Kordie
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wifi met ziggo modem en samsung galaxy

Op mijn Samsung galaxy s10 werken diverse apps en internet pagina's niet met het wifi modem (connect box). Terwijl andere apparaten het gewoon doen. Mijn telefoon doet het bij andere wifi netwerken van ziggo wel gewoon goed.

Waardoor kan dit komen en hoe is dit op te lossen?

De helpdesk van ziggo is niet bereid om mij verder te helpen.

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Kordie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oplossing voor mijn telefoon is om modem terug te zetten naar IPv4. Probleem is bij mij nu opgelost.

Bekijk in context

rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Serkan, 

 

Na de reset naar fabrieksistellingen heb ik getest met de standaard waarden, maar die gaven hetzelfde beeld.

 

Ik heb vanmorgen contact gezocht met de ziggo helpdesk en mijn modem in bridge laten zetten. daarna de Deco M4 als router ingesteld. Vast IP voor mijn Home Assistant, en de port forwarding daarvoor. en het draait als een zonnetje. alle telefoons en tablet's werken zoals het hoort.

 

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

Kijk eens hoe deze instellingen in je modem staan en zo ja, zet ze eens als hieronder:

 

Bert_0-1629405221764.png

 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 546Posts
  • 55Oplossingen
  • 122Likes

@Kordie Ben je eruit gekomen met het advies van @Bert 

Kordie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Oplossing voor mijn telefoon is om modem terug te zetten naar IPv4. Probleem is bij mij nu opgelost.

Bekijk in context

rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dezelfde problemen.

 

Bijvoorbeeld ziggo-go, f1 tv en espn werken thuis via wifi niet terwijl het via mobiele data of via wifi bij iemand anders wel gewoon werkt. firewall setting zoals Bert aangeeft staan goed.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@rsibum Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Bert, Dank je wel voor je reactie.

 

Ik heb vandaag al een half uur met de ziggo helpdesk aan de telefoon gezeten, en die hebben geen flauw idee waar dit aan kan liggen en op hun verzoek hier op het forum gegaan. 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@rsibum Een Ziggo moderator kan eens proberen om je modem op IPv4 only te zetten, zoals bij diegene gebeurd in dit topic, waar het probleem nu opgelost is, ze komen hier mogelijk morgen al langs.

rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

voor zover ik weet is het al IPv4 only. ik gebruik port forwarding.

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3699Posts
  • 207Oplossingen
  • 1279Likes

Hallo @rsibum. Ik ben gevraagd door Bert je modem in IPv4 te zetten. Wanneer je port forwarding gebruikt is dit al gebeurd. Het omzetten naar IPv4 is een workaround, geen oplossing. Eigenlijk moet het toestel deze 2 netwerken (IPv4 en IPv6 beter scheiden).

 

Ik lees dat jij (en eerder ook Kordie) geen goede antwoorden bij onze helpdesk krijgt. Dat is geen toeval. Wij vragen altijd of op andere apparaten in huis de specifieke apps en websites wel werken. Als dat het geval is werkt internet, en zijn we beperkt in het geven van support op toestellen.

Met het antwoord op de volgende vragen help je de Community op weg naar de gouden tip:

  • Welk toestel gebruik je? Is dat dezelfde als Kordie?
  • Werken andere smartphones wel?
  • Welke poorten zijn geforward?
  • Reset je modem en telefoon eens, maakt dit verschil?
rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Anne H , bedankt voor de info. het is zeer zeker geeen verwijt naar de helpdesk toe, ik weet dat het een raar verhaal is.

 

gebruikte apparaten:

samsung galaxy a50

samsung galaxy s8

nokia 3.1

samsung galaxy tab a 2016 (2x)

 

wat ik merk is dat apps zoals espn, ziggo-go gewoon blijven laden op wifi tot het moment (kan minuten duren) dat of de app er mee kapt, of er daadwerkelijk beeld komt.

f1-tv pro geeft gewoon aan dat er geen internet verbinding is terwijl ik met wifi ben verbonden.

backup van whats-app duurt ongeveer 1,5 uur (5mb of zo)

 

vanmorgen bij de sportclub op wifi gegaan en de apps vliegen er over, ook als ik wifi op de telefoons uitzet en via 4g ga werkt alles gewoon zoals het hoort.

