt worden door b.v:
Slechte connector in de EV
Kabelbreuk, vocht in de kabel tussen EV en je woning
Problemen met de coax kabel tussen EV en WV (dan hebben ca. 8 tot 16 huizen in je straat er last van)
Overbelasting van het coax segement
Overbelasting van de CMTS
De bovenste 3 kun je zelf een rol in spelen, daarna niet meer maar heeft een steeds grotere groep klanten van Ziggo hetzelfde probleem.
Dat dacht ik al dat het van buitenaf kwam?
Had het wel heel gek gevonden als een ds lite profiel voor zoveel t3 errors kon zorgen.
@BeetjeDigi Ontzettend vervelend dat de verbinding nog niet werkt zoals het hoort. Er is hier al een boel met je meegedacht en veel nagelopen en uitgesloten. Ik denk dat we nu het beste een afspraak met een monteur kunnen inplannen om alles na te laten lopen.
Op welke data zou een afspraak met een monteur jou het beste uitkomen?
Tom. wrote:
Dat dacht ik al dat het van buitenaf kwam
Had het wel heel gek gevonden als een ds lite profiel voor zoveel t3 errors kon zorgen.
Die errors kunnen in mijn beleving niet de oorzaak zijn dat een specifiek toestel via wifi geen internet verbinding krijgt. Hier spelen in mijn ogen twee problemen. Het stukje ipv4 en ipv6 speelt ook mee, naast de T3 errors.
De errors moeten ook bij andere devices voor problemen zorgen niet enkel de ipad en iphone.
Daar heb je gelijk in.
En ik moet zeggen dat ik al ooit eerder aangehaald heb dat dslite voor problemen kan zorgen.
Maar dat staat los van de t3 fouten.
Tom. wrote:
Daar heb je gelijk in.
En ik moet zeggen dat ik al ooit eerder aangehaald heb dat dslite voor problemen kan zorgen.
Maar dat staat los van de t3 fouten.
precies beiden moeten worden opgelost zelfs als de T3 wordt verholpen verwacht ik niet dat hiermee het eigenlijke probleem is opgelost. Maar we zullen het wel lezen.
Dslite omzetten naar ipv4 is niet zo lastig.
Dat kan @Paul Ziggo regelen
@BeetjeDigi Vind je dat goed?
Ik vind dat prima. Als overtuigd beetjeDigi heb ik alle hoop op Ziggo en alle andere hulptroepen gevestigd. A.s dinsdag monteur bezoek heel erg prima. In de morgen graag. Duizendmaal dank weer, troopers!
@Paul Ziggo een monteur op dinsdag 29 sept in de morgen, liefst, zou helemaal perfect zijn voor ons. Puik Plan ! Laat maar weten of ik al iets kan voorbereiden…
Groet, bD
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.