1
Vraag
2
Reacties
Pakloos

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wifi netwerk van ConnectBox onbeveiligd

Ik heb dit onderwerp nog niet kunnen vinden in de Community. Misschien herkennen anderen dit probleem of hebben een oplossing.

Onlangs viel het mij op dat de wifi verbindingen (2.4 gHz en 5 gHz) van mijn Connect Box als 'open' (niet-beveiligd) zichtbaar waren in Windows 10. Ik heb allerlei instellingen doorlopen, waaronder die op het modem zelf. Daar stond de beveiliging op WPA2/PSK en een sterk wachtwoord, voor beide frequenties. Om te checken of het mogelijk te maken heeft met een SSID met eenzelfde naam, heb ik alle netwerken uitgezet. De netwerken verdwenen ook uit beeld in Windows. Vervolgens weer aangezet én een nieuw wachtwoord ingevoerd. Na het opslaan van de instellingen, verscheen het netwerk weer in Windows 10. Alleen, nog steeds 'open'. Bij het klikken op het netwerk, kreeg ik zonder een wachtwoord te hoeven ingeven verbinding.

Herkent iemand dit probleem? Wat kan de oorzaak zijn?

Door de helpdesk is het modem ook uitgelezen, zij zagen geen problemen. Hun advies was een reset naar fabrieksinstellingen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kan me niet herinneren iets degelijks op dit forum gelezen te hebben.

 

Wel dat een modem soms vreemde dingen doet na installatie of updates wat opgelost wordt door 30 seconden van de stroom of de fabrieksinstellingen.

 

Mocht dit niet de oplossing zijn, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator de nodige stappen ondernemen.

Bekijk in context

Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Gisteravond een factory reset gedaan wat het probleem heeft opgelost. Ik vind dit wel een issue, aangezien je op deze manier zomaar ineens van een beveiligde verbinding naar een open verbinding springt, waarbij alleen de oplettende gebruiker dit opmerkt. Ik hoop dat ik de enige ben en dat het niet een bug is die nog door veel gebruikers onopgemerkt is gebleven.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Kan me niet herinneren iets degelijks op dit forum gelezen te hebben.

 

Wel dat een modem soms vreemde dingen doet na installatie of updates wat opgelost wordt door 30 seconden van de stroom of de fabrieksinstellingen.

 

Mocht dit niet de oplossing zijn, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator de nodige stappen ondernemen.

Pakloos
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Gisteravond een factory reset gedaan wat het probleem heeft opgelost. Ik vind dit wel een issue, aangezien je op deze manier zomaar ineens van een beveiligde verbinding naar een open verbinding springt, waarbij alleen de oplettende gebruiker dit opmerkt. Ik hoop dat ik de enige ben en dat het niet een bug is die nog door veel gebruikers onopgemerkt is gebleven.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic