1
Vraag
2
Reacties
HD

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wifi/internet valt regelmatig weg

Beste Ziggo,

Ik heb problemen met mij wifi/internet. Al langere tijd valt deze vaak spontaan weg. Volgens mij heb ik een verouderd modem (Ubee EVW3200). Kan deze omgeruild worden voor een nieuwere versie en zijn hier kosten aan verbonden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @HD

 

Tof dat je ons gevonden hebt en dat je jouw problemen hier voorlegt.

Inmiddels heeft @tobiastheebe jouw verbinding onder de loep genomen en hieruit de eerste conclusies getrokken. Het AOP is verouderd. De bekabeling en splitter zijn verouderd en ook het modem kan wel een update gebruiken. Voor al deze "problemen" zijn verschillende handelingen nodig om het opgelost te krijgen. Voor het AOP moet een monteur komen. Het modem, de splitter en kabel kan ik voor je bestellen, maar worden wel apart van elkaar verstuurd.

Voor eerst laat ik het modem omruilen en heb ik een andere splitter en kabel voor je besteld. Bij binnenkomst, mag je alles installeren. Wanneer je alles geïnstalleerd hebt, hoor ik het graag en gaan we een monteur aansturen om het AOP te vervangen. Nu zal je denken: waarom niet gelijk een monteur? De monteur gaat alles controleren. Stel dat jouw eigen bekabeling verouderd is, dan brengt de monteur hiervoor kosten in rekening en dat willen we natuurlijk voorkomen.

Ik hoor dan ook graag weer van je zodra je alles binnen en geïnstalleerd hebt. Lukt het niet met installeren, ook dan horen wij het graag. Eigenlijk horen wij gewoon altijd graag van je 😉

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan kosteloos een nieuw modem (Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe, voor een optimale werking van het nieuwe modem is een up-to-date installatie een vereiste:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

HD
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo tobiastheebe,

 

Bedankt voor je reactie. Bij deze een foto van de hoofdaansluiting (ik heb geen splitters of signaalversterkers) en de downstream/upstream gegevens van mijn modem.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Het AOP (TRAS-1000) en de splitter (PDF-65) zijn verouderd. Naast het nieuwe modem zijn een nieuwe splitter (POA-01-B) en aansluitkabel (IEC/F) voor het modem nodig en verder een monteursafspraak voor het vervangen van het AOP.

 

Het signaal is overigens prima!

 

Naar verwachting komt morgen een moderator langs die alles voor je in orde maakt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community @HD

 

Tof dat je ons gevonden hebt en dat je jouw problemen hier voorlegt.

Inmiddels heeft @tobiastheebe jouw verbinding onder de loep genomen en hieruit de eerste conclusies getrokken. Het AOP is verouderd. De bekabeling en splitter zijn verouderd en ook het modem kan wel een update gebruiken. Voor al deze "problemen" zijn verschillende handelingen nodig om het opgelost te krijgen. Voor het AOP moet een monteur komen. Het modem, de splitter en kabel kan ik voor je bestellen, maar worden wel apart van elkaar verstuurd.

Voor eerst laat ik het modem omruilen en heb ik een andere splitter en kabel voor je besteld. Bij binnenkomst, mag je alles installeren. Wanneer je alles geïnstalleerd hebt, hoor ik het graag en gaan we een monteur aansturen om het AOP te vervangen. Nu zal je denken: waarom niet gelijk een monteur? De monteur gaat alles controleren. Stel dat jouw eigen bekabeling verouderd is, dan brengt de monteur hiervoor kosten in rekening en dat willen we natuurlijk voorkomen.

Ik hoor dan ook graag weer van je zodra je alles binnen en geïnstalleerd hebt. Lukt het niet met installeren, ook dan horen wij het graag. Eigenlijk horen wij gewoon altijd graag van je 😉

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Is het allemaal gelukt met de nieuwe kabels en het nieuwe modem, @HD ?

HD
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, alles is geïnstalleerd en werkt😀

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic