1
Vraag
2
Reacties
folko33

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi lampen en energieverbruiksmeter ineens geen wifi verbinding meer?

Beneden in de huiskamer en keuken hebben wij 5 van die philips wiz e27 colour smart led wifi bulbs en een aurum gateway (energieverbruiksmeter), in de slaapkamer, badkamer en zolder ook philips wiz e27 colour smart led wifi bulbs. Maar van de ene op de andere ochtend deed niks het meer. Daarvoor nooit een enkel probleem gehad met slimme belichting en energieverbruiksmeter. De lampen krijg ik met geen mogelijkheid meer gekoppeld aan de app, de lampen hebben wel verbinding met de modem, maar niet met het internet, dus werken niet. De klantenservice van WiZ connected (app voor de philips lampen) wijst naar problemen in de modem. Een enkele lamp kan misschien defect zijn, maar geen 8 tegelijkertijd. Hetzelfde met de energieverbruiksmeter. Ik heb de modem verscheidene keren minuten lang van het stroom gehad, handmatig gereset, zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen, nieuw netwerk aangemaakt, 5G helemaal uitgezet en alleen 2,4 G aangelaten, maar niks van dat alles helpt. De energieverbruiksmeter is niet meer te zien met de telefoon bij de beschikbare wifi netwerken, is verbonden met een kabel. Heeft wel verbinding met de slimme meter. Wifi op onze telefoons werkt wel gewoon. Wie snapt wat hier aan de hand is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77408Posts
  • 5256Oplossingen
  • 22985Likes

@InekevanD Inloggen in je modem en de stappen volgen als hieronder, daarna kun je in beveiliging de namen van je 2,4 en 5 wijzigen en noemen zoals je wenst en een verbinding maken.

Hierna kun je het zo laten staan of de SmartWifi optimalisatie weer terug aanzetten en opslaan.

 

Bert_0-1718202158127.png

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77408Posts
  • 5256Oplossingen
  • 22985Likes

Zie je hier een IPv4 en IPv6 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Zo ja, plaats hier de eerste 6 cijfers en/of letters van deze IP adressen, dan kan gekeken worden of het daar fout gaat.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6004Posts
  • 710Oplossingen
  • 2548Likes

Goedemorgen @folko33

 

Allereerst welkom op de Community! Super leuk dat je dit platform hebt gevonden 🙂

Je topic staat alweer een paar dagen open en ondanks de support van @Bert hebben we niets meer van je vernomen.

Is het inmiddels gelukt of kun je nog wat hulp gebruiken?

folko33
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert,

 

excuses voor de late reactie. 

IPv4: 82.72.81.**

IPv6: 2001:1c**

folko33
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nog even een update: ik heb nu de naam van het 2,4 Ghz netwerk weer veranderd naar de oude naam, en mijn slimme energieverbruiksmeter (met kabel verbonden) doet het weer.

folko33
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas krijg ik nog steeds mijn lampen niet gekoppeld! Hoe kan dit nou van de één op de andere dag?! Het werkte altijd prima en ik heb nergens aan gezeten. Iemand enig idee wat dit kan zijn? 

folko33
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heeft iemand een idee hoe ik uit kan vinden hoe ik mijn 8 lampen weer aan de praat krijg? Als ik de ziggo klantenservice bel, wordt ik niet geholpen maar hier naartoe verwezen. Maar tot op heden heb ik nog geen werkende oplossing gevonden hier. Waar kan ik terecht? Als ik de Philips klantenservice bel, zeggen ze dat de lampen wel verbonden zijn met de modem, maar geen internetverbinding krijgen. Telefoons en tablets geen probleem. Alleen ineens de 8 lampen... 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1383Posts
  • 211Oplossingen
  • 731Likes

@Bert heb je een idee waar dit stokt bij @folko33

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77408Posts
  • 5256Oplossingen
  • 22985Likes

Mogelijk helpt volledig opnieuw installeren zoals bij het eerste gebruik?

Verder geen idee wat lampen betreft.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3437Likes

We zijn een paar dagen verder @folko33, heb je de tip van Bert intussen (al) uitgeprobeerd om de boel volledig opnieuw te installeren? We zijn benieuwd hoe de vlag er momenteel bij hangt. 

folko33
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mariska. Ja ik heb meerdere malen geprobeerd alles opnieuw te installeren, maar dat lost het niet op. Philips zegt dat 8 lampen niet tegelijk stuk kunnen gaan en dat het aan de modem ligt. Iedereen wijst naar elkaar. Kortom, ik kom geen steek verder helaas. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5775Posts
  • 600Oplossingen
  • 3437Likes

Wat rot, dan kom je echt in zo'n kastje-muur situatie 😞 @KBX458 of @tobiastheebe een idee? Of weten jullie iemand die hier de gouden tip zou kunnen geven? 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 376Oplossingen
  • 2930Likes

Al eens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

folko33
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja ook twee keer geprobeerd. Zelfs een totaal nieuw account aangemaakt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6004Posts
  • 710Oplossingen
  • 2548Likes

Ik ben ook bang dat je via onze Community niet heel veel verder komt @folko33

Het probleem is namelijk dat je op zoek bent naar support in hele specifieke dingen, zoals de lampen en energiemeter. Beide zijn geen diensten van ons. Ik durf dan ook niet te zeggen of er iemand is met specifieke kennis in dit euvel. 

 

InekevanD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag. Ik heb ook de Philips WIZ lampen die ik niet geïnstalleerd en werkend krijg. Volgens WIZ support moet ik de lampen met het 2.4 netwerk verbinden. Probleem is dat ik maar 1 netwerk heb. Gebeld met de klantenservice. Omdat ik ook de wifi pods heb, kan ik dat alleen wijzigen  door in te loggen bij Smart Wifi Modem. Dat lukt me, maar dan moet ik via geavanceerde instellingen het netwerk "splitsen" in 2.4 en 5.

Hoe ik dat moet doen, weet ik niet. 

Graag advies.

Alvast bedankt.

Groetjes, Ine

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77408Posts
  • 5256Oplossingen
  • 22985Likes

@InekevanD Inloggen in je modem en de stappen volgen als hieronder, daarna kun je in beveiliging de namen van je 2,4 en 5 wijzigen en noemen zoals je wenst en een verbinding maken.

Hierna kun je het zo laten staan of de SmartWifi optimalisatie weer terug aanzetten en opslaan.

 

Bert_0-1718202158127.png

InekevanD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

dank je wel voor je reactie. 
Als ik dit doe, blijven dan alle andere apps gewoon werken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77408Posts
  • 5256Oplossingen
  • 22985Likes

Ja, de andere apps blijven gewoon werken, alleen als je een wifinaam wijzigt, moet je ook opnieuw verbinding met die nieuwe wifinaam maken.

Mogelijk kun je als 1e proberen hoe het gaat als je alleen de Kanaal optimalisatie uitschakelt en dat opslaat.

InekevanD

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

misschien een rare vraag, maar moet ik het modem opnieuw opstarten om de nieuwe instelling te activeren?

alvast bedankt. Groet Ine 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic