@Anne H , bedankt voor de info. het is zeer zeker geeen verwijt naar de helpdesk toe, ik weet dat het een raar verhaal is.
gebruikte apparaten:
samsung galaxy a50
samsung galaxy s8
nokia 3.1
samsung galaxy tab a 2016 (2x)
wat ik merk is dat apps zoals espn, ziggo-go gewoon blijven laden op wifi tot het moment (kan minuten duren) dat of de app er mee kapt, of er daadwerkelijk beeld komt.
f1-tv pro geeft gewoon aan dat er geen internet verbinding is terwijl ik met wifi ben verbonden.
backup van whats-app duurt ongeveer 1,5 uur (5mb of zo)
vanmorgen bij de sportclub op wifi gegaan en de apps vliegen er over, ook als ik wifi op de telefoons uitzet en via 4g ga werkt alles gewoon zoals het hoort.
ik heb vorige week uit frustratie de modem al gereset naar de fabrieksinstellingen. wijzigingen die ik daarna heb gemaakt is dat voor dhcp het beginadres 192.168.178.50 is.
en bij portforwarding is er 1 regel:
lokaal ip: 192.168.178.20
lokaal poortreeks: 8123-8123
extern poortreeks: 443-443
protocol: tcp
andere apparaten zoals een laptop via hetzelfde wifi werken zonder problemen.
ik krijg het gevoel dat het te maken heeft met het uitgaande verkeer, ook omdat het uploaden van een whats-app backup zo lang duurt, maar ik heb op dit moment geen idee wat ik er aan zou moeten doen.
zodra ik weer thuis ben (morgen) wil ik gaan proberen om het modem weer te resetten naar de fabrieksinstellingen, alles verder uit te schakelen en de dmz aan te zetten zodat ik het Deco M4 setje kan aansluiten als router en die het werk laten doen, misschien dat daar iets uitkomt.