1
Vraag
2
Reacties
Andre3

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wifi in Modem uitgeschakeld

De wifi in mijn modem is uitgeschakeld en overgenomen door een SmartWifi pod welke bekabeld was aangesloten. Daardoor is de ontvangst in de ruimte waar de modem staat slechter. Als ik de SmartWifi pod van de kabel afhaal en elders draadloos plaats dan is er helemaal geen Wifi meer. Ik heb de modem tot wel een uur uit gehad, teruggezet naar de fabrieksinstelling. In de modeminstellingen de modem geprobeerd aan te zetten maar hij springt vanzelf weer uit. Niets helpt. Hoe krijg ik de Wifi weer aan in de modem en dat de SmartWifi pod ook draadloos kan werken. Ik weet het, ik zal zelf wel iets doms gedaan hebben waardoor dit zo gekomen is maar ik wil toch de Wifi in de modem weer aangezet hebben.  

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum. Waar Ziggo Moderators ( die met [Z]iggo voor hun naam ) doordeweeks vaak binnen 1 werkdag langskomen in ieder nieuw topic. Zij hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.

Welke wifi pods hebt u, de zeskantige of de ronde Deco's?

Voor de zeskantige pods, moet u wifi op de Ziggo Modem/Router aanlaten staan.

Gebruikt u de Deco pods, dan kan/moet u de wifi op de ZMR inderdaad beter uitzetten. Tevens moet het eerste Deco station altijd m.b.v. een netwerkkabel verbonden zijn met de ZMR.

Na een fabrieksreset, zal de ZMR standaard wifi weer aanzetten. Nadat u die reset hebt gedaan, moest u toen ook het default wachtwoord weer invoeren en werd er gevraagd voor een nieuw wachtwoord? Zo niet, dan waarschijnlijk geen fabrieksreset gedaan. Duwt u dan het resetknopje langer ( 20 sec ) in.

Voor de Deco's, leest u dit ook eens : Leidraad voor TP-Link DECO

Bekijk in context

3 Reacties 3
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Dit is een openbaar klant helpt klant forum. Waar Ziggo Moderators ( die met [Z]iggo voor hun naam ) doordeweeks vaak binnen 1 werkdag langskomen in ieder nieuw topic. Zij hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Als u wilt dat een Ziggo mod direct uw gegevens kan achterhalen, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze gegevens zijn alleen voor hun zichtbaar.

Welke wifi pods hebt u, de zeskantige of de ronde Deco's?

Voor de zeskantige pods, moet u wifi op de Ziggo Modem/Router aanlaten staan.

Gebruikt u de Deco pods, dan kan/moet u de wifi op de ZMR inderdaad beter uitzetten. Tevens moet het eerste Deco station altijd m.b.v. een netwerkkabel verbonden zijn met de ZMR.

Na een fabrieksreset, zal de ZMR standaard wifi weer aanzetten. Nadat u die reset hebt gedaan, moest u toen ook het default wachtwoord weer invoeren en werd er gevraagd voor een nieuw wachtwoord? Zo niet, dan waarschijnlijk geen fabrieksreset gedaan. Duwt u dan het resetknopje langer ( 20 sec ) in.

Voor de Deco's, leest u dit ook eens : Leidraad voor TP-Link DECO

Andre3
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag,

Dank voor uw reactie. Het betreft een zeskantige pod.
De fabrieksreset is inderdaad niet goed gegaan. Deze opnieuw gedaan en nu werkt de wifi weer via de modem. Nog niet via de pod maar dat zal wel gaan lukken.

 

Andre3
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Met de zeskantige pod is het ook goed gekomen, dank voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic