Hallo,
Sinds gister hebben wij ons Internet Basic en TV Start pakket van Ziggo geïnstalleerd. Hierna heb ik op meerdere apparaten (andere laptops) de wifi verbinding gemaakt en dat is overal gelukt, behalve op mijn eigen laptop. (Lenovo Ideapad 510-15ISK) Ons ziggo wifi netwerk wordt op deze laptop helemaal niet weergegeven, terwijl ik wel andere netwerken van buren (oa ook van ziggo) in het netwerkoverzicht kan zien. Als ik de laptop met de internetkabel op onze ziggo SmartWifi modem aansluit heb ik wel internetverbinding. Wanneer ik in Lenovo Vantage kijk met betrekking tot wifi-verbinding wordt het volgende aangegeven: Er is een IP-adresconflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact op met uw netwerkbeheerder voor hulp bij het oplossen van dit probleem.
Kunnen jullie me helpen om ook op mijn eigen laptop ziggo wifi te kunnen ontvangen?
Groet Panda
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is inderdaad het IP-adres van de modemrouter zelf, maar het gaat om het adres dat de modemrouter toewijst aan de Wi-Fi-adapter van de laptop.
@Panda20 schreef:... Uit de IP scanner blijkt dit adres van de ziggo wifi modem: 192.168.178.1
Welke IP nummer staat bij uw laptop en staat dat nummer misschien 2 keer in de lijst ? U kan de kolommen sorteren, door bovenaan op de kolom te klikken.
@Pasi het IP nummer dat bij mijn laptop staat is 192.168.178.185 en komt niet vaker voor in de lijst.
@Panda20 schreef:Er werd al geen netwerk meer onthouden, dus dat is het helaas ook niet.
Om even absoluut uit te sluiten dat de laptop toch ergens het netwerk onthouden heeft, geef eens op een cmd-scherm:
netsh wlan show all
Je krijgt dan een vrij lang overzicht. Scroll eens naar de kopjes:
=======================================================================
============================= SHOW PROFILES ===========================
=======================================================================
en
=======================================================================
========================== SHOW PROFILES NAME=* =======================
=======================================================================
Zie je daar jouw (oude) Wifi-verbinding misschien nog genoemd staan?
@DennyW Ik krijg hier geen (oud)netwerk te zien
=======================================================================
============================= SHOW PROFILES ===========================
=======================================================================
Profiles on interface Wi-Fi:
Group policy profiles (read only)
---------------------------------
<None>
User profiles
-------------
<None>
=======================================================================
========================== SHOW PROFILES NAME=* =======================
=======================================================================
Profile "*" is not found on the system.
Bij "Netwerk- en internetinstellingen" Klik dan in de rechter kolom op "Status" en scroll dan daar naar beneden.
Daar zie je o.a.:
-"Probleemoplossing voor netwerken"
en
-Netwerk opnieuw instellen"
Je zou die mogelijkheden kunnen proberen, voor zover je dat al niet eerder gedaan hebt.
@DennyW deze mogelijkheden heb ik geprobeerd, maar leveren helaas geen resultaat op.
Hmmm,......
Je hebt eerder al gecontroleerd of bij de Wifi-netwerkkaart wel alles op automatisch is ingesteld.
Loop s.v.p. bij zoel de LAN-kaart als bij Wifi-kaart (eigenschappen / onder het IPv4=protocol) dit nog eens na en wees er bedacht op dat je dan steeds twee tab-bladen krijgt: "Algemeen" en "Alternatieve configuratie". Bovendien is op het tabblad "Algemeen" onderin ook nog een extra knop "Geavanceerd...". Vergeet ook bij die laatste niet te kijken. In totaal kan je dus IPv4-instelling op 2 x 3 = 6 bladen bekijken.
Voorts was het @tobiastheebe ook opgevallen dat de netwerkkaart niet actief was toen je keek met ipconfig.
-Was je toen je keek via de LAN-kaart met het thuisnetwerk verbonden?
Verder geeft je aan dat je het SSID niet te zien krijgt.
Als er geen Wifi-profiel is opgeslagen èn het uitsturen van de Wifi-naam is op het access-point onderdrukt (uitgeschakeld) is, zou dat een verklaring kunnen zijn. Dus check ook even of het AP de Wifi-naam wel "hoereert". (N.B.: na instellen van een Wiofi-verbinding op de laptop, kan dis desgewenst weer uitgeschakeld worden; het Wifi-netwerk wordt dan door het profiel onthouden. Bovendien moet het mogelijk zijn een verbinding tot te brengen als een netwerknaam niet zichtbaar is. Dan moet je handmatig de naam (ergens) intikken. Dit is wel hoofdletter-gevoelig enz.
Als het IP-confict hardnekkig blijft, zou je als noodsprong kunnen overwegen de Wifi-kaart handmatig vast IP-adres te geven waarvan je zeker weet dat deze niet gebruikt wordt. B.v.: 192.168.178.9 met subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.18.1 .
@DennyW slip of the keyboard? gateway 192.168.178.1
je hebt toch niet fysiek de wifi uitgezet met de toetscombinatie.
kijk hier eens > klik <
Aanvulling: image002
Zolang dit op niet verbonden blijft staan zal er niets gebeuren. Dat moet je oplossen.
Waarom zou ik dat moeten oplossen?
Op de PC waar de schermafbeeldingen op gemaakt zijn, wordt Wifi niet gebruikt.
In het voorbeeld staat "Instellingen valideren bij bij afsluiten" aangevinkt en dat is niet zonder reden.
@DennyW Dank voor je heldere aanwijzingen. Ik heb het allemaal zo uitgevoerd, maar helaas nog steeds niet ons ziggo netwerk te zien.
@DennyW schreef:...Helaas, dan kan ik je nu ook niet echt verder helpen...
Ja, soms is hulp op afstand bijzonder frustrerend, terwijl als je de laptop in je handen hebt, het probleem misschien wel snel opgelost kan worden.
Windows is een prima product, wat alles ( oké, bijna alles dan ) kan, maar daardoor ook bijzonder complex en soms zijn fouten alleen maar op te lossen, door Windows opnieuw te installeren.
Ik ( 35 jaar IT ervaring ) heb een volledige ( Acronis ) partitie backup en als ik m'n laptop weer eens te barrels heb getest, om e.o.a. uit te zoeken of om software te testen, dan ga ik beslist niet de fout zoeken waarom Windows niet meer werkt. Ik zet direct een volledige backup terug, dat is zelfs met jaren ervaring vaak sneller, dan het problemen onderzoek, de fout vinden en deze daarna oplossen....
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.