1
Vraag
2
Reacties
Martijn7

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Wifi nog steeds regelmatig traag

Een maandje terug heb ik deze post gemaakt, waarin ik aangaf dat onze wifi vaak traag is en regelmatig wegvalt. Om dit op te lossen is een monteur bij ons langs geweest. De monteur heeft een aantal dingen in de meterkast vervangen en bevestigde dat alles daarin goed was, dus ik weet vrij zeker dat het probleem niet in de binnenhuisinstallatie ligt.

Eerst leek het alsof de problemen verminderd waren, maar nu blijkt dat toch niet het geval te zijn. Onze wifi is nogsteeds vaak traag en onregelmatig. Met speedtests haal ik soms 200 mbit, terwijl ik nog geen 10 seconden later slechts 20mbit haal. Deze tests doe ik gewoon in de woonkamer (slechts een paar meter van de meterkast vandaan), dus daar ligt het probleem niet. We hebben zelfs een SmartWifi pod in de woonkamer om het signaal te versterken, maar voor zover ik kan zien doet deze pod niks om het probleem te verhelpen.

De up- en downstream zijn weer toegevoegd in de bijlagen. Mochten jullie meer gegevens nodig hebben, laat maar weten.

41 Reacties 41
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 548Likes

Gaan we regelen, @Martijn7. Laten we hopen dat dit voor een oplossing zorgt. Bewaar je oude (huidige) modem in ieder geval eventjes en stuur die niet direct retour. Als het probleem met het nieuwe modem nog steeds speelt zullen we nogmaals dieper moeten graven naar de downstream signaalwaarden. 

Martijn7
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Helemaal goed, bedankt! Dan wacht ik het nieuwe modem even af en zal ik jullie op de hoogte houden. Inderdaad hopen dat het probleem dan is opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic