1
Vraag
2
Reacties
Andre Verbeek

Level 9
  • 294Posts
  • 21Oplossingen
  • 95Likes

Wifi issue Apple airport?

Hallo allemaal, afgelopen week ervaar ik “ingestortte” wifi snelheden. Bekabeld is het goed nadat ik de utp’s vervangen heb met cat 6. Hierdoor zit ik weer op 500 mb. Eerder haalde ik 500 mb op de wifi. Nu mag ik blij zijn met 80 mb. Op zich geen ramp maar is er iets fout gegaan?
connectbox heb ik uit de bridge gehaald. 1 cat 6 naar de airport en vanuit de airport 1 cat 6 naar tp link giga bit switch. Airport staat in bridge.

EnergieBoy weet jij iets of ervaar jij dit ook?

alvast mijn dank allemaal.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11325Posts
  • 573Oplossingen
  • 3898Likes
Probeer kanaal aan te passen en eventueel netwerkinstellingen een x resetten. Maar let op: je bent dan wel alle WiFi verbindingen kwijt ?

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11325Posts
  • 573Oplossingen
  • 3898Likes
Hoi Andre Verbeek
Wow, goede vraag zeg. Als ik eerlijk ben dan zou ik zelf de router van Ziggo in Bridge zetten en vervolgens de AirPort gebruiken als hoofd router. Aangezien ik zelf daar meer mee bereik dan de router van Ziggo.

Neem wel aan dat je 5 GHz gebruikt 🙂
Verder is er geen drukte in de buurt met kanaal delen? Nu zitten er niet zoveel mensen op 5 GHz, maar er komen wel steeds meer mensen die er gebruik van maken.
Andre Verbeek
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 21Oplossingen
  • 95Likes
Dank je voor reactie. Wifi op connectbox staat uit. Alleen de airport geeft op 5ghz wifi.
Om mij heen zijn niet veel huizen. Iets van 10 experiaboxen rond mij. Maar ja, die zenden ook op de 5 ghz. Misschien dat ik van kanaal moet veranderen
EnergieBoy

Level 19
T.E.A.M.
  • 11325Posts
  • 573Oplossingen
  • 3898Likes
Probeer kanaal aan te passen en eventueel netwerkinstellingen een x resetten. Maar let op: je bent dan wel alle WiFi verbindingen kwijt ?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 520Likes
Hoi Andre Verbeek,

We zijn nu een aantal dagen verder. Heb je nog een update voor ons?
Andre Verbeek
Topicstarter
Level 9
  • 294Posts
  • 21Oplossingen
  • 95Likes
Hallo, ik was het vergeten. Ondertussen gaat het beter. Af en toe lage snelheid maar niet hinderlijk. De belangrijkste apparaten zijn bedraad aangesloten. Ja het is een beetje switchen met kanalen. Allemaal dank je wel 🙂
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 520Likes
Bedankt voor de terugkoppeling, Andre Verbeek 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic