Vraag
Reacties
Burgkop
Level 5

Wifi instabiel moet steeds resolutie verlagen van camera's

Goedendag,

Ik probeer Ziggo te mailen, maar dat lukt voor geen meter, wil plaatje meesturen, via contactformulier kan ik alleen bellen, de rest gebruik ik niet, slecht geregeld, daarom probeer ik het hier maar.

-------

Graag ontvang ik van u een tip om wifi te verbeteren, in hoofdzaak in de schuur.

Wil overal (in en rond huis) een gegarandeerd goed wifi signaal hebben

Heb momenteel al jaren een router hangen, in huis, in kamerkast, ooghoogte, die komt wel tot in de schuur, maar krijg telkens de melding resolutie te verlagen, onstabiel netwerk.

Ziggo WiFi staat uit. (connect box wit)

Dit is oud (huurhuis) jaren 60, steen met spouw – kamer binnenmuren halfsteens – houten vloeren.

Beneden dubbel glas.

1e verdieping met 3 kleine slaapkamers, geen zolder.

Volgend jaar komt er nieuw - verbeterd - dubbel glas in.

Daar hangen soms ook camera’s, op een hoogte tussen 2 en 2.50m. maar alles reageert traag wifi

In de schuur zelfde hoogte, en een op bijna 4m. hoogte Die kijkt in de nok naar buiten.

Half steens schuur en boven garagedeur 22mm. hout met golfplaten, geen asbest.

Kleine schuur ook halfsteens, hier pannendak.

Heb wat geïnformeerd, krijg advies om bedraad te werken en zo nodig met een acces point.

Bedraad krijg ik niet zo makkelijk voor elkaar, is laatste wat ik eigenlijk wil, voor mij als oudere is het toch makkelijker om draadloos te gaan.

Dan zou ik een wfi Mesh (6 of 6E) systeem moeten gebruiken.

Is weer erg prijzig, want globaal zou ik zeggen dat je zo’n 5 pack moet hebben.

1e Moeder Mesh, bedraad buiten de kamerkast, ergens in de kamer (ook klein) hangen, hoog.

Dan dacht ik 1 voorkant in de schuur en 1 achterkant de schuur.

Dan 1 eventueel in kleine schuurtje.

Dan nog 1 in huis op de overloop.

Is dat een goed idee?

Bijgaand heb ik een plaatje met afstanden tot schuren gemaakt.

Ik zag dat Ziggo ook van die Mesh dingen heeft en dat je er max 10 kon plaatsen, heb je dan een groter bereik, of is het vermogen minder dan de gangbare Mesh systemen?

Ik denk dat het grootste probleem is om vooraan in de schuur een goed signaal binnen te krijgen, geen idee hoever ze stralen.

De eerste moet grof gerekend toch een meter of 12 overbruggen.

Daarom heb ik jaren geleden een hoog vermogen Engenius ECB 350 gekocht, in huis voor raam gezet, maar camera melding voorste camera in de schuur bleef: instabiel netwerk, verlaag resolutie. Maar die staat al op zijn laagst.

Ik heb dat ding nog, maar was dus zonde van het geld.

Heb ook nog meerdere Powerlines, gekocht maar dat was helemaal niets, blijkbaar andere groep/fase.

Dus meer onnodig uitgeven wil ik niet.

Graag advies.

Geen idee of plaatje goed overkomt, ziet er raar uit bij het invoegen.

Plaatje komt goed over.

Camera Afstanden tot Huidige Router- met camera - Beneden.jpg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
75 Reacties 75
MR_CHIP
Level 19

Ook verlies je met een nieuw modem geen functies.

Oh nee?

Behalve dan het verlies van wifispots voor anderen

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Dit is een reactie op?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

op de ziggo moderator ik citeerde zijn antwoord 

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Mag ik vragen waarom Pods apart worden verzonden, dit laat toch zien dat Ziggo onnodige verzendkosten maakt?

En dat zal bij velen zo gebeuren, tja dan is het logies dat de providers te duur zijn 😃

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Dat komt door de manier hoe dit aangevraagd is. Het modem is een ruiling en de module een wijziging, dit zijn twee verschillende orders en manier om iets aan te vragen wat we niet kunnen bundelen. Vandaar dat ditmaal het los van elkaar komt 🙂

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Snap ik ook weer niet:

Waarom krijg ik dan weer een mail van ziggo om het "oude apparaat" weg te gooien, het liefst inleveren bij een milieustraat.

Daar hadden wij het eigenlijk gisteren niet over gehad.

Was eigenlijk van plan om erin te kijken, kijken wat erin zit. Het modem wordt met 14 dagen uitgeschakeld.

0 Kudos
Ryan
Community Moderator
Community Moderator

Daarmee wordt er alleen aangegeven dat het modem niet retour hoeft, dit omdat we het type niet meer proactief aanbieden. 
Als jij deze wilt ontleden (als ik je goed begrijp) en een kijkje erin wilt nemen, mag dat gerust! Het is geen verplichting om het weg te doen of in te leveren, maar mag wel 😉

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Nou, ik heb weer wat hoor:

Ik denk ik ga nog even de Wi-Fi sterkte meten, met de Ziggo app voordat het nieuwe modem eraan komt, komt vandaag.

Begint al goed, geeft aan dat er geen modem is geïnstalleerd. (die oude witte)

Vreemd, verleden week nog gebruikt en modem is in die tijd niet van stroom af geweest.

heb gewoon tv en Wi-Fi.

De app wil een modem installeren, wat ik dan maar doe, anders kom ik zo te zien niet verder.

Ik doe dus wat de app zegt, maar laat de kabels eraan zitten.

Komt dus niet verder, dus bedrading los en na even gewacht te hebben er weer aan zoals de app aangeeft.

Zegt dan dat ik wel even een snack kan nemen, duurt blijkbaar even.

Maar na 45 minuten gaat hij nog niet verder, nogmaals opnieuw gedaan en modem in de gaten gehouden, kwamen onderweg 3 groene pictogrammen op het modem langs.

Maar nu de app een uurtje aan laten staan, maar hij gaat niet verder.

Ik had intussen de hele vriezer met snacks leeg kunnen eten.

Wat is hier aan de hand?

Zulke dingen vind ik weer onlogisch hoor.

Intussen hoor ik buiten een doffe klap in de post container (als je niet thuis bent, afgesproken plek)

Staat auto Postnl voor de deur.

En zoals zo vaak pleuren ze de post gelijk in de bak, ZONDER aan te bellen. Scheelt ze een extra stukje te lopen en hoeven ze ook niet te wachten tot iemand de deur open doet..

2 stuks post, CI kaartje en het Modem.

Nou, het kaartje past met gemak door de brievenbus (in de deur) maar met het modem flikkeren ze zo in de bak, vanaf een hoogte van 70 cm.

Eigenlijk is het CI kaartje beter stootvast verpakt dan het modem.

Heb modem doos opengemaakt, maar moet zeggen dat het modem slecht is verpakt, geen stootbuffer in de omdoos, dus de elektronica krijgt een beste opdoffer bij zo'n harde val.

Heb hem nog niet aangesloten en geïnstalleerd, omdat ik eerst nog een meting met de Ziggo app en oude modem wil doen.

Waarom wil dat nu opeens niet, iemand een bruikbare tip?

Je zou haast denken dat oude modem al uitgeschakeld is, maar werkt gewoon.

Kan trouwens niet zo het nieuwe modem gebruiken, oude modem heef F connector.

Aan dat korte kabeltje wat erbij zit heb ik niets, zit een meter of 6 van AOP af. waarom nu niet simpel een verloopje naar huidige F aansluiting, hebben meer klanten mee te maken als ze aan een ander modem moeten?

(als tekst anders van grootte is; komt door kopiëren en plakken denk ik)

0 Kudos
Karel.
Level 17

“Waarom wil dat nu opeens niet, iemand een bruikbare tip?

Kan trouwens niet zo het nieuwe modem gebruiken, oude modem heef F connector.

Aan dat korte kabeltje wat erbij zit heb ik niets, zit een meter of 6 van AOP af. waarom nu niet simpel een verloopje naar huidige F aansluiting”

Kan me zomaar voorstellen dat het oude modem al op de achtergrond in de administratie is verwijderd en het nieuwe modem in de administratie klaar staat en wacht op een “trigger” voor het moment dat het aangesloten wordt. En dan ook in je smartwifi app volledig beschikbaar wordt.

Een tip: Plaats in je nieuwe modem voor de wifi de wifinaam SSID en wachtwoord van je oude modem. Kan je een hoop instellingen op wifi clients besparen.

Het nieuwe modem heeft ook een F-connector aansluiting. Gebruik dus gewoon je huidige kabel door die aan het nieuwe modem aan te sluiten.

Doman
Level 11

@Burgkop  schreef:

Heb hem nog niet aangesloten en geïnstalleerd, omdat ik eerst nog een meting met de Ziggo app en oude modem wil doen.

Waarom wil dat nu opeens niet, iemand een bruikbare tip?

Zelf gebruik Ik helemaal niets van Ziggo Smart/WiFi apps.

Gebruik een alternatief app/tool om je WiFi dekking wat in kaart te brengen?

Android: NetX Network Tools 

Android: WiFi Analyzer (open-source) 

Diverse speed test sites kan je ook gebruiken natuurlijk.

@Burgkop  schreef:

Ik had intussen de hele vriezer met snacks leeg kunnen eten.

Altijd amusant je (uitgebreide) posts hier te lezen hoor. 😄

@Burgkop  schreef:

Kan trouwens niet zo het nieuwe modem gebruiken, oude modem heeft F connector.

Aan dat korte kabeltje wat erbij zit heb ik niets, zit een meter of 6 van AOP af. waarom nu niet simpel een verloopje naar huidige F aansluiting, hebben meer klanten mee te maken als ze aan een ander modem moeten?

Zoal opgemerkt door @Karel., gewoon de bestaande F-Connector kabel aansluiten.
Dat doe Ik ook meestal als Ik weer eens een modem moet omruilen/installeren bij kennissen.

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Oeps, niet goed gekeken wat de F connector betreft. 😩 zit nog in de doos.

Heer Ryan zal het wel lezen denk ik.

Had mij verkeken op de bijgeleverde kabel met - druk hem erop - stekker, die komt groter over dan de schroef connectors die ik altijd gebruik.

Toch jammer dat de beugel van modem apart aangevraagd moet worden, inmiddels gedaan, weer extra verz.k.

Ik leg het modem niet ergens neer, moet wel stevig en vertrouwd staan. staan.

Hoe schakelen ze het oude modem uit, dan is er toch ook geen internet meer, wat ik nu nog wel heb op Wi-Fi?

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@Burgkop  schreef:

Oeps, niet goed gekeken wat de F connector betreft. 😩 zit nog in de doos.

Heer Ryan zal het wel lezen denk ik.

Had mij verkeken op de bijgeleverde kabel met - druk hem erop - stekker, die komt groter over dan de schroef connectors die ik altijd gebruik.

Toch jammer dat de beugel van modem apart aangevraagd moet worden, inmiddels gedaan, weer extra verz.k.

Ik leg het modem niet ergens neer, moet wel stevig en vertrouwd staan. staan.

Hoe schakelen ze het oude modem uit, dan is er toch ook geen internet meer, wat ik nu nog wel heb op Wi-Fi?

Het kost jou geen verzendkosten als het goed is en teveel mensen gebruikte de beugel niet 

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Een beugel gebruiken is toch altijd beter om hem in te zetten, mits de borging goed is.

Moet zo te zien het best rechtop staan, denk wat van de kant af.

Nee, geen verzk. nu, maar allemaal dubbel werk.

0 Kudos
Burgkop
Level 5
Topicstarter

Kan ik hier verder gaan met vragen over het CI kaartje, of beter naar een bestaand topic gaan om nog meer verwarring te voorkomen?

Heb gisteren kaartje in Toshiba tvtje gestoken wat scherm vroeg heb ik gedaan, tv. ging wat met kaartje doen, liep een balkje mee.

Dan is ie klaar en gebeurt er niets mee.

Dan denk ik: oh is kaar, kijken of BBCFirst erbij staat, nee, niet dus, dat zijn gewoon de zenders die Ziggo altijd al doorgeeft, dus het beeld zonder CI kaartje.Kaartje er weer uitgehaald.

Al denk wel dat het is ingesteld op de Toshiba tv, ook al is het nog niet klaar.

Kaart is nog niet in twin tuner Panasonic tv geweest, waar hij wel voor bedoeld is.

Handleiding komt niet helemaal overeen met mijn toestel, dat snap ik wel, zijn zoveel tv's in de handel.

Moet ik nu via Ziggo site kaart resetten en opnieuw beginnen?

Zo ja, doe je dat dan met de tv teruggezet naar fabrieksinstellingen, in dit geval niet zo blij mee, want er zitten zoveel instellingen in die aangepast zijn, kan ik niet onthouden, maar kun je altijd nog aanpassen.

Valt eigenlijk toch nog tegen, dacht dat doe ik even.

Hoe dat op die twintuner tv is gedaan, ook door ikke, dat weet ik niet meer, zolang geleden, toen was ik nog jong 😄

0 Kudos
Karel.
Level 17

kijken of BBCFirst erbij staat”

De CI+ met smartcard decodeert alleen versleutelde kanalen. Die kanalen lijst met de versleutelde kanalen (netwerk ID 05555) zal je dus eerst in de TV in de tuner instellingen moeten zoeken. Mogelijk staan in je TV alleen de vrij te ontvangen kanalenlijst (netwerk ID 04444).

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen#...

0 Kudos
Doman
Level 11

@Karel.  schreef:

De CI+ met smartcard decodeert alleen versleutelde kanalen. Die kanalen lijst met de versleutelde kanalen (netwerk ID 05555) zal je dus eerst in de TV in de tuner instellingen moeten zoeken. Mogelijk staan in je TV alleen de vrij te ontvangen kanalenlijst (netwerk ID 04444).

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/activeringscode-frequentie-netwerk-id-instellen#...

ja ja 😏.

Burgkop schreef:

Eh.?

Zo kijk ik al jaren hoor, dat is bekend.

0 Kudos