Hallo,
Sinds gister hebben wij ons Internet Basic en TV Start pakket van Ziggo geïnstalleerd. Hierna heb ik op meerdere apparaten (andere laptops) de wifi verbinding gemaakt en dat is overal gelukt, behalve op mijn eigen laptop. (Lenovo Ideapad 510-15ISK) Ons ziggo wifi netwerk wordt op deze laptop helemaal niet weergegeven, terwijl ik wel andere netwerken van buren (oa ook van ziggo) in het netwerkoverzicht kan zien. Als ik de laptop met de internetkabel op onze ziggo SmartWifi modem aansluit heb ik wel internetverbinding. Wanneer ik in Lenovo Vantage kijk met betrekking tot wifi-verbinding wordt het volgende aangegeven: Er is een IP-adresconflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact op met uw netwerkbeheerder voor hulp bij het oplossen van dit probleem.
Kunnen jullie me helpen om ook op mijn eigen laptop ziggo wifi te kunnen ontvangen?
Groet Panda
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Panda20 schreef:Hallo,
....
Waarschijnlijk helpt ook dit niet, maar zo zijn alle verandering weer ongedaan gemaakt:
-Klik op "Start" en type 'network status ' ( ik heb een Engelse versie Windows, probeert u 'netwerk status' voor de Nederlandse versie )
-Scroll naar beneden. U zou de 'Network troubleshooter' kunnen proberen, maar volgens mij heeft u dat al een keer gedaan. Maar baat het niet, dan schaad het ook niet. Helpt het niet, dan hieronder verder gaan en alle netwerk settings resetten.
- Kies 'Network reset'
- Kies 'Reset Now'.
Ja ik heb de tip van @Pasi nog uitgevoerd, maar die probleemoplosser levert helaas ook geen oplossing op. Daarna heb ik ook alle netwerk instellingen gereset.
Ik denk dat er niets anders op zit dan dat ik een keer een backup moet gaan maken en windows opnieuw moet gaan installeren.
Ben je inmiddels al zover? Misschien heeft @Pasi nog tips? 🙂
@Panda20 schreef:....Ik denk dat er niets anders op zit dan dat ik een keer een backup moet gaan maken en windows opnieuw moet gaan installeren.
Je zou een andere user kunnen aanmaken in Windows. Die user krijgt dan een nieuwe ( = default & schone ) Windows omgeving en instellingen. Misschien is dan het wifi netwerk wel zichtbaar. Maar ik verwacht het niet...😔.
Wat misschien ook nog een optie kan zijn, om via Windows een update uit te voeren, want die zal een groot deel van Windows vervangen voor andere files en dus misschien ook drivers en instellingen. Maar ... 🤔
Misschien is een geheel nieuwe installatie van Windows wel het snelste, het is net hoe handig men met dit soort zaken is.
MAAR, vooral niet vergeten om van uw bestanden een backup te maken, naar minimaal een andere schrijf voor dat u één/alle van de bovenstaande actie(s) gaat uitvoeren ! Nog beter is natuurlijk een backup naar een externe schijf !
P.s Ik heb een Acronis partitie backup en die is binnen zo'n 10 minuten teruggezet ( dan is Windows weer exact zo terug, als toen de backup werd gemaakt ). Daarna direct alle update binnen halen en dan weer een nieuwe partitie backup maken.
Hallo Panda,
Ik heb hetzelfde probleem, telefoons en anderen laptop kunnen verbinden met de Ziggo-modem. Laptop met Intel Dual Band Wireless-AC 3160 vind het WiFi netwerk van de modem niet. Op zolde het netwerk van de pod wel.
Frustrerend, wat doe ik verkeerd.
Inmiddels alle tips die je hebt gekregen opgevolgd, zonder resultaat…
Groeten Rob
@Rob 1 allereerst natuurlijk leuk dat je de Ziggo Community komt bezoeken: welkom. Sorry natuurlijk voor de kuren. Als het niet lukt een netwerk te verbinden met je apparatuur, dan is dat nooit leuk natuurlijk.
Wel een groot compliment voor het feit dat je eerst zelf zoveel hebt getest. Top!
Ik ben benieuwd of @Pasi en/of @tobiastheebe nog een handige tip voor je hebben?
@Rob 1 Welk type modem en pod?
@Rob 1 schreef:Hallo Panda,
Ik heb hetzelfde probleem, telefoons en anderen laptop kunnen verbinden met de Ziggo-modem. Laptop met Intel Dual Band Wireless-AC 3160 vind het WiFi netwerk van de modem niet.....
Misschien het volgende :
-Klik op Windows-Start
-en type in compmgmt.msc ( Computer Management )
-verwijder de "Intel Dual Band Wireless-AC 3160"
Herstart de laptop, Windows zal daarna de Nic weer vinden en opnieuw installeren.
Paso Held! Dit werkt. Dank!
ik had het zelfde probleem, heb de hele discussie gevolgd en alles geprobeerd maar geen succes tot.....ik via windows update bij door klikte naar "optionele updates" en daar de wireless internet adapter van de pc aanvinkte en update....misschien helt het nog iemand 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.