Ook sinds plaatsen nieuwe booster van ziggo steeds nog melding op telefoon en tablet, iphone en ipad: verbonden zonder internet.
Al een jaren bestaand fenomeen blijkt uit deze zoektocht . Iemand met een echte oplossing al opgestaan, terwijl ik dat heb gemist?
Help!!
BeetjeDigi
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@BeetjeDigi wat vragen van deze kant uit:
Goedemiddag @BeetjeDigi ,
Welkom op de Community!
Logisch dat je na al die jaren op zoek bent naar een oplossing!
Om je een goed advies te kunnen geven, is een analyse van het probleem wel belangrijk.
Daarom ook bedankt voor de vragen @Henno.
Kun je hier antwoorden op geven, @BeetjeDigi ?
Als ik vanuit hier het signaal op het modem uitlees, dan zie ik dat deze niet optimaal is.
Zelf ben ik daarom vooral benieuwd naar het antwoord op de eerste en 2 laatste vragen.
Beste hulptroepen, heel graag kom ik maandagmorgen op de gestelde vragen terug. Ben er nu even tussenuit. (Heb thuis toch slecht internet !:-))
Het klopt in ieder geval dat het signaal dat in de modem binnenkomt niet optimaal is?
Vriendelijke groet en alvast grote dank, BeetjeDigi
En, Henno, we hebben met opzet de Ziggo Booster aangeschaft om de al bestaande problemen te verhelpen. Daarvoor TPLink router. De andere antwoorden en plaatjes volgen maandag. Fijn weekend. Groet, bDigi
BeetjeDigi wrote:
Beste hulptroepen, heel graag kom ik maandagmorgen op de gestelde vragen terug. Ben er nu even tussenuit. (Heb thuis toch slecht internet !:-))
Het klopt in ieder geval dat het signaal dat in de modem binnenkomt niet optimaal is?
Vriendelijke groet en alvast grote dank, BeetjeDigi
Helemaal goed, we horen maandag graag!
Dat het signaal op het modem nu niet goed is, kan meerdere oorzaken hebben.
Een foto van de aansluiting zegt vaak al veel gelukkig 🙂
Fijne zondag!
Er zitten 2 ethernet kabels in de modem, waarvan de ene naar de muurdoos van de tv gaat en de andere hebben we gebruikt voor de Ziggo Booster, die we onlangs hebben besteld en in een andere ruimte staat, plm. 10 /12 meter van de tv en oeroude UPC box.De groene kabel wordt naar de splitser geleid en daar gedeeld. De een gaat naar de modem en de andere (zonder rode markering) naar niet gebruikte tv doos een andere kamer.
De gevraagde waarden van de voorlaatste vraag zoek ik vanmiddag op, met hulp, want voor mij ziet dat eruit als Bulgaars met Japanse tekens en een vriendelijke Swahili aanvulling.
Alvast weer duizendmaal dank....
Hierbij screenshot voorlaatste vraag. Alweer en alvast dankdankdank
Ter aanvulling: de wifi van het modem is door ons met opzet uitgeschakeld, zodat het signaal niet in conflict kan komen met het signaal van de Ziggo Booster. En daarnaast gebruiken we, vooral voor ontvangst op balkon en in verst gelegen kamer een extender in het stopcontact, die goed werkt (vooral op 5 Ghz).
Tot zover alle (hopelijk niet al te nutteloze) toevoegingen van deze zijde.
Tot snel, helpers weg.....ronde 2
🙂
@BeetjeDigi met de up- en downstream en netwerk log wordt bedoelt alles wat er in die tabbladen staat…
Hierboven heb je alleen maar het eerst blad, de status, gepost.
Hallo Henno, als er meer op mijn scherm was verschenen, had ik daar ook vast een screenshot vsn gemaakt. Maar dit was echt alles. Wat heeft't Beetje gemist of ( vanzelfsprekend, overigens) fout gedaan?
Groet, BeetjeDigi
En opeens, nu, staan ze er wel. Vanmiddag eg nie, zoooooo digi ben ik tog nie??? Helpppp......
Zou u de volledige upstream pagina en netwerkhistorie pagina nog met ons kunnen delen ??
Straks moet ik mijn naam nog aanpassen, met al die kwaliteitsverhogende adviezen en vragen! Beetjeminder of zo.....
En dooorrrrrŕrr?.....
Het gaat hartstikke goed.
We komen er met zijn allen wel uit
Je hebt vreselijk veel t3 errors.
Het lijkt me verstandig als 'n moderator naar je signaal kijkt.
Die zal waarschijnlijk een monteur voor je regelen die zowel binnen als buiten metingen zal verrichten.
Zet hiervoor je postcode en huisnummer in je profiel:
https://community.ziggo.nl/settings/profile
Zou je daarnaast deze modem instellingen kunnen toepassen:
Als alle instellingen zijn toegepast dan moet je even je modem opnieuw opstarten.
(1 minuut van stroom halen)
Dat ga ik morgenochtend zeker zo aanpakken (onder begeleiding vanzelfsprekend)
Voor nu alle troepen: At ease, take five, fijne avond.
Groet, BeetjeDigimaartwordtbeterhoordeik...
Kon het niet laten: heb alleen firewall instellingen van 6, niet van 4.
Gek he?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.