Sinds gisteren zijn we overgestapt naar het gebruik van de Ziggo SmartWifi Modem voor (draadloos) internet.
WiFi werkt over het algemeen goed, maar het lukt niet om het Sonos systeem te verbinden. De volgende sonos aparaten moeten verbonden worden:
Sonos Arc
Sonos One SL
Sonos Sub
Via de SmartWifi Webapp hebben we al verschillende dingen geprobeerd om verbinding te kunnen maken, maar helaas zonder succes:
- 5Ghz afzetten (2.4Hz en 5Ghz onder 1 naam kan soms problemen veroorzaken)
- Draadloze modus van de verbinding aangepast (alle settings geprobeerd, 802.11b/g/n/ax gemixt wordt aangeraden voor Sonos)
In een andere community post ben ik al tegengekomen dat het mogelijk aan het SmartWifi modem lag, maar dit was al een post van meerdere jaren oud. Zouden jullie kunnen helpen met een oplossing te vinden voor dit verbindingsprobleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je de mogelijkheid om een van de speakers via ethernet (bekabeld) te verbinden? De andere speakers kunnen dan onderling worden verbonden via SonosNet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de mogelijkheid om een van de speakers via ethernet (bekabeld) te verbinden? De andere speakers kunnen dan onderling worden verbonden via SonosNet.
Dat is niet heel eenvoudig, we hoopten nog op een andere oplossing!
Waar loop je precies tegenaan als je de speakers probeert te verbinden? Zie je een bepaalde foutmelding?
Je kunt nog controleren of er geen speciale tekens of spaties aanwezig zijn in de SSID (netwerknaam) of PSK (wachtwoord).
Er is geen specifieke foutemelding. Alleen 'kan niet verbinden'. Sonos verwijst dan wel door naar een website waar op staat met welke type netwerken wel en niet verbonden kan worden (en die heb ik dus al geprobeerd).
Er zitten geen speciale tekens of spatie in naam of wachtwoord (heb eerst met het standaard ziggo wachtwoord geprobeerd, maar deze ook nog aangepast naar ander wachtwoord maar zonder succes)
Op welk netwerk staat je Sonos, het kan zijn dat de Sonos nog op het oude wifi netwerk staat. Oude netwerk 'vergeten' en opnieuw verbinden met nieuwe netwerk (je huidige netwerk). Mocht dat niet lukken, dan zorgen dat de Sonos op je huidige wifi netwerk staat en dan even het wifi modem resetten. Dit doe je door minimaal 10 sec de reset knop in te drukken aan de achterkant van het wifi modem (witte modem) of aan de onderkant (zwarte modem)
Het oude wifi netwerk is niet meer operatief, en echt 'vergeten' in het Sonos systeem kan alleen als je verbinding met ze krijgt, maar daar gaat het helaas fout... Via de app probeer ik dus te connecten met het nieuwe wifi netwerk, maar daar krijg ik na invullen van het wachtwoord altijd de foutmelding dat het niet mogelijk is om verbinding te maken.
En als je de app compleet op nieuw installeert en de eerste installatie opnieuw doorloopt?
Bij installatie van de app moet je inloggen en dan herkent hij al dat er een systeem is. Ik zal proberen om te kijken of ik die terug kan zetten naar fabrieksinstellingen! En we gaan nu toch ook een poging doen met internetkabel
Uiteindelijk met een internetkabel het probleem opgelost, dankjewel voor de hulp allemaal!
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.