Hallo iedereen,
Ik vroeg me af of iemand van jullie me wat advies zou kunnen geven?
Ik ben bezig met het bouwen van een tuinkantoor (15 meter van het huis), er ligt al een internetkabel onder de grond die het huisje bereikt en welke in een apparaat geplugd kan worden. Ik zou echter graag Wifi in de ruimte willen hebben. Ziggo informeert mij het volgende :
' Wij kunnen u alleen Wifi boosters aanbieden. Er zijn klanten die gebruik maken van externe routers of Modem maar dat valt buiten ons servicebereik, wij leveren alleen service op onze eigen apparatuur.
Ik vraag me af wat de beste oplossing is, moet ik een ander modem kopen? Als ik de kabel inplug, zal er dan wifi verschijnen voor dat modem? Of heb ik iets anders nodig?
Het antwoord is waarschijnlijk heel simpel maar momenteel weet ik de oplossing niet. Het zou zonde zijn om iets te kopen en het werkt vervolgens niet.
Ik hoop dat iemand hier mij advies kan geven wat de beste opties zijn
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een extra router is niet de meest mooie oplossing, aangezien je dan twee routers in je netwerk gaat krijgen. Hierdoor kan je routeringsproblemen krijgen maar ook dat apparaten op de tweede router de apparaten op het modem niet zien / kunnen gebruiken. Als je weet hoe je de tweede router zonder routerfunctie kan instellen is het een optie, heb je hier geen verstand van raad ik aan om een Accespoint te nemen. Een accespoint is alleen een doorgeefluik en zal hier geen problemen mee veroorzaken.
Misschien iets te laat, maar ik zou gewoon 1 Deco M4 station in het tuinhuisje aansluiten. Dan deze wel in AccessPoint mode zetten.
U kan een set van 3 Deco's M4 huren voor €2,50 per maand. De andere 2 zijn waarschijnlijk altijd wel handig in huis en anders gewoon op zolder of in een kast bewaren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beste @Sinchi ,
Als je al een netwerkkabel hebt liggen van het modem naar je tuinkantoor kan je eventueel een Ziggo SmartWifi pod hierop aansluiten. Deze zend vanaf dat punt het draadloze netwerk nogmaals uit.
Mocht je ook een PC gaan neerzetten, raad ik aan om een SmartWifi Deco (TP-Link Deco M4) te gebruiken. Deze heeft namelijk twee netwerkaansluitingen waardoor je de kabel van het modem erop kan aansluiten, maar ook een PC bekabeld hierop kan aansluiten. Daarnaast zend de Deco een draadloos signaal uit.
Naast de opties die Ziggo aanbied kan je natuurlijk ook elke andere WiFi accespoint gebruiken om een WiFi signaal in je tuinkantoor te creëren.
gewoon een externe routen in het tuishuisje en daar die netwerk kabel in doen dan heb je zowel bekabelde internet als via wifi
https://www.mediamarkt.nl/nl/category/routers-402.html?sort=currentprice%2Basc
elke van deze routers kan je gebruiken let er dan wel op dat het 1Gbit netwerkpoorten heeft
Een extra router is niet de meest mooie oplossing, aangezien je dan twee routers in je netwerk gaat krijgen. Hierdoor kan je routeringsproblemen krijgen maar ook dat apparaten op de tweede router de apparaten op het modem niet zien / kunnen gebruiken. Als je weet hoe je de tweede router zonder routerfunctie kan instellen is het een optie, heb je hier geen verstand van raad ik aan om een Accespoint te nemen. Een accespoint is alleen een doorgeefluik en zal hier geen problemen mee veroorzaken.
bedankt allemaal, dat is echt nuttig
Inderdaad, een accesspoint is wat je wilt. Er is vanalles te krijgen, van eenvoudig (er) instelbaar tot complex.
2 modems op een aop (abonnement) is overigens niet mogelijk (kan maar een modem tegelijk actief zijn bij Ziggo eigen modem of het ziggo smart modem
Misschien iets te laat, maar ik zou gewoon 1 Deco M4 station in het tuinhuisje aansluiten. Dan deze wel in AccessPoint mode zetten.
U kan een set van 3 Deco's M4 huren voor €2,50 per maand. De andere 2 zijn waarschijnlijk altijd wel handig in huis en anders gewoon op zolder of in een kast bewaren.
Goedemiddag @Sinchi
Leuk dat je op de Community terecht bent gekomen voor raad en daad bij het creëren van een thuisnetwerk en het nodige thuisnetwerk.
Ik zie dat je al een hoop tips hebt gekregen wat betreft een router en ook de TP- Link Deco M4. Zelf zou ik ook voor de M4 gaan 🙂
Ben jij er inmiddels al uit?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.