1
Vraag
2
Reageer en help mee
Guido Heijdra

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wifi in de tuin

Ik heb een Connectbox in een bungalow en buiten in de tuin heb ik een sproeicomputer met wifi; afstand orde 25 m. De verbinding is zeer zwak. Op welke wijze kan ik het signaal van de sproeicomputer versterken en/of het ontvangen signaal in de Connectbox versterken waardoor de verbinding beter wordt ?

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31709Posts
  • 2227Oplossingen
  • 15936Likes

Ik denk aan het plaatsen van een los access point (bij voorkeur met externe antennes) zo dicht mogelijk bij de tuin en/of het installeren van een externe, high-gain antenne op de sproeicomputer (indien mogelijk). Kun je het merk + type van de sproeicomputer vermelden?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75717Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22208Likes

Het signaal vanuit de sproeicomputer zal niet te versterken zijn en vanuit vanuit de Connectbox ook niet, want de maximale sterktes zijn beperkt in Nederland.

Buitenwifi apparatuur is ook mogelijk, maar kostbaar.

Als het mogelijk is, dan is een buiten netwerkkabel de beste oplossing.

Goedkoper aluminium met koper: U/UTP Cat 6 kabel - Aders: CCA - AWG 24/1, Aansluiting 1: RJ45 male, Aansluiting 2: RJ45 male, Mante...

Volledig koperkabel: CAT 6 Outdoor-patch cable, U/UTP, blackcopper material, PE-outer - Goobay CAT 6 Outdoor-patch cable,...

Garihd

Level 16
  • 2110Posts
  • 74Oplossingen
  • 1175Likes

Het zal door de plek van de kraan komen dat de sproei installatie zover weg zit. 

Waar is de wifi voor nodig? Ik neem aan voor het instellen of aan/uitzetten.

Zijn er geen voelers voor de bodemvochtigheid geinstalleerd verder hebben dit soort installaties ook timers.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1369Posts
  • 207Oplossingen
  • 724Likes

@Guido Heijdra lukt het met de tips die je van deze 3 experts hebt gehad? Ik lees dat er nog links en rechts wat vragen zijn gesteld om je verder op weg te helpen. 

Guido Heijdra
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had gehoopt op een andere oplossing dan die gegeven en bekend zijn bij mij. Blijkbaar kan ik niet om een access punt heen die ik het beste buiten de woning tegen de muur moet plaatsen. Volgende vraag is nu of de verbinding tussen dat access punt met wifi kan regelen en zoja hoe? De afstand tussen de router en het access punt bedraagt ongeveer 14 m met twee stenen binnenmuren en een buienmuur ertussen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31709Posts
  • 2227Oplossingen
  • 15936Likes

Een access point via Wi-Fi verbinden is niet aan te raden, ik verwacht dat dit geen tot weinig verbetering gaat opleveren t.o.v. de huidige situatie met de genoemde afstand en obstakels. Het trekken van een UTP-kabel naar een AP is altijd het beste, maar ik kan mij voorstellen dat dit hier geen optie is. Een outdoor AP verdient in dit geval zeker de voorkeur, maar ik verwacht dat een AP plaatsen bij een raam grenzend aan de tuin met een zichtverbinding naar de sproeicomputer ook een goed resultaat gaat geven.

Hoewel ik er niet direct voorstander van ben, denk ik zelf aan het plaatsen van powerline-adapters met een ingebouwd AP (voorbeeld) als tussenweg, je hebt dan alleen beide zijden een 230 V-aansluiting nodig. Een adapter plaats je bij het modem, de andere bij de tuin. De verbinding tussen beide adapters loopt over de elektrische bedrading in huis, de stabiliteit en snelheid worden dus hiervan afhankelijk. Verder: hoewel de adapters in principe direct uit de doos werken, is het belangrijk om ze eenmalig te koppelen zodat ze niet onbedoeld een bridge naar buren met vergelijkbare adapters kunnen opzetten.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2540Posts
  • 267Oplossingen
  • 1214Likes

Hi @Guido Heijdra! Ik zie dat @tobiastheebe nog gereageerd heeft, kun je daar nog wat mee? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic