1
Vraag
2
Reacties
tobias1

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Wifi-netwerk voor klanten opzetten

goede dag,

ik heb even een vraagje ik probeer een router in te stellen die niet werkt op wpa2 of dergelijke maar die gewoon open is maar wel een wachtwoord moet invoeren daar bedoel ik dus mee je ziet bij sommige supermarkten dat je bij het zelf scannen op je mobiel moet inloggen op het wifi van hun dan kom je zeg maar bij een site terecht waar je dan op akkoord moet geven voor het gebruiken van hun netwerk nu is mijn vraag kan ik dit ook maken met behulp van een windows server 2022 of linux server of dergelijke ik vraag dit omdat mijn moeder een bedrijf heeft met klanten die bij ons in huis komen en dan wil ik dat ze kunnen gebruik maken van het netwerk zonder dat ze ons zien bijvoorbeeld een chrome cast die wil ik dus dat klanten die niet zien


met vriendelijke groet Tobias Kasander

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je bedoelt een captive portal of splash page, hiervoor heb je een zakelijk access point nodig, bijvoorbeeld van Ubiquiti (UniFi). Daarmee kun je eenvoudig een dergelijke landing page maken, met eigen logo, tekst en kleuren. Deze kun je op de controller zelf opbouwen met een WYSIWYG-editor, geen externe server nodig. Op de landing page kun je kiezen voor verschillende authenticatiemethoden. Als controller kun je een Cloud Key gebruiken, maar je kunt de controller ook zelf installeren op een Linux- of Windows-server. Op dezelfde server kun je dan ook de landing page aanbieden met IIS. Dit laatste vereist wel de nodige extra configuratie.

 

Op een dergelijk AP kun je ook client isolation instellen, zodat gebruikers op een gast-SSID geen verbinding kunnen maken met andere clients. Tenslotte kun je met traffic shaping de maximumsnelheden bepalen waarmee gebruikers kunnen down- en uploaden.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je bedoelt een captive portal of splash page, hiervoor heb je een zakelijk access point nodig, bijvoorbeeld van Ubiquiti (UniFi). Daarmee kun je eenvoudig een dergelijke landing page maken, met eigen logo, tekst en kleuren. Deze kun je op de controller zelf opbouwen met een WYSIWYG-editor, geen externe server nodig. Op de landing page kun je kiezen voor verschillende authenticatiemethoden. Als controller kun je een Cloud Key gebruiken, maar je kunt de controller ook zelf installeren op een Linux- of Windows-server. Op dezelfde server kun je dan ook de landing page aanbieden met IIS. Dit laatste vereist wel de nodige extra configuratie.

 

Op een dergelijk AP kun je ook client isolation instellen, zodat gebruikers op een gast-SSID geen verbinding kunnen maken met andere clients. Tenslotte kun je met traffic shaping de maximumsnelheden bepalen waarmee gebruikers kunnen down- en uploaden.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5785Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Wauw @tobiastheebe wat moeten we toch zonder jou? Je kennis en expertise wordt weer enorm gewaardeerd in dit topic! 
@tobias1 Heb je hier wat aan gehad?

tobias1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

goede dag sorry voor de late reactie ik krijg geen notificatie als ik een bericht kreeg dus daarom maar het is ondertussen gelukt ik heb via de tweakers ook gevraagd maar die waren een beetje onbeschoft laat ik het zo zeggen maar toen had ik het zelf maar uit gezocht en op de er605 staat een kopje authentication die had ik verders nog niet bestudeerd dus daar ging het fout in ieder geval bedankt voor de uitleg en wens jullie alvast een fijne dinsdag toe

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie dat het op apparatuur/software van TP-Link (in ieder de Omada-controller en bepaalde typen AP's) inderdaad ook mogelijk is om een splash page/captive portal te configureren. Succes ermee en laat het gerust weten als je nu of later nog ergens hulp bij nodig hebt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic