Ayoub3lh

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi is heel slecht

Vandaag hebben de ziggo monteurs mijn nieuwe internet geinstalleerd. Wij hebben een 300 mbps abonnement genomen en de internet snelheid over de internetkabel was dus super snel. Maar de wifi is verschrikkelijk. Ik ben ongeveer 5 meter van de modem verwijderd want ik zit recht onder de modem(Dus de modem zit eem verdieping hoger dan ik) en ik kan nie eens 1080p youtube kijken. Dit is natuurlijk onacceptabel vooral omdat de wifi het overdag prima deed. Ik had tpen geen speedtest gedaan maar ik kon makelijk videos streamen over wifi op mijn telefoon. Maar in de avond is het super traag. Ik heb net een speedtest gedaan en ik krijg 9 mbps. Dat kan gewoon simpelweg niet. Is er hier een oplossing voor? Zou het switchen naar een andere channel helpen. Alvast bedankt 😉
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou zeker met Wifi Analyzer eens kijken op welk kanaal je buren staan en een rustiger kanaal opzoeken en vast zetten in het modem.
Ook zou ik, om te proberen de 2,4 GHz en 5 GHz SSID een andere naam geven.

En als je Android gebruikt deze instellingen even nalopen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zou zeker met Wifi Analyzer eens kijken op welk kanaal je buren staan en een rustiger kanaal opzoeken en vast zetten in het modem.
Ook zou ik, om te proberen de 2,4 GHz en 5 GHz SSID een andere naam geven.

En als je Android gebruikt deze instellingen even nalopen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Ik zou zeker met Wifi Analyzer eens kijken op welk kanaal je buren staan en een rustiger kanaal opzoeken en vast zetten in het modem.
Ook zou ik, om te proberen de 2,4 GHz en 5 GHz SSID een andere naam geven.

En als je Android gebruikt deze instellingen even nalopen: Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

Dankuwel voor uw reactie. Ik zal dit straks uitproberen maar wat voor nut heeft de ssid veranderen qua interner snelheid want ik neem aan dat er geen verschil is in snelheid tussen de standaard SSID en een zelf bedachte.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
want ik neem aan dat er geen verschil is in snelheid tussen de standaard SSID en een zelf bedachte

Bert bedoelt verschilende namen voor de SSIDs van 2.4 en 5 Ghz.
Als ze gelijke namen hebben kan de verkeerde gepakt worden door een Wireless device en is handmatig corrigeren onmogelijk.
Voorts zijn er apparaten die moeite kunnen hebben met gelijke namen en daardoor soms geen Wifi-verbinding kunnen maken/aanhouden (TV's, printers, Ip-camera's, ....).
Daarom heeft bekabelde verbinding altijd de voorkeur. Stabiel 1 Gbps is prettiger dan gedoe met onstabiel Wireless. Wireless moet je altijd in de gaten blijven houden omdat de situatie in een huis kan veranderen tgv zich wijzigende externe storende factoren.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wij hebben een 300 mbps abonnement genomen

Welk abo is dat?
https://www.ziggo.nl/pakketten
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
hanh wrote:

Wij hebben een 300 mbps abonnement genomen
Welk abo is dat?https://www.ziggo.nl/pakketten


Een zakelijk abonnement 🙂 https://www.ziggo.nl/zakelijk/internet/

Ayoub3lh . Welkom hier! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat met de tips die je hier hebt gekregen. Hou je ons op de hoogte?
Ayoub3lh
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hanh wrote:

want ik neem aan dat er geen verschil is in snelheid tussen de standaard SSID en een zelf bedachte
Bert bedoelt verschilende namen voor de SSIDs van 2.4 en 5 Ghz.
Als ze gelijke namen hebben kan de verkeerde gepakt worden door een Wireless device en is handmatig corrigeren onmogelijk.
Voorts zijn er apparaten die moeite kunnen hebben met gelijke namen en daardoor soms geen Wifi-verbinding kunnen maken/aanhouden (TV's, printers, Ip-camera's, ....).
Daarom heeft bekabelde verbinding altijd de voorkeur. Stabiel 1 Gbps is prettiger dan gedoe met onstabiel Wireless. Wireless moet je altijd in de gaten blijven houden omdat de situatie in een huis kan veranderen tgv zich wijzigende externe storende factoren.

5ghz en 2.4 ghz hebben beide al hun eigen naam dus dat is gelukkig geen probleem.
Ik heb het kanaal veranderd en het werkte een stuk beter. Op een andere verdieping dan de modem toch nog 40 mbps over wifi wat best netjes is denk ik.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lijkt ok. Mooi dat je wat met die kanalen hebt gespeeld. Dat kan helpen.
Het is een zorgenkind, maar er is best mee te werken, als je boel een beetje in de gaten blijft houden.
Geef mij maar zoveel mogelijk bekabeld. Dat is stabiel 1 Gbps. Dan geen zorgen meer. Vind ik prettig.
Uiteraard gebruik ik Wifi voor Phones en Tablets. Dat kan niet anders.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Als u de 2.4 GHz band gebruikt, zet dan de bandbreedte op 20 MHz en niet op 20/40 MHz. De kans op interferentie wordt dan wat kleiner.
h61

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb me geabonneerd op 350 MP per seconde
Toen ik online controleerde, kreeg ik niet meer dan 90 tot 110 MP
Sorry voor mijn abonnement met ziggo

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@h61 wat wilt u met uw bericht vertellen?

Waar kunnen wij mee helpen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@h61  schreef:

Ik heb me geabonneerd op 350 MP per seconde
Toen ik online controleerde, kreeg ik niet meer dan 90 tot 110 MP
Sorry voor mijn abonnement met ziggo


@h61 Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Ayoub3lh en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Zo te lezen heb je al een boel tips & adviezen gekregen van de hier aanwezige experts. Is het inmiddels gelukt om het probleem op te lossen? Deel als dit niet het geval anders eens foto's van de plaats waar Ziggo jouw huis binnenkomt met eventuele splitters, versterker(s), kabels en het modem, zoals expert @Bert in z'n laatste bericht vroeg. Aan de hand daarvan kunnen wij weer verder analyseren. 

 

Uitgelicht topic