Is het wel zinvol om je wifi-instellingen te optimaliseren?
Ik heb 2,4GHz en 5GHz gescheiden gehouden met ieder een eigen wachtwoord.
Ik heb namelijk nog apparatuur die alleen werkzaam is op 2,4GHz
Wat gebeurt er eigenlijk als ik gebruik maak van de optie optimaliseren (connectbox)
Wordt dan 2,4GHz en 5GHz samengevoegd met hetzelfde wachtwoord?
De volgorde van verbinden binnenhuis is namelijk eerst ziggo(hotspot)
Daarna 2,4GHz en als laatste 5GHz.
Uit de speedtest blijkt dat de 5GHz de snelste is.
Vandaar ik automatisch verbinden met hotspot ziggo heb uitgezet en 2,4GHz en 5Ghz gescheiden heb gehouden met ieder een eigen wachtwoord.
Ben benieuwd wat er nu precies verandert als ik gebruik maak van de optie "Optimliseer je netwerk"
Opgelost! Ga naar oplossing.
"Optimliseer je netwerk"
"Wordt dan 2,4GHz en 5GHz samengevoegd met hetzelfde wachtwoord?"
Jawel en daar kunnen niet alle apparaten goed tegen die alleen 2,4 GHz beschikbaar hebben.
Als alles nu goed werkt, volg dan de belangrijkste tip in de ICT wereld:
if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren.
Je weet nooit van te voren, wat er mogelijk later niet meer goed werkt en hoelang je bezig bent om het weer in orde te krijgen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Optimliseer je netwerk"
"Wordt dan 2,4GHz en 5GHz samengevoegd met hetzelfde wachtwoord?"
Jawel en daar kunnen niet alle apparaten goed tegen die alleen 2,4 GHz beschikbaar hebben.
Als alles nu goed werkt, volg dan de belangrijkste tip in de ICT wereld:
if it ain't broken, don't fix it / als iets niet kapot is, ga het dan niet repareren.
Je weet nooit van te voren, wat er mogelijk later niet meer goed werkt en hoelang je bezig bent om het weer in orde te krijgen.
@Bert bedankt voor je uitleg.
Ik was er al huiverig voor om gebruik te maken van de functie "optimaliseren" in SmartWifi.
Dus laat ik het zo! Ben tevreden zoals de connectbox nu werkt -:)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.