Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
fons80
Level 1

Wifi in bijgebouw

Hallo, 

Het Ziggosignaal komt bij ons in de meterkast binnen via coax. In de meterkast staat nu de connectbox en dat werkt prima. Nu willen we graag ook wifi hebben in ons bijgebouw, 20 meter verderop. We hebben vanaf de meterkast ook een coaxkabel naar het bijgebouw gelegd. Ik heb ondertussen een Compal CH7465CE (zelfde als connectbox) staan die ik zou kunnen gebruiken (ex-upc).

Zou dit een goede oplossing zijn en hoe kan ik deze dan aansluiten op het internet?

Of is er een andere mogelijkheid?

De wifiboosters van Ziggo heb ik al geprobeerd, maar dat is geen succes.

0 Kudos
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Je moet geen coax kabel maar een utp kabel leggen en dan toch een access point (Booster) installeren in je bijgebouw. 

2 Routers op je coax kan niet. 

Bekijk in context

Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Compal CH7465CE is een modem en 2 modems gaan niet werken op 1 abonnement.

De enige manier waarop je die zou kunnen gebruiken is de DHCP server uitzetten in dit modem Compal CH7465CE en een netwerkkabel vanuit het 1e modem in een UTP ingang stoppen, dan werkt de Compal CH7465CE als switch en kun je de andere UTP ingangen en de wifi gebruiken.

Een UTP kabel naar het bijgebouw zou een oplossing kunnen zijn, daar kun je dan het modem op aansluiten of een wifibooster via de UTP kabel of een ander access point of SmartWifi pod.

Via een coax kabel internet zou wel kunnen, maar dat kost wat: 

Hirschmann internet-over-coax - Hirschmann-Multimediastore.nl

Dan is een buiten UTP kabel mogelijk een betere keuze: 

UTP Kabel Voor buitengebruik Winkel: Bestel goedkoop uw Voor buitengebruik (allekabels.nl)

Bekijk in context

Ga naar reactie
2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Je moet geen coax kabel maar een utp kabel leggen en dan toch een access point (Booster) installeren in je bijgebouw. 

2 Routers op je coax kan niet. 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

De Compal CH7465CE is een modem en 2 modems gaan niet werken op 1 abonnement.

De enige manier waarop je die zou kunnen gebruiken is de DHCP server uitzetten in dit modem Compal CH7465CE en een netwerkkabel vanuit het 1e modem in een UTP ingang stoppen, dan werkt de Compal CH7465CE als switch en kun je de andere UTP ingangen en de wifi gebruiken.

Een UTP kabel naar het bijgebouw zou een oplossing kunnen zijn, daar kun je dan het modem op aansluiten of een wifibooster via de UTP kabel of een ander access point of SmartWifi pod.

Via een coax kabel internet zou wel kunnen, maar dat kost wat: 

Hirschmann internet-over-coax - Hirschmann-Multimediastore.nl

Dan is een buiten UTP kabel mogelijk een betere keuze: 

UTP Kabel Voor buitengebruik Winkel: Bestel goedkoop uw Voor buitengebruik (allekabels.nl)

Ga naar reactie