Ewitteman

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi kanaal wijzigen om Sonos weer te kunnen installeren

Goedemiddag,

 

Een aantal weken geleden hebben wij een nieuwe smart wifi modem ontvangen van Ziggo omdat de andere verouderd was. Sinds het nieuwe modem kan ik de sonos niet meer koppelen aan de wifi. De Sonos ondersteund 2,4 ghz en het nieuwe modem staat op automatisch, dus schakelt tussen 2,4 en 5. Ik heb al alles geprobeerd om de ghz aan te passen, maar dit lukt niet. Alles staat op grijs en ik kan het niet zelf aanpassen. Als informatie staat erbij dat omdat er wifipods aanwezig zijn ik het niet kan aanpassen. Ik heb deze ontkoppeld en verwijderd, maar de melding blijft staan. Ik vind het ontzettend vervelend dat ik nu al weken mijn sonos installatie door het hele huis niet meer kan gebruiken omdat ziggo het nodig vond om deze te vernieuwen. Via de klantenservice kom ik niet verder en die hebben mij hiernaar verwezen. Dus hierbij mijn vraag. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? 

3 Reacties 3
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kijk bijv. hier.

 

Opgelost: Re: Modem frequentie 2.4 apart hernoemen - Ziggo Community

 

Zet ''kanaal optimalisatie uitgeschakeld'' op uitgeschakeld.

Ewitteman
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas na het aanpassen weigert de sonos nog steeds te verbinden. Sonos geeft aan dat dit een bekend probleem is met de ziggo routers.. Zij geven aan een eigen router te verbinden via een brigde modus van de ziggo router. 

EdeB59

Level 4
  • 33Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dit blijkt te maken te hebben met 

Intel’s Puma 6 chipset in een type modem/router. Hier hebben bosch/siemens apparaten en oa. Sonos last van. Een modem zonder deze chipset zou geen problemen moeten opleveren. (Dit is mijn ervaring)

 

Uitgelicht topic