Vraag
Reacties
Berjoe
Level 2

Wifi niet toereikend voor MS Teams

• Mijn pc communiceerde via LAN via het stopcontact. Nu TPlink usb adapter gekocht. Download is gigantisch versneld 180mbps ( Ziggo speedtest) 
  • Helaas lukt video call via MS Teams niet. Gesprek is hakkerig en valt weg. 
  • Moet ik nu kiezen tussen langzaam en teams of snel zonder teams???
  • Of is er een programma dat afhankelijk van programma voor LAN if wifi kiest. 

0 Kudos
10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
S4R
Level 16

Betere Wifi in je huis nemen (is niet gratis).

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Met 180 Mbit/s zou je feilloos Teams moeten kunnen draaien.

Op zoek naar een mogelijke oorzaak en/of om uit te sluiten:

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Pasi
Level 19

Hallo,

hebt u een T3U dongel, leest u dan dit eens : TP-Link Wifi adapter T3U Windows 10 driver

5308.png

Berjoe
Level 2
Topicstarter

@S4R @Dat hoort u mij ook zeker niet zeggen. Voor een goed Ziggo signaal betaal je al genoeg en voor een usb wifi adapter ook.

Dus ik snap uw reactie niet helemaal. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Berjoe Vrije vertaling van de tekst van S4R:

Alles, wat geen bepaald merk is en wat per wifipunt minder kost dan 100 euro, is bij voorbaat rommel.

Berjoe
Level 2
Topicstarter

@Bert  en met deze stelling bent u het eens ??

TP link 60 euro en een 2 meter van het modem zou toch moeten lukken. Maar tis waarschijnlijk het continu signaal wat ontbreekt. Ik ga uw andere oplossingen bekijken. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Berjoe  schreef:

TP link 60 euro en een 2 meter van het modem zou toch moeten lukken. Maar tis waarschijnlijk het continu signaal wat ontbreekt. Ik ga uw andere oplossingen bekijken. 

Natuurlijk niet.

Heel veel mensen gebruiken de zeskantige Ziggo pods en de Deco M4 pods en hebben daar veel voordeel van. Terwijl de huurkosten maar een paar euro per maand zijn.

Natuurlijk kan/mag/moet men van dure oplossingen meer verwachten dan van goedkopere oplossingen. Maar worden o.a. al die extra opties, die duurdere apparatuur inderdaad wel heeft, wel juist ingezet en/of gebruikt door jan-met-de-pet ?

Dat sommige van ons veel meer geld kunnen uitgeven aan hele dure apparatuur en dan zeggen dat deze beter werkt, is natuurlijk niet verwonderlijk. Het zo juist verbazingwekkend zijn, dat iemand met dure apparatuur, verklaard dat die goedkopere apparaten bijna net zo goed werken.

@Berjoe  schreef:

....

Als u ons meer vertelt, dan zouden we u misschien kunnen helpen met het probleem. U zou b.v. antwoord kunnen geven op @Bert z'n vraag m.b.t. de up- & download waarden, om zo de internet verbinding te kunnen beoordelen.

Kan u met b.v. laptop/desktop testen met een netwerkkabel rechtstreeks op de Ziggo modem/router? Zo is makkelijk te achterhalen of het de internet verbinding is of wat anders.

Berjoe
Level 2
Topicstarter

@Pasi 

" Natuurlijk niet...." 

Ik neem aan dat dit betrekking heeft op de noodzaak dure apparaten te kopen. Dit lijkt ook te blijken uit de rest van u reactie. 

S4R
Level 16

@Bert zo is het 😉

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Berjoe  schreef:

Nee, met die stelling: 

"Alles, wat geen bepaald merk is en wat per wifipunt minder kost dan 100 euro, is bij voorbaat rommel."

ben ik het absoluut niet eens, het is namelijk klinkklare onzin, blijkt uit de praktijk.

Apparatuur is goed, als die foutloos doet waarvoor je het wil gebruiken.

Als 3 Deco's die je huurt voor € 2,50 per maand en je hebt hier een goede, niet haperende verbinding mee en je kunt instellen wat je wenst, dan is het goed.

Als je 2 zeshoekige Smartwifi pods huurt voor € 2,50 per maand en je hebt hier een goede, niet haperende verbinding mee en je kunt instellen wat je wenst, dan is het goed.

Dan heb je geen 3 dure apparaten nodig voor grofweg € 330,00 euro, waarvoor je 11 jaar wifi apparatuur voor kunt huren en het voordeel hebt van onbeperkte garantie en als er nieuwe technieken uitkomen, dan zeg je de huur op en huurt de nieuwe wifipunten en hoef je over 6 jaar niet weer € 330,00 of nog meer uit te geven voor allerlei functies die je mogelijk niet gebruikt en de instellingen alleen maar ingewikkelder maken met meer kans op fouten en storingen.

Wil je meer mogelijkheden dan de Deco's en zeshoekige wifi pods hebben, dan kom je bij duurdere apparaten uit, maar die heeft de gemiddelde normale gebruiker helemaal niet nodig.

0 Kudos