De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Beneden in de huiskamer en keuken hebben wij 5 van die philips wiz e27 colour smart led wifi bulbs en een aurum gateway (energieverbruiksmeter), in de slaapkamer, badkamer en zolder ook philips wiz e27 colour smart led wifi bulbs. Maar van de ene op de andere ochtend deed niks het meer. Daarvoor nooit een enkel probleem gehad met slimme belichting en energieverbruiksmeter. De lampen krijg ik met geen mogelijkheid meer gekoppeld aan de app, de lampen hebben wel verbinding met de modem, maar niet met het internet, dus werken niet. De klantenservice van WiZ connected (app voor de philips lampen) wijst naar problemen in de modem. Een enkele lamp kan misschien defect zijn, maar geen 8 tegelijkertijd. Hetzelfde met de energieverbruiksmeter. Ik heb de modem verscheidene keren minuten lang van het stroom gehad, handmatig gereset, zelfs teruggezet naar fabrieksinstellingen, nieuw netwerk aangemaakt, 5G helemaal uitgezet en alleen 2,4 G aangelaten, maar niks van dat alles helpt. De energieverbruiksmeter is niet meer te zien met de telefoon bij de beschikbare wifi netwerken, is verbonden met een kabel. Heeft wel verbinding met de slimme meter. Wifi op onze telefoons werkt wel gewoon. Wie snapt wat hier aan de hand is?
Zie je hier een IPv4 en IPv6 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address
Zo ja, plaats hier de eerste 6 cijfers en/of letters van deze IP adressen, dan kan gekeken worden of het daar fout gaat.
Hoi Bert,
excuses voor de late reactie.
IPv4: 82.72.81.**
IPv6: 2001:1c**
Nog even een update: ik heb nu de naam van het 2,4 Ghz netwerk weer veranderd naar de oude naam, en mijn slimme energieverbruiksmeter (met kabel verbonden) doet het weer.
Helaas krijg ik nog steeds mijn lampen niet gekoppeld! Hoe kan dit nou van de één op de andere dag?! Het werkte altijd prima en ik heb nergens aan gezeten. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Heeft iemand een idee hoe ik uit kan vinden hoe ik mijn 8 lampen weer aan de praat krijg? Als ik de ziggo klantenservice bel, wordt ik niet geholpen maar hier naartoe verwezen. Maar tot op heden heb ik nog geen werkende oplossing gevonden hier. Waar kan ik terecht? Als ik de Philips klantenservice bel, zeggen ze dat de lampen wel verbonden zijn met de modem, maar geen internetverbinding krijgen. Telefoons en tablets geen probleem. Alleen ineens de 8 lampen...
Mogelijk helpt volledig opnieuw installeren zoals bij het eerste gebruik?
Verder geen idee wat lampen betreft.
We zijn een paar dagen verder @folko33, heb je de tip van Bert intussen (al) uitgeprobeerd om de boel volledig opnieuw te installeren? We zijn benieuwd hoe de vlag er momenteel bij hangt.
Hoi Mariska. Ja ik heb meerdere malen geprobeerd alles opnieuw te installeren, maar dat lost het niet op. Philips zegt dat 8 lampen niet tegelijk stuk kunnen gaan en dat het aan de modem ligt. Iedereen wijst naar elkaar. Kortom, ik kom geen steek verder helaas.
Wat rot, dan kom je echt in zo'n kastje-muur situatie 😞 @KBX458 of @tobiastheebe een idee? Of weten jullie iemand die hier de gouden tip zou kunnen geven?
Al eens de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Ja ook twee keer geprobeerd. Zelfs een totaal nieuw account aangemaakt.
Ik ben ook bang dat je via onze Community niet heel veel verder komt @folko33
Het probleem is namelijk dat je op zoek bent naar support in hele specifieke dingen, zoals de lampen en energiemeter. Beide zijn geen diensten van ons. Ik durf dan ook niet te zeggen of er iemand is met specifieke kennis in dit euvel.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...