 

ik heb vorige week uit frustratie de modem al gereset naar de fabrieksinstellingen. wijzigingen die ik daarna heb gemaakt is dat voor dhcp het beginadres 192.168.178.50 is.

en bij portforwarding is er 1 regel:

lokaal ip: 192.168.178.20

lokaal poortreeks: 8123-8123

extern poortreeks: 443-443

protocol: tcp

 

andere apparaten zoals een laptop via hetzelfde wifi werken zonder problemen.

 

ik krijg het gevoel dat het te maken heeft met het uitgaande verkeer, ook omdat het uploaden van een whats-app backup zo lang duurt, maar ik heb op dit moment geen idee wat ik er aan zou moeten doen.

 

zodra ik weer thuis ben (morgen) wil ik gaan proberen om het modem weer te resetten naar de fabrieksinstellingen, alles verder uit te schakelen en de dmz aan te zetten zodat ik het Deco M4 setje kan aansluiten als router en die het werk laten doen, misschien dat daar iets uitkomt.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@rsibum Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

hierbij de gegevens,

 

ziggo punt gaat in de splitter waar 2 tv's (2,5m en 10m) en de modem (3m) in gaan. dit systeem werkt zo al minstens een jaar. het probleem met de programma's is pas vanaf de laatste tijd (max enkele weken).

p.s. dit is de tweede poging om deze reactie te plaatsen. de 1e heb ik na 1,5 uur afgekapt omdat de upload van de plaatjes niet lukte.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47893Posts
  • 2901Oplossingen
  • 10578Likes

@rsibum Ik zie een enorme ruis op kanaal 13 en 14 zijnde vermoedelijk 4G mobiele zenders van KPN en Vodafone en ik vermoed dat dat komt door de oude 1e wandcontactdoos die geplaatst is in een tijd dat 4G nog niet bestond en ook de afscherming hiertegen nog niet in beeld was.

 

Mogelijk / vrijwel zeker moet hier een nieuw AOP komen, dat wordt dan gratis gedaan door een Ziggo monteur.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10496Posts
  • 752Oplossingen
  • 3175Likes

Goedemorgen,

 

Ik heb de verbinding van @rsibum nagekeken en ik zie daar op dit moment geen ruis op terug. Er word aangegeven dat het een probleem is wat sindskort speelt, en ik heb niet het gevoel dat het gelijk iets te maken heeft met het AOP.

 

@rsibum Je hebt het modem hersteld naar de fabrieksinstellingen en zoals ik het lees, gelijk daarna weer je instellingen aangepast. Heb of wil je het ook eens testen met de standaard instellingen van het modem? Aangezien het probleem op alle toestellen die je gebruikt voorkomt, lijkt het me niet nodig om je telefoon te herstarten o.i.d.

 

Indien nodig kunnen we altijd het AOP vervangen, maar waarom speelt het probleem dan sindskort en niet al voor een langere tijd? 4G is ook niet sindskort uitgerold.. 😉

En de masten die bij @rsibum in de buurt staan, staan er al langere tijd. (nagekeken op antennekaart.nl)

rsibum
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Serkan, 

 

Na de reset naar fabrieksistellingen heb ik getest met de standaard waarden, maar die gaven hetzelfde beeld.

 

Ik heb vanmorgen contact gezocht met de ziggo helpdesk en mijn modem in bridge laten zetten. daarna de Deco M4 als router ingesteld. Vast IP voor mijn Home Assistant, en de port forwarding daarvoor. en het draait als een zonnetje. alle telefoons en tablet's werken zoals het hoort.

 

 

Bekijk in context

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 203Posts
  • 18Oplossingen
  • 39Likes

Hallo @rsibum , fijn om te lezen dat het nu bij jou goed werkt na deze handelingen. Mocht je hierover toch nog aanvullende vragen hebben, dan lezen we deze graag 🙂 

Uitgelicht topic