1
Vraag
2
Reacties
Panda20

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wifi netwerk wordt niet weergegeven op laptop

Hallo,

Sinds gister hebben wij ons Internet Basic en TV Start pakket van Ziggo geïnstalleerd. Hierna heb ik op meerdere apparaten (andere laptops) de wifi verbinding gemaakt en dat is overal gelukt, behalve op mijn eigen laptop. (Lenovo Ideapad 510-15ISK) Ons ziggo wifi netwerk wordt op deze laptop helemaal niet weergegeven, terwijl ik wel andere netwerken van buren (oa ook van ziggo) in het netwerkoverzicht kan zien. Als ik de laptop met de internetkabel op onze ziggo SmartWifi modem aansluit heb ik wel internetverbinding. Wanneer ik in Lenovo Vantage kijk met betrekking tot wifi-verbinding wordt het volgende aangegeven: Er is een IP-adresconflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact op met uw netwerkbeheerder voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

Kunnen jullie me helpen om ook op mijn eigen laptop ziggo wifi te kunnen ontvangen?

Groet Panda

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Rob 1  schreef:

Hallo Panda,

Ik heb hetzelfde probleem, telefoons en anderen laptop kunnen verbinden met de Ziggo-modem. Laptop met Intel Dual Band Wireless-AC 3160 vind het WiFi netwerk van de modem niet.....


Misschien het volgende :

-Klik op Windows-Start

-en type in compmgmt.msc ( Computer Management )
-verwijder de "Intel Dual Band Wireless-AC 3160"

1.png

ccc.png


Herstart de laptop, Windows zal daarna de Nic weer vinden en opnieuw installeren.

Bekijk in context

52 Reacties 52
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ga naar Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Netwerkverbindingen en klik met rechts op je wifi verbinding en dan links op Eigenschappen.

Klik dan met links op Internet Protocol versie 4 en dan op Eigenschappen.

Daar zou alles op Automatisch moeten staan, zo niet, zet alles op Automatisch.

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat heb ik nu gecontroleerd en bij Internet Protocol versie 4 staat (en stond) alles op Automatisch. Daar ligt het dus niet aan. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Is er een 2e router in je netwerk waar de DHCP server van aanstaat die ook IPv4 adressen uitdeelt?

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb hier alleen de ziggi smartwifi modem. Er is geen 2e router. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de wifi verbinding al een keer laten vergeten - op Niet onthouden klikken - in de Windows Instellingen => Netwerk en internet => Wi-Fi => Bekende netwerken beheren.

Daarna opnieuw wifi verbinding maken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Panda20  schreef:

 

...Er is een IP-adresconflict gedetecteerd. Een andere computer in dit netwerk heeft hetzelfde IP-adres als deze computer. Neem contact op met uw netwerkbeheerder voor hulp bij het oplossen van dit probleem...


Is deze melding ondertussen verdwenen, want dit zal toch eerst opgelost moeten worden !

Mocht er nog steeds een IP conflict zijn, dan ( als het een Windows computer is ) open een CMD/DOS box met admin rechten en voert u de onderstaande commando's in ( regel voor regel knip/plakken + [Enter] ) en herstart daarna de computer:

ipconfig /release
netsh wlan disconnect
netsh interface ip reset
netsh winsock reset
ipconfig /flushdns

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Er werd al geen netwerk meer onthouden, dus dat is het helaas ook niet.

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb bovenstaande stappen uitgevoerd, helaas zonder gewenst resultaat. Ook Lenovo Vantage geeft nog steeds aan dat er een IP conflict zou zijn. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je ipconfig /all uitvoeren en de gegevens die worden vermeld onder Wireless LAN adapter plaatsen?

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165
Physical Address. . . . . . . . . : 9E-E4-13-59-D7-03
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 11:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 68-07-15-99-B3-68
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 12:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #4
Physical Address. . . . . . . . . : 6A-07-15-99-B3-67
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De Wi-Fi-verbinding is momenteel verbroken, dus er niets af te lezen.

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik zou ook niet zo goed weten hoe ik dat dan zonder wifi verbinding zou moeten uitvoeren. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De melding van Lenovo Vantage impliceert dat de SSID wel gevonden wordt en dat er ook verbinding mee gemaakt kan worden. Ondanks het IP-adresconflict zou je toch de laptop moeten laten verbinden en vervolgens het eerdere commando uitvoeren.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pasi  schreef:

....Mocht er nog steeds een IP conflict zijn, dan ( als het een Windows computer is ) open een CMD/DOS box met admin rechten en voert u de onderstaande commando's in ( regel voor regel knip/plakken + [Enter] ) en herstart daarna de computer:

ipconfig /release
netsh wlan disconnect
netsh interface ip reset
netsh winsock reset
ipconfig /flushdns


Is dit al uitgevoerd? Dan zou toch een geheel nieuw IP-nummer vanaf de DHCP uitgegeven worden !!

@tobiastheebe: ehhhh .... stel nu dat een ander apparaat een lokaal ingesteld IP-nummer heeft.
De DHCP zal aan de Lenovo Ideapad  ( die met de dubbel IP melding ) gewoon het preferred ( hetzelfde ) IP nummer blijven uitdelen, want volgens de DHCP-pool is dat IP nummer vrij ( ondanks dat dát nummer wel is lokaal is ingesteld bij een ander apparaat ). Zodra het andere toestel ook aan staat, ontstaat er weer een IP-conflict.

Misschien op de betreffende Lenovo Ideapad een geheel ander IP-nummer instellen en dan controleren of er weer een conflict ontstaat en of er dan wel een wifi verbinding gemaakt kan worden

Of m.b.v. een IP-scanner het hele lokale netwerk scannen, om zo de 'boosdoener' met het bewust IP-nummer te vinden.


@Panda20:  hebt u nog meer netwerk/wifi-apparatuur en is daarop misschien een vast IP-nummer op ingesteld?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@Pasi Dat wat je beschrijft is zeker mogelijk, als we weten welk IP-adres de laptop ontvangt, dan moeten we daarmee kunnen uitzoeken (met bijvoorbeeld arp -a 192.168.178.123) welk apparaat ook dat adres gebruikt.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

hoeveel apparaten staan er aan als dit probleem zich voordoet?

Is het een optie om alleen de lenovo een verbinding te laten maken?

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Pasi en @tobiastheebe  als ik het goed begrijp (mijn computervaardigheden zijn niet groot, dus graag simpele aanwijzingen ;)) dan vragen jullie om het IP adres van de Ziggo smart wifi modem dat mijn laptop ontvangt?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dat klopt. Als workaround zou er ook een statisch IPv4-adres ingesteld kunnen worden, maar het is beter om de oorzaak van het IP-adresconflict te onderzoeken.

Panda20
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@tobiastheebe Uit de IP scanner blijkt dit adres van de ziggo wifi modem: 192.168.178.1

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic