Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
pinxterenc
Level 2

Wifi kan niet verbinden met Sonos systeem

Sinds gisteren zijn we overgestapt naar het gebruik van de Ziggo SmartWifi Modem voor (draadloos) internet.
WiFi werkt over het algemeen goed, maar het lukt niet om het Sonos systeem te verbinden. De volgende sonos aparaten moeten verbonden worden:

Sonos Arc

Sonos One SL

Sonos Sub

 

Via de SmartWifi Webapp hebben we al verschillende dingen geprobeerd om verbinding te kunnen maken, maar helaas zonder succes:

- 5Ghz afzetten (2.4Hz en 5Ghz onder 1 naam kan soms problemen veroorzaken)
- Draadloze modus van de verbinding aangepast (alle settings geprobeerd, 802.11b/g/n/ax gemixt wordt aangeraden voor Sonos)

In een andere community post ben ik al tegengekomen dat het mogelijk aan het SmartWifi modem lag, maar dit was al een post van meerdere jaren oud. Zouden jullie kunnen helpen met een oplossing te vinden voor dit verbindingsprobleem?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je de mogelijkheid om een van de speakers via ethernet (bekabeld) te verbinden? De andere speakers kunnen dan onderling worden verbonden via SonosNet.

Bekijk in context

0 Kudos
10 Reacties 10
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je de mogelijkheid om een van de speakers via ethernet (bekabeld) te verbinden? De andere speakers kunnen dan onderling worden verbonden via SonosNet.

0 Kudos
pinxterenc
Level 2
Topicstarter

Dat is niet heel eenvoudig, we hoopten nog op een andere oplossing!

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Waar loop je precies tegenaan als je de speakers probeert te verbinden? Zie je een bepaalde foutmelding?

 

Je kunt nog controleren of er geen speciale tekens of spaties aanwezig zijn in de SSID (netwerknaam) of PSK (wachtwoord).

0 Kudos
pinxterenc
Level 2
Topicstarter

Er is geen specifieke foutemelding. Alleen 'kan niet verbinden'. Sonos verwijst dan wel door naar een website waar op staat met welke type netwerken wel en niet verbonden kan worden (en die heb ik dus al geprobeerd).
Er zitten geen speciale tekens of spatie in naam of wachtwoord (heb eerst met het standaard ziggo wachtwoord geprobeerd, maar deze ook nog aangepast naar ander wachtwoord maar zonder succes)

0 Kudos
BvanWijk
Level 14

Op welk netwerk staat je Sonos, het kan zijn dat de Sonos nog op het oude wifi netwerk staat. Oude netwerk 'vergeten' en opnieuw verbinden met nieuwe netwerk (je huidige netwerk). Mocht dat niet lukken, dan zorgen dat de Sonos op je huidige wifi netwerk staat en dan even het wifi modem resetten. Dit doe je door minimaal 10 sec de reset knop in te drukken aan de achterkant van het wifi modem (witte modem) of aan de onderkant (zwarte modem)

0 Kudos
pinxterenc
Level 2
Topicstarter

Het oude wifi netwerk is niet meer operatief, en echt 'vergeten' in het Sonos systeem kan alleen als je verbinding met ze krijgt, maar daar gaat het helaas fout... Via de app probeer ik dus te connecten met het nieuwe wifi netwerk, maar daar krijg ik na invullen van het wachtwoord altijd de foutmelding dat het niet mogelijk is om verbinding te maken. 

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

En als je de app compleet op nieuw  installeert en de eerste installatie opnieuw doorloopt? 

0 Kudos
pinxterenc
Level 2
Topicstarter

Bij installatie van de app moet je inloggen en dan herkent hij al dat er een systeem is. Ik zal proberen om te kijken of ik die terug kan zetten naar fabrieksinstellingen! En we gaan nu toch ook een poging doen met internetkabel

 

0 Kudos
pinxterenc
Level 2
Topicstarter

Uiteindelijk met een internetkabel het probleem opgelost, dankjewel voor de hulp allemaal!

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan.

0 Kudos